Status
Tråden går ej att kommentera.
Kanon :).
 
Upplägget med hallmöbeln låter identisk med våra planer så det ska bli mycket intressant att se hur er blir.
 
Åker till ikea på lördag så byggandet sätter igång i mellandagarna :). Hoppas det blir en bra lösning. Tyvärr finns det inte spegeldörrar till Ikeas kök så vi får limma på speglar på helskåpsluckorna :)
 
Överskåpen är det eller? Förslag på skoförvaringslösningar..?

Blev sugen på att skissa fram en lösning på samma skåp nu ☺️
 
Nja inte för mig. Överskåpen blir väll som vanliga överskåp. Stoppa i mössor och vantar och annat löst bös :). Ska försöka skissa upp det så du kan se :)
 
Jag använde överskåp till kyl/frys för att bygga mediamöbel. Med ekskiva ovanpå. Och lägsta benen som ”osynliga” stöd mitt under för att skapa den där svävande känslan.
 
  • Gilla
Huspappan
  • Laddar…
Efter att ha läst igenom tråden under en vecka eller två inväntas nu mer innehåll:D
 
Börjar rivningen imorgon :)
 
Ska bli kul att följa, tack för en bra tråd!:)
 
Så här ser det alltså ut i hallen innan vi sätter igång.

Före-renoveringsbild av en hall med grått golv, taklister, ytterdörr, klädhängare och barnvagn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett oklart rum med ytterdörr, skor på golvet, prydnadsföremål på en vit hylla, och en hallmöbel till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En oinredd hall med byrå, växt, golvlampa, dekoration och julgran synlig genom dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hall före renovering med trägolv, skåp, hyllan med spånskiva, och en öppen ytterdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oinredd hall med trägolv som sträcker sig in i ett angränsande rum, väggdekor och en barnvagn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hallmöbeln byggs på vänster sida om ytterdörren. Spånskivan runt hyllan byts ut och spacklas in med väggen. Golv och tak byts och golvet byts ända in i köket :)
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Så här ser det ut idag. Fick spackla till ena hörnet på smygen och måla innan jag monterade upp :). Lite förskolekänsla men jag hoppas det blir bra :)

Renoverat hörn av ett rum med nyspacklade och målade väggar samt en stege till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vitmålade tomma bokhyllor mot en vägg under renovering med spackel och målarutrustning på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat rum med spacklat hörn, nymålad dörr och uppsatt vitt hyllsystem, skyddspapp på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Åker till ikea på lördag så byggandet sätter igång i mellandagarna :). Hoppas det blir en bra lösning. Tyvärr finns det inte spegeldörrar till Ikeas kök så vi får limma på speglar på helskåpsluckorna :)
Vad tänker du använda för lim? Jag ska också limma spegel
 
A andersgd skrev:
Vad tänker du använda för lim? Jag ska också limma spegel
Jag har ett lim jag fick tag på jobbet. Casco Clear Seal. Tror det blir det. Annars blir det Tec 7 :)
 
Jag har kommit en liten bit på vägen.
Nu är det en massa spackling kvar :(

Omonterade gipsskivor runt en vit dörr, redo för spackling i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inbyggd hylla i vägg vid renovering med bredspackling påbörjad och verktyg på hyllan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Halvfärdigt byggprojekt med oputsade gipsskivor och inbyggda hyllor i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Det blir riktigt snyggt .
Mathias
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.