Nissens
F Fredrik-1980 skrev:
Bilen är krocksäker och bra, står sej riktigt bra mot dagens bilar. Har kolla det noga. Sidokrockkuddar finns inte som std ens idag på alla bilar. Att de skulle va nåt annat e en myt. Årsmodeller styr inte automatiskt krocksäkerhet. Att större bilar skulle va automatiskt säkrare e också bullshit, men lätt å tro det.

Tror du e avundsjuk bara. So long!
Haha, varför tror du att små bilar inte jämförs med stora i klassningarna?

Avundsuk är jag absolut inte, och säkerheten i en 18 år gammal bil är absolut inte densamma som i dagens moderna bilar. Det är bara ett önsketänkande från din sida.
 
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
F Fredrik-1980 skrev:
Bilen är krocksäker och bra, står sej riktigt bra mot dagens bilar. Har kolla det noga. Sidokrockkuddar finns inte som std ens idag på alla bilar. Att de skulle va nåt annat e en myt. Årsmodeller styr inte automatiskt krocksäkerhet. Att större bilar skulle va automatiskt säkrare e också bullshit, men lätt å tro det.

Tror du e avundsjuk bara. So long!
Titta på den här filmen så kanske du förstår sen:

 
  • Gilla
karlmb och 5 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Haha, varför tror du att små bilar inte jämförs med stora i klassningarna?

Avundsjuk är jag absolut inte, och säkerheten i en 18 år gammal bil är absolut inte densamma som i dagens moderna bilar. Det är bara ett önsketänkande från din sida.
Haha, Så om du intte e avundsjuk, vad angår de dej vad jag köper för bil då? Du tror du e min morsa?

Bilen e inte 18 år utan 16,5 år. int för de spelar roll. 13500 mil finns mkt kvar på den.
 
useless useless skrev:
Titta på den här filmen så kanske du förstår sen:

[media]
De ena inlägget värre än andra. Först e han mallig över att själv ha en gammal villa från 1800talet å sedan gnäller på andra som har bil me nåra år på nacken.
Du har rätt, förstå e inte lätt när man ser Smart som tar i en Merca, när man inte har nån av dom.
De e ju bara dynga du giddrar
 
  • Wow
RoAd
  • Laddar…
TS är nog den förste jag hör talas om som byter tillbaka till avgasbil från elbil. Det är klart att det är skillnad på MG och Audi, men ändå. Oväntat.
 
Man kan tydligen göra allt för att få fira jul med svärfar.
 
  • Haha
  • Gilla
ajn82 och 2 till
  • Laddar…
Mats-S
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
TS är nog den förste jag hör talas om som byter tillbaka till avgasbil från elbil. Det är klart att det är skillnad på MG och Audi, men ändå. Oväntat.
Vet flera som gjort det.
Elbilar passar långt ifrån alla, men i massmedia ges det intrycket att elbilar funkar för alla i alla lägen och årstider.

Personligen ingen elbil ännu, alldeles för dyra och "struliga" under en hel del omständigheter. Är dessutom miljövänligare att behålla min trotjänare 220d 2016 än att köpa en ny elbil, givetvis räknar jag då in miljökonsekvenserna för tillverkningen av bilen. Den är redan gjord på nuvarande bil, men tillkommer om jag köper en ny.

Ursäkta off Topicd, men tråden har ju spårat ur från ämnet sedan länge :)
 
  • Gilla
sonabr4000 och 2 till
  • Laddar…
F Fredrik-1980 skrev:
De ena inlägget värre än andra. Först e han mallig över att själv ha en gammal villa från 1800talet å sedan gnäller på andra som har bil me nåra år på nacken.
Du har rätt, förstå e inte lätt när man ser Smart som tar i en Merca, när man inte har nån av dom.
De e ju bara dynga du giddrar
Om du inte tror på grundläggande fysikaliska lagar och att det är farligare att krocka med en mötande bil som väger 700 kg mer än din så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Lycka till med din nya bil.
 
  • Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Om du inte tror på grundläggande fysikaliska lagar och att det är farligare att krocka med en mötande bil som väger 700 kg mer än din så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Lycka till med din nya bil.
Om du tror på grundläggande fysik-lagar så lycka till me ditt 1800tals hus. Om du inte tror på medicinska lagar som säger att det är farligt med dragigt och stressande att ha ett konstant behov av underhåll å reparationer och sväljer värme-energi, ha det över sig än att ha ett nyare hus som är 700 gånger bekvämare för familjen, så tyvärr kan jag inte hjälpa dej heller.
Lycka till me ditt gamla hus! Hälsa Ernst!
 
  • Wow
RoAd
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Vet flera som gjort det.
Elbilar passar långt ifrån alla, men i massmedia ges det intrycket att elbilar funkar för alla i alla lägen och årstider.

Personligen ingen elbil ännu, alldeles för dyra och "struliga" under en hel del omständigheter. Är dessutom miljövänligare att behålla min trotjänare 220d 2016 än att köpa en ny elbil, givetvis räknar jag då in miljökonsekvenserna för tillverkningen av bilen. Den är redan gjord på nuvarande bil, men tillkommer om jag köper en ny.

Ursäkta off Topicd, men tråden har ju spårat ur från ämnet sedan länge :)
Vi e ju på offtopic eller?
Allså, de funkar inte vintertid. När det är riktigt kallt ute. Värmen suger på tok för mkt batteri. Upptäckte det först nyligen när det var -15 °C ,-10 °C omkring det en vecka runt nyår. Så e de bara, el-bil e inte bra å ha då. Bättre om de satte i en Webasto- värmare i bilen. Vet de gamla VW Bubbla hade det.
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
Mats-S
R
F Fredrik-1980 skrev:
Om du tror på grundläggande fysik-lagar så lycka till me ditt 1800tals hus. Om du inte tror på medicinska lagar som säger att det är farligt med dragigt och stressande att ha ett konstant behov av underhåll å reparationer och sväljer värme-energi, ha det över sig än att ha ett nyare hus som är 700 gånger bekvämare för familjen, så tyvärr kan jag inte hjälpa dej heller.
Lycka till me ditt gamla hus! Hälsa Ernst!
Tolkar jag dig rätt i att ditt argument för att en 16 år gammal småbil är lika säker som en ny stor bil ... är att @useless har ett gammalt hus!?!? :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
F Fredrik-1980 skrev:
Vi e ju på offtopic eller?
Allså, de funkar inte vintertid. När det är riktigt kallt ute. Värmen suger på tok för mkt batteri. Upptäckte det först nyligen när det var -15 °C ,-10 °C omkring det en vecka runt nyår. Så e de bara, el-bil e inte bra å ha då. Bättre om de satte i en Webasto- värmare i bilen. Vet de gamla VW Bubbla hade det.
Vad som funkar eller ej är subjektivt i det här fallet. Jag skulle inte heller välja en bil som MG, men jag trodde nog att många som gjorde det gjorde det på ideologisk grund – så som många av oss som valt dyrare elbilar gjort.

Men det är klart, om en elbil är lika dyr som eller billigare än en avgasbil blir ju även rena ekonomiska val vanligare.

Det kommer säkert komma fler exempel på det här, men jag tror ändå att det är en rätt ny grej.
 
Mats-S Mats-S skrev:
Vet flera som gjort det.
Elbilar passar långt ifrån alla, men i massmedia ges det intrycket att elbilar funkar för alla i alla lägen och årstider.

Personligen ingen elbil ännu, alldeles för dyra och "struliga" under en hel del omständigheter. Är dessutom miljövänligare att behålla min trotjänare 220d 2016 än att köpa en ny elbil, givetvis räknar jag då in miljökonsekvenserna för tillverkningen av bilen. Den är redan gjord på nuvarande bil, men tillkommer om jag köper en ny.

Ursäkta off Topicd, men tråden har ju spårat ur från ämnet sedan länge :)
De flesta har väl ändå en riktig bil vid sidan av sin elbil? :D
 
  • Gilla
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
V videopac skrev:
De flesta har väl ändå en riktig bil vid sidan av sin elbil? :D
Japp och en riktig tidning jämte sin nättidning och en riktig spis jämte elspisen. Det sista kan jag iofs. rekommendera; vi är alla bakåtsträvare på vårt eget vis.
 
  • Haha
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.