Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vad använder du mest?

Problemet är att mutterknacken kräver grov slang för att funka bra på 20 meter slang, medan dyckertpickan klarar sig med ett sugrör...

Jag har en tunn smidig slang på vinda som jag har till det mesta, och sen en 1/2" 15 meter slang som jag enbart tar fram när jag kör mutterknacken...
Ska jag vara ärlig har jag slutat med knacken då det inte funkat så bra och köpte en på ström. Så har mest blivit slipning och pumpning
 
MathiasS MathiasS skrev:
hittade du "rätt" artikel? Det verkar fortfarande vara ett hyggligt pris på denna även om man inte ska stirra sig blind på rabattsatsen som är lätt överdriven:

[länk]
Hmm såg nog en billig 20m. Men är tyvärr dubbelt vad jag tänkt
 
C corre skrev:
Jula har kampanj på sin Meec nu. 699 är bra pris för den. jag är nöjd med min, mjuk gummislang, aningen för kraftig fjäder men den lär hålla... Robust vinda.
[länk] />
C corre skrev:
Jula har kampanj på sin Meec nu. 699 är bra pris för den. jag är nöjd med min, mjuk gummislang, aningen för kraftig fjäder men den lär hålla... Robust vinda.
[URL][länk] class="bbCodeBlock-expandLink js-expandLink">
ullare-008478/[/URL]
Är man medveten om att den har 1/4" slang så är det säkert helt ok..
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Är man medveten om att den har 1/4" slang så är det säkert helt ok..
Ja, det är inget för mutterpickan, men allt annat lirar ju fint...
 
Många är nöjda med Biltemas också, men kopplingarna får man byta då dom har en tendens att läcka efter ett tag.
 
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Är man medveten om att den har 1/4" slang så är det säkert helt ok..
Den har väl 3/8 innerdiameter slang?
 
Handyman 1 skrev:
Den har väl 3/8 innerdiameter slang?
3/8" är ju en större diameter än 1/4". När man pratar om slang så hade i alla fall jag för mig att det var innerdiametern man angav.

1/4" = ca. 6,25 mm innerdiam.
3/8" = ca. 9,37 mm innerdiam.
 
Handyman 1 skrev:
Den har väl 3/8 innerdiameter slang?
Nja, står ju 1/4" under bilden i alla fall.. Och nån recension som säger att den för tunn för mutterknacken..
 
  • Slangupprullare 1/4" från MEEC Tools, föreslagen för tjockare slang för mutterknacken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Många är nöjda med Biltemas också, men kopplingarna får man byta då dom har en tendens att läcka efter ett tag.
Japp, jag har 3/8"-modellen med manuell upprullning och den funkar bra... Efter byte av kopplingen... :crysmile:
 
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nja, står ju 1/4" under bilden i alla fall.. Och nån recension som säger att den för tunn för mutterknacken..
Ja,verkar som att swiveln i rullen är en strypning(enligt 1 person iof)slangen är däremot 3/8.

Specifikation
Artikelnummer 008478
Garanti 12 månader
Rekommenderat arbetstryck 10 bar
Slang innerdiameter 3/8"
Luftanslutning 1/4"
Slanglängd 15 m
 
Redigerat:
Handyman 1 skrev:
Ja,verkar som att swiveln i rullen är en strypning(enligt 1 person iof)slangen är däremot 3/8.

Specifikation
Artikelnummer 008478
Garanti 12 månader
Rekommenderat arbetstryck 10 bar
Slang innerdiameter 3/8"
Luftanslutning 1/4"
Slanglängd 15 m
Du ser, där får man pudla..

Konstigt val av dem dock... :thinking:
 
A
Ja,har iof aldrig mätt min egen vinda(gammal biltema eller jula! 3/8),men mäter man nipplarna på verktygen är dom flesta 7-8mm innerdiameter medan gängdelen är 10 mm,vet inte om det betyder att det stryper flödet den korta biten? har ärligt talat inte tänkt på det tidigare:thinking:
 
P pj87 skrev:
Ingen som har erfarenhet av märket
Drift-Air? Hittat 2 modeller som ser intressant ut
[länk]
Eller
[länk]
Det är DUABs eget märke, "rebrandade" Kina-prylar, precis samma som du köper på jula eller biltema...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.