D09
Men måste man inte starta/installera den med nätverkskabel i första gången ?
 
  • Gilla
Bagar´n
  • Laddar…
S
D09 skrev:
Men måste man inte starta/installera den med nätverkskabel i första gången ?
Nej, kameran har dels WPS och dels kan den köra som host, sedan har D-Link implementerat något eget för att automat-ansluta den till nätverket via wifi med hjälp av en app. Hade de bara gjort appen så att den funkade och inte glömt ett par viktiga detaljer i beskrivningen, hade det nog funkat finfint. Som sagt, det är buggigt utav h-vete. Appen kraschar med rätt jämna mellanrum också. Och att koppla ihop kameran med D-links molntjänst verkar bara vara helt omöjligt. Appen vägrar acceptera kameran som model DCS-935L just när man ska ansluta till molntjänsten, i övrigt säger den att det är just den modellen.

Fast jag kommer nog att lagra bilderna på min egen NAS och accessa dem remote därifrån vid behov. NASen har en egen app för att serva övervakningskameror som sägs funka helt ok. Så slipper man lägga upp övervakningsbilder från sitt eget hem på en molntjänst, känns ju lite avigt det med.

Men det blir nog som sagt med Foscam-kameror då. :)
 
Jag kör också Hikvision. Mycket nöjd.
DS-2CD2412F-IW
 
Redigerat:
Hej,

jag hoppar också in i trådet för att få tips om vilken inomhus kamera kan jag köpa med följande krav:

IR sensor
Rörelsedetektor
PoE
PTZ
DI/DO port för att trygga larmet vid rörelse
Styra via mobilapp

Finns det någon kamera som fyller de här kravet utan att kosta flera tusen? D-Link DCS-5222L är en relativ billig alternativ som uppfyller alla krav förutom PoE tyvärr.

Tack för svaret!
 
Min har allt utan PTZ
 
Ok, nästan fullt träff då. Var köpte du det nånstans? Har någon erfarenhet av aliexpress? Ser ut som att de är billigare.

Någon annan som har tips om andra kameror?
 
Undvik konstiga märken från Kina, bilden kan vara helt ok men fy för den lede för deras mjukvaruutvecklare.

Har kört med:
D-link
Sony
Panasonic
4 olika Kina kameror
Axis


Axis är en klass för sig, superb på alla sätt och vis.

Det är bättre att du plockar bort funktioner istället om du inte har råd. Tex är PTZ rätt dyrt och onödigt (har haft det och det är iaf nått jag inte saknar).
 
DS-2CD2432F-I(W) ser bra ut. 2.8mm har tillräcklig vidvinkel att man skulle kunna slippa PTZ. Finns det någon Android app till det? Funkar den bra? I vilken butik köper du dina kameror någonstans? Aliexpress?

Har sett att D-link släpper en ny modell DCS-4603 som har liknande egenskaper som DS-2CD2432F-I(W), men verkar bli dyrare.

Axis är tyvärr över budget.
 
Redigerat:
MrPlow
Jag kör D-link på landet. Otroligt smidigt med appen. Minns att det inte var skitenkelt att installera men det var verkligen inga stora problem.

Men annars är tipset att köra Synology server och sen i princip valfri kamera.
 
K
Vart handlar ni Hikvision till bra pris? =)
 
D
Aliexpress av Joanna på CCTV Camera Wholesale.
 
Min hikvision från utlandet gick sönder efter uppgradering. Blir inga mer kameror från utlandet..
 
probeb skrev:
Min hikvision från utlandet gick sönder efter uppgradering. Blir inga mer kameror från utlandet..
Du kommer nog få svårt att hitta kameror tillverkade i Sverige, Kina dominerar stort.
Vad menar du med att den gått sönder?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.