S
Jaja, enveten som man är fortsätter man slåss med skiten.

Efter att ha bråkat som fasiken för att få mydlink-konto att funka med java, så gick det också efter 7 svåra resor.

Och då, till sist, när jag nu ska kunna få kontakt med kameran, som står framför mig på bordet och har kontakt med samma router som jag surfar via, får jag följande besked av dlinks sajt

"
Your DCS-935L is offline.
Please try the following:

Check to make sure that the Internet connection to your device is working properly.
Try restarting your Internet router.
Unplug your device, then plug it back in.
Check your device's Internet connections and make sure they are secure.
Check to make sure your device is using the latest firmware version. For more information on updating your device’s firmware, click here.
If you still can't access your device, you can hard reset it by pressing and holding its reset button for 15 seconds, then running the Setup Wizard for it again to reinstall and register your device. You can download the latest Setup Wizard for your device from www.mydlink.com/download.
"

Jahapp? Ja, det funkar ju fint, när man sitter med den rakt framför sig på bordet, men när man är på semester och ska kolla läget, då? Vad gör man då, åker om och slår av och på kameran, kollar routern, som man vet fungerar eftersom man har kontakt med allt annat där hemma?

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen. Fy f-n vilken skit. Från början till slut.
Kartongen den kom i var fin och såg lovande ut. Men det var allt, och den ljög.
 
S
Lika bra att jag också meddelar att varenda vareviga gång som jag accessar kameran via mobilen så ploppar det upp en ruta som säger att jag måste verifiera min epost-adress. Så när jag gick in för att göra det en gång till, för att slippa den där rutan som inte fattat att jag redan gjort det, så fick jag beskedet att jag inte kan verifiera min epost-adress, eftersom jag redan gjort det.
Men rutan i mobil-appen, den fortsätter lika enträget.

D-Link, mina damer och herrar, D-link. Vilket skräp.
 
S
Error
Close app and restart.

Jaha, fattades bara det.
Men men, sagt och gjort.

Log-in FAILED
AUTHENTICATION ERROR!(500)

Min epostadress och mitt lösenord som jag valde för en stund sedan, funkar från datorn, plötsligt inte från mobilen.

Finns det en enda grej, en enda, bara en enda ynklig lite grej, som faktiskt funkar med d-link, mer än 10 sekunder?
Det verkar inte så.

F-n vad störigt att man ska vara en sån enveten idiot. Vilken normal svensson som helst hade gett upp för flera timmar sedan.
 
S
Summa kardemumma.

Det tog evigheter att klura ut hur man skulle installera kameran. Eftersom det inte följer med någon som helst installationsguide annat än "Ladda ner vår app". Och infon i appen är direkt felaktig.

Sedan fick jag under en kort stund bild i mobilen. Men nu kan jag inte ens logga in i appen på mobilen, authentication failed, säger den.

Inga av funktionerna i appen tycktes fungera, då de sa att de behövde en kamera vid namn 935, vilket iofs råkar vara precis den modell jag har.

I datorn kan jag dock fortfarande logga in, men, inte en enda gång har datorn fått kontakt med kameran, antingen klagar den på java, som ominstallerats två gånger och dubbelkollat att de olika browsers jag testat med har java aktiverat, det har de. Och när det väl funkade vid ett enda tillfälle, så hittade my-d-link ändå inte kameran, prova att starta om den, sas det. Men inte hjälpte det, och den står ju framför mig på bordet, jag ser att den har kontakt med min router, och led'arna på kameran blinkar som det ska.

NU ska jag gå och lägga mig.

Hade det inte varit för att jag ska lämna tillbaka skräpet imorgon, så hade jag slängt skiten i vägen, bokstavligt talat.

VAD NI ÄN GÖR, KÖP INTE EN D-LINK KAMERA!!!!!!!!!!
 
Det låter som ett bra tips!
Köp inte en "Mydlink Home WiFi Smart Plug" heller, buggig och seg installation och app.
 
D09
Hade också det bökigt med installationen. ( nåt så in i helvete )

Försökte enbart via iOS enheter men det var tvunget att gå via datorn först om jag inte minns fel

Nu funkar dock den bra :)

Men den nya kameran var ljusår ifrån gällande installationen. Riktig plug and play dom det ska vara.
 
MathiasS skrev:
Hur generiska är kameror som dessa? Är dom beroende av sitt eget managementsystem för att konfigureras eller kan man använda vilket som? Datalagring och integration med larm, är det också generella öppna funktioner som kan göras som jag vill?
Det verkar finnas en standard http://en.wikipedia.org/wiki/Open_Network_Video_Interface_Forum

Dock är det som vanligt att det kan vara lite si och så.
 
RilleRock
Billigt är inte alltid smidigast.
 
  • Gilla
probeb
  • Laddar…
S
RilleRock skrev:
Billigt är inte alltid smidigast.
Du är visst en smart kille, du. Men ändå inga tips?
 
RilleRock
Snickerick skrev:
Du är visst en smart kille, du. Men ändå inga tips?
Lite får du tåla :D
Gav tips på en kamera som är igång med push och cloud på en kvart med de kraven du hade.
Men det går säkert bättre en annan dag, då jag har en bekant med d-link kameror till en nas som funkar helt okej för det priset.
 
S
RilleRock skrev:
Lite får du tåla :D
Gav tips på en kamera som är igång med push och cloud på en kvart med de kraven du hade.
Men det går säkert bättre en annan dag, då jag har en bekant med d-link kameror till en nas som funkar helt okej för det priset.
Det håller jag inte med om med tanke på priset på den du angav.
 
Jag använder själv D-Link DCS932L (4st) i mitt hem.
Dessa är kopplade till mydlink och även till min nas med övervakningsprogram.
Det gör att jag har liveview och även att allt sparas i separata mappar för varje kamera.
de sitter alla inomhus men två st bevakar fram-och-baksida på huset.
Testade nu i dagarna även den nya varianten DCS935L med 720p. Dock verkar det nya systemet från D-link lida av barnsjukdomar. har aldrig haft problem med de andra kamerorna.

Vet man vad man gör så är D-link helt ok grejer för pengarna och upplösningen 640*480 räcker gott och väl för mig att kunna identifiera obehöriga.

På kamerorna som bevakar utomhus så kör jag dagsläget på dem och rörelsebelysta halogenlampor.
IR-strålar och fönster går inte så bra ihop.
 
S
Ocean1981 skrev:
Dock verkar det nya systemet från D-link lida av barnsjukdomar
Det kan man lugnt säga.
Gav det hela ett försök till igår kväll eftersom jag ändå inte hade möjlighet att lämna tillbaka skräpet igår. Fick då ett meddelande att jag behövde uppgradera firmware i kameran. Bara det att jag hade kollat upp det kvällen innan, och kunde konstatera att DCS-935L inte ens fanns med i D-Links egen produktlista på supportsidan för uppdateringar...

Ocean1981 skrev:
Vet man vad man gör så är D-link helt ok grejer för pengarna
Spelar ingen roll hur mycket man vet, när grejerna buggar och crashar till höger och vänster hela tiden.

Snackade med en kille som hade köpt Foscam kameror på Harald Nyborg av alla ställen, och var mycket nöjd med dem. En del pill att göra nätverksinställningarna sa han, men det är ju normalt om det inte finns "wizards" eller PnP (som ju ändå aldrig funkar har vi precis sett), men allt funkar som det ska. Han hade ett gäng kameror, visade mig appen och det såg ut att funka finfint.
 
Snickerick skrev:
Snackade med en kille som hade köpt Foscam kameror på Harald Nyborg av alla ställen, och var mycket nöjd med dem. En del pill att göra nätverksinställningarna sa han, men det är ju normalt om det inte finns "wizards" eller PnP (som ju ändå aldrig funkar har vi precis sett), men allt funkar som det ska. Han hade ett gäng kameror, visade mig appen och det såg ut att funka finfint.
Jag använder aldrig "wizards" utan konfar allt manuellt. vet man vad man gör så är det inga problem med D-link.
Jag kan en del om nätverk och datorer, men jag snickrar som en gris. Därför anlitar jag hantverkare om det är ngt jag inte klarar av.

Dvs. i ditt fall, köp en helhetslösning alt. dyrare "bättre" produkter...
Eller om du känner ngn som är haj på detta området, be dem hjälpa dig.

Enda anledningen att jag köpte just D-links kameror var för att jag fick dem nästan gratis genom jobbet.
Men de funkar klockers =)
 
S
Ocean1981 skrev:
Jag använder aldrig "wizards" utan konfar allt manuellt. vet man vad man gör så är det inga problem med D-link.
Jo, om man inte kommer åt prylarna. Det var ju min först tanke också, att konfigurera kameran manuellt. Nu, efter att man efter många om och men fått auto-konfigen att funka, så går det bra att konfigurera om den manuellt.
Möjligen hade det gått om jag hade kört med nätverkskabel till den. Men det var längesedan det förekom nätverkskablar hemma ;) Men så här i efterhand kanske jag borde rotat fram en sådan. Dock, skiten ska ju funka som det är tänkt att den ska funka... ;)
Jag brukar köra Wizarden först och sedan gå igenom och justera manuellt.

Ocean1981 skrev:
Jag kan en del om nätverk och datorer, men jag snickrar som en gris. Därför anlitar jag hantverkare om det är ngt jag inte klarar av.
Jag anlitade polacker till att lägga gatsten, det blev skitbra. Annars gör jag det mesta själv. Elektronik och datorer är man ju uppfödd med ;)

Ocean1981 skrev:
Enda anledningen att jag köpte just D-links kameror var för att jag fick dem nästan gratis genom jobbet.
Men de funkar klockers =)
Ja, är grejerna i det närmaste gratis kan man ju ha en hel del överseende.

Jag avslutar dock med att citera ditt förra inlägg igen

Ocean1981 skrev:
Dock verkar det nya systemet från D-link lida av barnsjukdomar.
Ja, typ röda hund, vattkoppor och mässlingen, alla tre på samma gång ;)

Det slutar nog med att jag köper billigare grejer som funkar bättre. Priset är inte alltid avgörande för kvaliteten...
Har ju fått positiv referens på Foscam och en någorlunda lokal butik att handla dem i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.