Hej

Vill byta ut en befintlig timer till utomhusbelysningen som verkar vara från 90-talet. Har redan en Plejd hubb som tidigare ägaren lämnade kvar.

Jag tänker att jag skall sätta en utanpåliggande strömbrytare som ersätter den gamla timern (som saknar enkel on/off funktion), och bakom strömbrytaren en Plejd puck för automationen av/på via app.

Det är superviktigt att knappen fungerar som ”vanligt” oavsett programmerad Plejd puck för frugan kommer gå i taket om hon behöver en app för att tända/släcka.

Jag har hornbach, kjell och Clasohlson i närheten

snaggletooth snaggletooth skrev:
Den här bör funka:
[länk]
Den har ingång för "vanlig" knapp också.
Tack! Verkar finnas några kronor billigare på hornbach https://www.hornbach.se/p/controller-plejd-ctr-01/10262126/

Jag vet att det är elektriker som skall installera den här typen av hårdvara, men i syfte att kunna kontrollera så han gör rätt; hur skall den installeras för att både kunna fjärrstyras och använda knapp?

Det sitter treledad kulo-kabel fram till belysningen

• Handritad kopplingsschema för ytterbelysning med färgkodade kablar: null/blå, jord och svart/fas, anslutna till strömbrytare och lampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tändtråden bryter man upp och kopplar via plejden istället enkelt uttryckt.
(Från strömställaren till en ingång, sedan från utgången till lampan, se kretsschemat i manualen)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.