iSnobben skrev:
Det stavas Stihl ;) Var kan man få tag på sådan slang då? Har bara sätt motorsågar och röjsågar från Stihl hos den handlaren här i stan som jag känner till som säljer Stihl.
Just det Stihl ska det vara , tyckte inte att det såg riktigt rätt ut :)
 
R
iSnobben skrev:
Idag slog jag till hos den lokala Beijerhandlaren efter en viss prisförhandling så fick jag min GEX 125-150 AVE för samma pris som på Duabhuset. Känns gött att man bara kan knalla in på Beijer om det skulle bli något strul istället för att hålla på att skicka iväg den för service själv.

Har endast hunnit provköra den litegrann och det man märkte direkt är att den verkligen inte vibrerar. Den medföljande dammbehållaren verkar vara riktigt effektiv faktiskt. Säkert ännu bättre med dammsugare. Men jag behöver nog någon adapter för att det ska funka ihop med min Nilfisk Alto Multi 30T. Någon som vet vilken adapter jag ska köpa? Eller ska man rent av köpa en tunnare slang?
Grattis :)
 
Är det någon som har gjort en sida vid sida jämförelse mellan sthil antistat och festools antistat slang. Jag har en ny sthil antistat sedan i våras och jag tycker den är väldigt stel.

Pär
 
Har inte jämfört dem men Festools antistat är oxo väldigt stel. Gäller både 27 och 36mm.
 
Är de vanliga slangarna mjukare? Vad ska man ha för dimension på slangen?
 
Åtminstone Festools icke-antistatiska är följsammare. Till slipning räcker 27mm gott.
 
Jo Bosch egen slang är väl bara 19mm tror jag... Finns det någon annan fördel med smalare slang mer än att det blir smidigare?
 
Inte som jag kan se det. Smidig är ju dock ett starkt argument.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.