erik_n skrev:
Så på torsdag tar vi in på hotell i 10 dagar. Först snickare som kör på 3dagar och sen tar målarna vid. Vilket innebär att vi kan fokusera på att bara stressa ner inför det som komma skall!

Eftersom jag har svårt att släppa kontrollen är detta ett stort beslut för mig! Killarna som kommer är folk jag jobbar med dagligen så jag vet vad de går för! Ska bli så skönt att få klart detta!
Tror att det kan vara ett väldigt bra beslut även om det kanske kan kännas fel ur "kontrollsynpunkt".... Är själv lite åt samma håll, "litar inte" riktigt på det en del hantverkare "gör". Men när man väl har släppt detta så blir det för det mesta bra (ibland).....

Även ett "duracellbatteri" kan behöva återhämtning :D och stora stenar som försvinner från ens axlar är en väldigt skön känsla.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Här är utrymmet som ska bli klart.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Korridor och trappa

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hall

Kör halvdag med pappa imorgon för att få eldragningen klar inför torsdag! Spänd av förväntan :)
 
lorens skrev:
Önskar jag tänkt på det då jag gjöt golvvärme i badrum, toa och hall! Fjärrvärmen ger noll värme i princip på sommaren och det är en fröjd då det blir kallt ute och golvvärmen får börja jobba!

Varför sa du inte detta för 2 år sedan?
:)
Men det fungerar ju utmärkt att ha golvvärmen på ändå? Dessutom betydligt billigare än direktverkande el!

Jag kan t.ex. sätta en minsta framledningstemperatur samt har extern signal för av/på, så om jag vill sätter t.ex. 30C, startar kl 6 stoppar kl 8 och höjer termostaten för badrumskretsen så blir det varmt o skönt bara där på morgonen.
 
På grund av en leverans av elprylar som inte dök upp i tid så blev vi tvungna att skjuta upp byggarna en dag. Som tur är så kommer dom i helgen också, lojala krigare som sagt :wow:

Igår hann jag med att täcka golv, plasta alla dörrar/öppningar, riva det sista som behövde rivas, regla upp för 2 väggar som var för sneda för att behålla, montera ny dörr & karm i badrummet, dra alla elrör i taket. Sååå ikväll ska jag montera samtliga dosor, dra lite mer VP och städa av. Allt material är levererat så imorgon händer det grejer!

Idag kör jag VAB-grejjen med hyperaktiv febrig 4-åring...

Inser ju nu, 4-år.... eller 4 om 2 veckor... Hon föddes på sidan 4 i denna tråden! Haha, tiden går fort när man mycket att göra :cool:

Lite foton:

IMG_2588.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som sagt, på måndag kommer målaren........ :banghead:

IMG_2589.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är där inne mellan räcket och väggen som den där sittmöbeln skall in. Därav den givna bredden.

IMG_2590.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rörigt värre! Men allt är i sin ordning, typ... Jag ska byta/fylla på lite isolering där runt dörren också. Sjukt vad illa det är isolerat från början! Åh, nej... min TV har inte inbyggt avlopp. Men 70mm avloppsrör är klockrent att gömma kablar i väggen med!

IMG_2591.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny badrumsdörr. Anledningen till att vi körde glas är för att få in naturligt ljus ifrån badrumsfönstret innanför. Blev på en gång mycket ljusare!
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Igår kväll flyttade vi in på hotellet och nu är det full styrning hemma! Så otroligt spännande att åka dit i eftermiddag och kolla hur mycket som hänt! :wow:
 
  • Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
Man kan inte klaga på farten på orderhanteringen på m.nu iallafall!


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
KOM-I-HÅG: Passa på att ta hand om er själva oxå och njuta av hotellservicen :)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Snigla skrev:
KOM-I-HÅG: Passa på att ta hand om er själva oxå och njuta av hotellservicen :)
Absolut!
 
Taket är glesat, sista karmen på plats och nästan all osb är klar. Imorgon ska det gipsas!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förutom lite slarv vid ytterdörren så ser det kanonbra ut. Det är 2 estniska killar som kör. Lite språkförbistringar men funkar trots det väldigt bra!! Anlitar dom för stomresningar osv på jobbet ibland.
 
Redigerat:
Baconfrukost ?
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
SC Aero skrev:
Baconfrukost ?
I wish! Alltså, vi bor i en lägenhet på ett sånt där obemannat långtidsboendehotell. Så frukostbuffén ekar i sin frånvaro.... Men gick bra att pruta. Ordinarie pris: 1670kr/dygn. Efter förhandling: 450kr/dygn :)
 
  • Gilla
SC Aero och 1 till
  • Laddar…
Kunde inte låta bli....

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blir allt klart idag?!? Håller tummarna!
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Killarna sliter på bra! Men det får bli ett par timmar för att gipsa räcken och väggar i trappen imorgon.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Motgång är att jag just insåg att jag fimpat matningen till badrummet.... Men jag har en trumma så jag kan dra nytt ifrån källaren. Tröttsam miss dock...
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Allt klart för målarna!!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stice och 6 till
  • Laddar…
erik_n skrev:
[bild]
Ingen hörnlist vid gipshörnet? Eller fixar målarna detta??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.