Okej för på Toolab står det såhär t ex Hantverkarväska (2 605 438 186) på många andra maskiner så står det ju L-BOXX
 
iSnobben skrev:
Okej för på Toolab står det såhär t ex Hantverkarväska (2 605 438 186) på många andra maskiner så står det ju L-BOXX
Jaha och bara för att jag uttryckte mig kategoriskt fanns den självklart (och Toolab har ju även jag handlat av ibland) med hantverksväska.

Ja då får du antingen leta hos någon annan återförsäljare, nöja dig med hantverksväska eller köpa l-boxx löst senare (oftast lite halvdyrt).

Den finns i alla fall absolut att få i L-boxx
 
Okej vet du någon handlare som säljer den i L-BOXX vore ju lite trevligt eftersom jag har några sen tidigare :)
 
Lokala firmor (typ XL Bygg, Gärdin & Persson mfl) tenderar att ha dem i L-boxx dock relativt dyra om man inte har bra avtal eller prutar.

Annars får du kolla runt hos de handlare som brukar vara prisvärda i Tyskland/England, det brukar stå ganska tydligt vad som ingår.

Ja jag gillar också L-boxxarna. Har ett par maskiner i L-boxx men sen köpte jag en hög (8 st) löst när jag fick bra pris, perfekt till allt i verkstan
 
Okej jag får kolla lite här. Har en bra kontakt på Optimera här i stan så det kanske kan gå. Annars jobbar ju pappa på Bosch dock värmepumpar och dom har något avtal på maskiner också men han sa att det inte var så märkvärdiga priser men jag får kolla helt enkelt :)
 
England har väl andra stickkontakter förresten va? Hur är det i Tyskland har dom samma som vi?
 
England har andra kontakter och man kan oftast välja spänning (110, 230). Så väljer du en 230v maskin i england så går det enkelt att köra med adapter eller byta kontakten (risk för bruten garanti dock då)

Tyskland har samma kontakt
 
Om man inte använder dammsugaren hur bra är mikrofilterbehållaren som följer med GEX125-150 AVE då? Oftast kommer jag säkert att använda dammsugare men ibland kanske den blir bökig att ta med sig...

Hur var det förresten med slangar och adaptrar?
 
RtZ skrev:
[länk]
[länk]
Vad vill du påvisa med länkarna?
 
R
iSnobben skrev:
Vad vill du påvisa med länkarna?
Du skriver om UK och Tyskland, frågar om stickkontakter och frågar efter handlare som levererar med L-BOXX mm och de länkarna är "webbshoppar", så förmodligen menar jag att visa på möjliga inköpsställen inkl prisexempel på vad det kostar i de länderna ;)
 
RtZ skrev:
Du skriver om UK och Tyskland, frågar om stickkontakter och frågar efter handlare som levererar med L-BOXX mm och de länkarna är "webbshoppar", så förmodligen menar jag att visa på möjliga inköpsställen inkl prisexempel på vad det kostar i de länderna ;)
Jo det förstod jag men det var ju GEX 125-150 AVE du hade länkat till och inte GEX 150 Turbo som är den maskin vi har pratat om i samband med utlandsinköp och L-BOXX :) GEX 125-150 AVE levereras väl alltid med L-BOXX dessutom så tyckte jag inte att priserna var så märkvärdiga därav min fråga :)
 
Tex 150 turbo brukar inte vara så värst mycket billigare utomlands, ja köpte min för ett antal år sedan på Duabhuset.
Gex 125-150 kan man få för 229€ i Tyskland men i kartong, 260 i LBoxx.

Skulle någon köpa eller ha en 150turbo med L-box insats så byter jag gärna jämt upp med mellan insatsen och min hantverkarväska.
 
Nej GEX 150 Turbo var snarare dyrare :( Turbon med L-BOXX hos svenska näthandlare har jag inte hittat någon tyvärr. Men jag tror nästan att det får bli en 125-150 istället. Tror att den passar mig bättre då det verkar svårt att misslyckas. Verkar svårare att slipa snett liksom + att den är billigare. Eller?
 
R
iSnobben skrev:
Jo det förstod jag men det var ju GEX 125-150 AVE du hade länkat till och inte GEX 150 Turbo som är den maskin vi har pratat om i samband med utlandsinköp och L-BOXX :) GEX 125-150 AVE levereras väl alltid med L-BOXX dessutom så tyckte jag inte att priserna var så märkvärdiga därav min fråga :)
Nu startar du dock tråden så här och det var därför jag skickade lite länkar som exempel;

iSnobben skrev:
Har länge sneglat på Bosch GEX 125-150 AVE då det verkar smart med två olika storlekar på rondellen bl.a?

Har även tittat på Bosch GEX 150 Turbo men vet inte om jag behöver så mycket avverkning? Priset börjar ju sticka iväg en del också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.