imported_Benno imported_Benno skrev:
Jag kom att tänka på den här låten plötsligt. Och lyssnade också på några andra låtar med Magnum Bonum. Var de bra eller är det bara nostalgi? En tripp till 80-talet. :)
[media]
Undrar om tjejen på omslaget till singeln hade hört låten eller läst texten innan hon ställde upp?
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Undrar om tjejen på omslaget till singeln hade hört låten eller läst texten innan hon ställde upp?
Det finns trots allt lite hopp i raden "dom vill nog ändå".
 
  • Haha
Hep
  • Laddar…
Maria T
Hej, det är jag igen, Maria, som alltid verkar leta efter sina skivor 😒
Har hela dagen haft en låt av Morrisey i huvet och kunde inte släppa tanken på den och började leta bland maxi-singlarna för ungefär en timme sen, utan att finna den. Nå, nu vet jag att singlar och maxidito inte är så bra sorterade efter artist/gruppnamn utan lite mer på känsla, eller en genre, och denna borde ha stått i kategorin som jag kallar "snygg o smart pop" där även Chris Isaak, LLoyd Cole & Commotions m fl ingår.

Var tvungen att söka upp den på tuben och den är ju så vacker så hoppas jag blir ursäktad för att jag inte bjussar på bild av skivomslag utan skickar en länk istället. Morrisey och "Tomorrow".

 
  • Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Hej, det är jag igen, Maria, som alltid verkar leta efter sina skivor 😒
Har hela dagen haft en låt av Morrisey i huvet och kunde inte släppa tanken på den och började leta bland maxi-singlarna för ungefär en timme sen, utan att finna den. Nå, nu vet jag att singlar och maxidito inte är så bra sorterade efter artist/gruppnamn utan lite mer på känsla, eller en genre, och denna borde ha stått i kategorin som jag kallar "snygg o smart pop" där även Chris Isaak, LLoyd Cole & Commotions m fl ingår.

Var tvungen att söka upp den på tuben och den är ju så vacker så hoppas jag blir ursäktad för att jag inte bjussar på bild av skivomslag utan skickar en länk istället. Morrisey och "Tomorrow".

[media]
Det är ju han från The Smiths! Dom gillade jag :) Och även låten med Morrisey!
 
  • Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Skivomslag på vinylspelare, konstnärligt porträtt, retro, musikrelaterat, beige bakgrund, röd text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Suedehead på singel. Gillar också Morrisey.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Det är ju han från The Smiths! Dom gillade jag :) Och även låten med Morrisey!
Har varit lite blandade känslor från min sida angående the Smiths. "How soon is now?" är ju cool. Men han låter ju så deprimerad sångaren. Ta bara dessa rader:
… I was looking for a job, and then I found a job
And heaven knows I'm miserable now
… In my life
Why do I give valuable time
To people who don't care if I live or die? :)

På senare tid har han dessutom betett sig som en skitstövel vilket inte gett några pluspoäng.
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
galento
Börjar veckan med att lyssna på en platta som jag köpte 1972 😊
Vinylskivaomslag, "Together" samling, 16 låtar från CBS-album, musikgrupper listade, levande konsertbild, retro.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Börjar veckan med att lyssna på en platta som jag köpte 1972 😊
[bild]
Många jag känner igen där! Men även många jag aldrig har hört, kul!
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T
imported_Benno imported_Benno skrev:
På senare tid har han dessutom betett sig som en skitstövel vilket inte gett några pluspoäng.
Instämmer till fullo - finns en del artister/skådespelare/författera/kändisar av annat slag som har betett sig som ar**len och därmed i flera fall har jag ändrat uppfattning om deras alster också. Har ändå svårt att "inte gilla" Morriseys röst 🤷‍♀️
 
galento
Idag är det Van Halen 1978 på hög volym som gäller 🤘🤘

Omslag för Van Halen-album, fyra bandmedlemmar, ikonisk logotyp, mörk bakgrund, rockmusiktema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Henningelvis och 5 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Idag är det Van Halen 1978 på hög volym som gäller 🤘🤘

[bild]
Ahhh, ett av de bästa Van Halen albumen, och deras första också!
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
galento
Har II,an på kassett men ska skaffa den på vinyl också 🙂


Får fortsätta kvällen med The Who , har alltid gillat " Won´t get fooled again"

 
Redigerat:
galento galento skrev:
Har II,an på kassett men ska skaffa den på vinyl också 🙂
Strunta i det. Kassett är trendigt, vinyl är Svensson-mainstream.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
Strunta i det. Kassett är trendigt, vinyl är Svensson-mainstream.
Kassett är väl mest för hipsters som vill ha dyrt och dåligt att visa för polarna. Ska man vara udda så finns den ju på 8-track så det bör vara det självklara valet i detta fall! 🙂
 
galento
David Wallin David Wallin skrev:
Kassett är väl mest för hipsters som vill ha dyrt och dåligt att visa för polarna. Ska man vara udda så finns den ju på 8-track så det bör vara det självklara valet i detta fall! 🙂
Ja tänk om man hade en 8 track att sätta i bilen 🤘👍
 
  • Gilla
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.