magnu skrev:
Med fast pris behöver man inte betala för 3 vändor till grossisten, det blir aldrig någon diskussion när kunden fått fakturan.
kan man visst få göra, som jag skrivit innan så är 9 av 10 beskrivningar av jobbet som man får av kund mer eller mindre fel, det är ganska svårt att gissa sig till hur folk vill ha saker och ting utförda, jag kan inte säga att det tar 1 tim att sätta upp ett vägguttag, det beror på SÅ himla mycket.

Jobbar man på det viset som du förespråkar så kan man inte överleva som jag ser det iaf, blir för mycket tid att räkna på småjobb vilket kommer att leda till mera kontorstid som stjäl tid för produktion och man kommer att hamna oskäligt högt i pris.


Rrrrr skrev:
Tja.. diskussion kan de bli ändå! Jag har sett inlägg här på detta forum där det var en kille som hade anlitat en målare för ett fast pris. Efter jobbet var klart hade den kunden klockat hur lång tid det tog och räknade ut målarens timpenning som han då tyckte var oskäligt högt ;)

Fast de flesta fattar ju att om man har godtagit ett fast pris så har man ju accepterat vad det ska kosta att utföra ett specifikt arbete. Ska ju då inte spela någon roll om de tar 2 eller 6 timmar för målaren/elektrikern :rolleyes:
Det har jag med varit med om.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.