T ToRy skrev:
Men cynism kanske borde klassas som en sjukdom det också
Skall bli intressant att se när det första cynism-fria bostadsområdet byggs :)
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Jag är tveksam.;) De som tycker att det är ok att håna sjuka människor brukar sällan vara speciellt framgångsrika eller lyckliga själva.
Nog är det så att alla grupper i samhället måste tål lite ironi och sarkasm. Den vita mannen, den chilenska städerska, vatoskillen från förorten - alla skojas det med ibland. Kolla på gerwais när han gör sig lustig över tjocka. Det betyder inte att man saknar empati för elsjuka. Som många skriver i tråden, mellan de ganska snälla skämten om villaområde utan vinter, är att det är ett tokeri som politiker håller på med. Man skall gå till val med politik, inte enfaldig populism. Vi skall inte förbruka samhällsresurser på förändringar som vidmakthåller sjukdom, utan tvärtom. Öppna istället en rehabklinik för elsjuka, stäng inte av elen för dem.
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Nog är det så att alla grupper i samhället måste tål lite ironi och sarkasm
Akta dig för Falangen här på BH!
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Akta dig för Falangen här på BH!
Verktygsgalningarna? Är det en subgrupp till elallergiker? Verkar paradoxalt .. ;)
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Ett passivhus utan (elektrisk) ventilationsanläggning som kan ta vara på spillvärme alltså...
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Kalle B Kalle B skrev:
Ett passivhus utan (elektrisk) ventilationsanläggning som kan ta vara på spillvärme alltså...
Kan man inte tänka sig ett passivhus med olja som primär värmekälla? Problemet är väl iofs den elektromagnetiska infrastrålningen, men den kan man ju delvis blockera med stål ..
 
elpaco elpaco skrev:
Det är bara ca 2,5 mil från Botkyrka till Nacka. En ort som som bekant har Nackamasten. Detta är en drygt 300m hög struktur som klämmer ut miljontals watt med framför allt tv-sändningar. Denna radiostrålning kommer totalt dränka fält med tex mobilstrålning i aktuellt område. Detta är alltså såväl medicinskt, elmässigt och politiskt totalt trams. Inget ont om de elsjuka, men detta hjälper varken dem eller vårt samhälle.
Snarare nåt hundratal kW.
 
useless useless skrev:
Snarare nåt hundratal kW.
Siffran jag citerats tidigare var kanske lite överdriven. Det är svårt att hitta sammanlagda styrkor, något som teracom inte verkar skylta med. Men när jag surfar runt lite så verkar man åtminstone hamna på en 0,5MW. Så helt galet ute var jag inte, och min slutsats i övrigt gäller. Jag har jobbat i området. Man skall jämföra mot en mobilmast som kanske jobbar på 100w.
 
Enkel fråga: Hur många av dessa, som upplever elallergi, har inte en smartphone?
 
Det är nog väldigt många, eftersom de flesta av dem upplever sjukdomskänsla om en telefon i närheten ringer ..
 
MultiMan
Behöver inte bli så komplicerat. Det räcker ju att gräva ner orgonitkristaller runt ytterkanten på området.;)
https://orgonitshop.se/
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Försöker Kd triangulera in sig på Mp:s foliehattväljare, eller var de rent av först med en politik baserad på godtyckliga trossatser snarare än evidens och återgår därmed till sina rötter?

(Om någon vill hävda att andra partier minsann också baserar sin politik på saker helt tagna ur luften och att exempelvis folkpartiet faktiskt var först genom att vara det parti som har längst politiska rötter så viker jag mig för alla slika invändningar.)
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Försöker Kd triangulera in sig på Mp:s foliehattväljare, eller var de rent av först med en politik baserad på godtyckliga trossatser snarare än evidens och återgår därmed till sina rötter?

(Om någon vill hävda att andra partier minsann också baserar sin politik på saker helt tagna ur luften och att exempelvis folkpartiet faktiskt var först genom att vara det parti som har längst politiska rötter så viker jag mig för alla slika invändningar.)
Som miljöpartist opponerar jag mig och hävdar bestämt att dessa galningar är väl spridda över alla partigränser och trosinriktningar. ;)
Satt senast igår och diskuterade den farliga WiFi-strålningen med en mörkblå moderat företagsledare och kunde knappt övertyga om motsatsen ens med SSIs egna mätningar. Faktaresistensen är hög hos dessa individer. Nästan i klass med HiFi-nördarnas kabelhysteri. :crysmile:
 
  • Gilla
tompaah7503 och 3 till
  • Laddar…
MultiMan
Jag har fortfarande kvar de lackade nylonmuttrar man skulle klistra på sina apparater för bättre ljud, signerat Peter Belt. Kompisen smorde in sitt proppskåp med hans vaselin också, men jag satte stopp där. :crysmile:

Som du ser kan man bli botad även från sådana ljup(d)gående villfarelser!

Edit: Han dog tydligen förra året, hoppas hans harpor numera låter himmelskt: https://www.stereophile.com/content/peter-belt-1930-2017
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.