erik_n skrev:
Skissar lite på en platsbyggd förvaring/sittmöbel.

[bild]

Vad tror ni om detta?


om du vill vara "lat" så kan du ju köpa tex köksstommar, lägga en bänkskiva på, å vips så har du en bänk, med bra förvaring. en tanke bara,
 
berne88 skrev:
om du vill vara "lat" så kan du ju köpa tex köksstommar, lägga en bänkskiva på, å vips så har du en bänk, med bra förvaring. en tanke bara,
Om du hittar en färdig stomme som är 167cm bred så köper jag den omgående :) tills dess blir det ingen latsida :S
 
erik_n skrev:
Om du hittar en färdig stomme som är 167cm bred så köper jag den omgående :) tills dess blir det ingen latsida :S

Hmm exakt...........
60+60+ 50 skåp =170 om du kan knö in:)
Alt

80+80 plus 2 dekorsidorna på sidorna i 19mm 163.8cm så kan du ta en passbit mot väg
På resterade mm:)
 
Redigerat:
  • Gilla
Sjörre och 1 till
  • Laddar…
Fast jag vill inte ha en möbel som nästan passar... Jag vill ha en möbel som passar. Sååååå då blir det några skivor MDF ifrån bygghandeln istället. Då slipper man dessutom läsa montagebeskrivningen! :cool:
 
Varför är det just 167 cm som verkar vara så "viktigt"? :rolleyes: Du måste ge oss mer information.....

Vem läser en montagebeskrivning..... det gör man väl först när man står där med några skruvar som man inte vet var de skall sitta :wow:
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
roli skrev:
Varför är det just 167 cm som verkar vara så "viktigt"? :rolleyes: Du måste ge oss mer information.....
Tar mg friheten att å TS vägar svara (med ett stort mått osäkerhet):
Hallens bredd är 167cm
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
LAnsgar skrev:
Tar mg friheten att å TS vägar svara (med ett stort mått osäkerhet):
Hallens bredd är 167cm
Jedi mindtricks!! Bra där!
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Äntligen hunnit grunda i sovrummet!


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Började undra om du hade blivit sjuk och sängliggandes, då det inte kommit någon uppdatering på nästan en vecka.....:rolleyes::wow:(y)

För du har skämt bort oss andra med täta uppdateringar och diverse fixade som en annan inte ens hinner med på flera månader..... Känns som om du "går på" duracellbatterier :)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
roli skrev:
Började undra om du hade blivit sjuk och sängliggandes, då det inte kommit någon uppdatering på nästan en vecka.....:rolleyes::wow:(y)

För du har skämt bort oss andra med täta uppdateringar och diverse fixade som en annan inte ens hinner med på flera månader..... Känns som om du "går på" duracellbatterier :)
Haha! Ja det kanske är så. Det roliga är att det har blivit lite av en morot. Typ: "nu måste jag bygga lite, det var länge sedan jag uppdaterade på byggahus"

Idag ska jag gå över smygarna med gipsbruk och sedan spackla. Vill ha rummet klart i helgen!
 
Så, smygar körda med en runda gips, avslipat och en vända spackel ligger på tork nu. Resten av rummet, småskavanker fixade. Imorgon blir det till att slipa av och sätta microlit. I värsta fall lite bättring i smygarna... Men då får det bli gipsbruk!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Smygarna avslipade och påbättrade på några ställen. Väggarna klädda med microlit, limmet räckte inte till taket... Tur var det för jag är heeeelt färdig!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har tidigare provat en billig modell av väv ifrån byggmax, nån mellanpris ifrån Bauhaus och nu en dyr ifrån flügger (1500 för 50kvm). Kan bara säga att det är värt varenda krona. Aldrig mer billigt skräp! Tar dubbla tiden och trippla humörsvängningar!! :)
 
Det här kanske har varit uppe förr men hur gör du med skarvarna? Kant i kant?
 
johel572 skrev:
Det här kanske har varit uppe förr men hur gör du med skarvarna? Kant i kant?
3cm överlapp och renskär genom båda.
 
Aha! Det var ju smart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.