probeb skrev:
Min hikvision från utlandet gick sönder efter uppgradering. Blir inga mer kameror från utlandet..
Det är inte utlandet det är fel på. Du har antagligen köpt en klon och dom går inte att uppgradera. Alt en piratkopia med helt annan hw i.

Det går fint att köpa original även från utlandet.
 
Hur vet man vilket ställe som kör "äkta" ?
 
110% säker är förstås svårt att vara när man handlar på aliexpress, men enklast är att fråga. Jag ställde frågan och fick prisuppgift på båda alternativen, klon och original. Vad jag har sett så brukar säljarna också uppge att kameran inte kan uppgraderas i sina annonser när dom säljer kloner.

Det behöver inte vara fel att köpa en klon men man ska som sagt ge fasen i att uppdatera den.....:)
 
D
Det behöver inte vara klon. Det kan vara så att kameran har kinesisk firmware. Kameran går inte sönder. Det är bara att telneta och återställa firmware i de flesta fall.
De jag beställer av joanna har hikvisions nya western region firmware, svenska inställningar och eng förpackning
 
DMOL, har du lust att länka till denna säljare/butik, tack!
 
  • Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
D
  • Gilla
D_a_g_g och 2 till
  • Laddar…
DMOL skrev:
[länk]
Hon skeppar med dhl också så det kommer på några dagar.
Brukar paketen stanna i tullen?
 
D
Rena skrev:
Brukar paketen stanna i tullen?
Det beror nog på mängden och vad som skickas (och till vilket värde ;)). Fick kamerorna en och en, och de behandlas i tullen hos DHL, men ingen inbetalning... så mitt svar baserat på det jag fått är nej.
 
DMOL skrev:
Det beror nog på mängden och vad som skickas (och till vilket värde ;)). Fick kamerorna en och en, och de behandlas i tullen hos DHL, men ingen inbetalning... så mitt svar baserat på det jag fått är nej.
Jag åkte på tull när min kamera skickades med DHL värde satt till 25 dollar. Typ 120:- i avgift.
 
D
Det finns väl regler för avgiftsbefriade försändelser om man läser igenom tullverkets bestämmelser. Kan vara värt att kika på innan kanske om man vill vara på säkra sidan.
 
Mattias_Jo1 skrev:
Jag åkte på tull när min kamera skickades med DHL värde satt till 25 dollar. Typ 120:- i avgift.
Jag hade också liknande värde och tullkostnad på min kamera.
 
Lite kvälls lektyr.
http://www.networkcameracritic.com

Fick från en leverantör på Aliexpress ett mail med kamera priser. Skall lägga ut det här via datorn underdagen
 
  • Gilla
Rena
  • Laddar…
Mattias_Jo1 skrev:
Lite kvälls lektyr.
[länk]

Fick från en leverantör på Aliexpress ett mail med kamera priser. Skall lägga ut det här via datorn underdagen
Fick du några priser att dela med dig av? Gruppköp?
 
  • Gilla
VillaAnna
  • Laddar…
Hej,
Här kommer mailet och PDF dokumenten.

How are you? Happy New Year!!

This is Anna from XinRay Opto-electronic Tech. CO., LTD in China.Glad to know that you have placed order from our Aliexpress about the HIkvision camera before, as for the HIkvision camera,We here sent you our better price list in the attachment, we have no profit at all, Please kindly check it.

2016 is coming nearly. We will have a holiday for Chinese New Year. You know our Alcohol tester sold very well in your country. Also the price will be higher in 2016, In order to prepare enough goods in your warehouse, also in order that you can purchase at a best price,we provide you our lowest price, hope you can feel our sincerity.

Should you have a purchase plan, pls feel free to contact us,we will give you a big discount at the base of our promotion price according to your quantity need.Thanks so much.

Best Regards,
Anna
 
Har erfaranhet att man får vad man betalar för, har kört D-link tidigare för under 1000 lappen men frågan e om de bilderna den levererar är särskilt användbara. Vad skall du ha den till? Bara titta lite eller verkligen spela in film om det sker ett inbrott? Kommer då den filmen som d-link lev. att vara användbar eller i för dålig kvallite? Så tänkte jag och bytte till AXIS.
Dyra kameror men levererar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.