Status
Tråden går ej att kommentera.
Det går sakta framåt.
Det tar lite tid att vänja sig vid familjeliv. Men lite blir det gjort :)
 
  • Delvis färdigställd vit fasad på hus med två nya fönster, reflektion av himmel, stege i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hus under renovering med ny målning på panelerna och en stege lutad mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RilleRock och 4 till
  • Laddar…
Bra jobbat (y)
 
Och lite mer utebelysning :)
 
  • Ett hus i skymningen med diskret utebelysning längs den vertikala panelväggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett husfasad i skymningen med punktbelysning längs väggen och upplysta fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael.S och 5 till
  • Laddar…
Idag har jag pratat med banken om att låna upp för att bygga uterummet. Det var inga problem. Nu ska jag få tag på en som kan räkna på konstruktionen och rita upp allt för bygglovet :)
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Kul, blir det bygge 2018? Jag håller själv på att rita upp vårt för att kunna söka bygglov.
 
iSnobben iSnobben skrev:
Kul, blir det bygge 2018? Jag håller själv på att rita upp vårt för att kunna söka bygglov.
Ja det blir bygge i vår. Går på pappaledighet i påsk fram till september så jag hoppas få upp det under semestern :). Jag är för dålig på att rita på datorn så jag har ritat på A4 :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja det blir bygge i vår. Går på pappaledighet i påsk fram till september så jag hoppas få upp det under semestern :). Jag är för dålig på att rita på datorn så jag har ritat på A4 :)
Jag ritade upp vårt i Sketchup, hade aldrig använt det tidigare men såg ett klipp på youtube för att lära mig principerna.

Sketchup-modell av ett enplanshus med svart tak och stora fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3D-modell av ett hus ritat i Sketchup med synliga mätlinjer och verktygsfältet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bygga och pappaledighet.. Är frun hemma också? ;)
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
iSnobben iSnobben skrev:
Jag ritade upp vårt i Sketchup, hade aldrig använt det tidigare men såg ett klipp på youtube för att lära mig principerna.
[video]
[bild]
[bild]
Jag fick inte sketchup att fungera. Jag är nog för oldschool för det. Men min bild i huvudet är klar :)
 
  • Handritad skiss av en byggnadsfasad med markerade fönster och taklinjer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handritad skiss av byggprojekt med markerade fönster och paneler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handritad skiss av ett byggprojekt med fönster och styrdörrar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handritad skiss av fasaden på ett hus med markerade fönster och takstruktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bygga och pappaledighet.. Är frun hemma också? ;)
4 veckor semester finns det ju med :)
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Sketchup är lite pillrigt innan man får grepp om det (har jag inte fått än, för jag ignorerar 85% av funktionerna och nöjer mig med att få till grovskisserna)..

Men för att göra enkla ritningar så går det ganska snabbt och smidigt.. däremot är tålamod en svår sak.. speciellt i början ;):cool:

Har man inte tiden, host, harkel tålamodet så går det mycket snabbare att rita/skissa för hand (y)
 
Tålamodet är definitivt problemet :)
 
Idag var det 20% rabatt på golvet vi ska ha i hallen och vardagsrummet. Så nu bär det av mot bauhaus :)
 
  • Laminatgolv med långa ekmönstrade plankor visas på skärmdump från bauhaus.se med olika vyer på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Jättefint! Men snälla, undvik laminat... Kallt för lille kille att krypa runt på :sweat:
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jättefint! Men snälla, undvik laminat... Kallt för lille kille att krypa runt på :sweat:
Det är redan köpt så det går inte att ändra på. Sen är det laminat just för att han kommer köra alla sina saker på det. Vi har ett parkettgolv nu som förra ägarnas barn har skrapat ner till golvspånet. Vi har dessutom rätt varma golv då källaren är uppvärmd så det är inte platta på mark :)
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.