Hej annuh.
Det vore kul om du kunde hålla oss informerade om vad som sägs på föräldramötet om dagisplatser i området.

Micke- Hur går det med bygget?
 
Dolphins - Innerväggarna på båda våningarna är på plats.... snart dags för el och vvs killarna att göra sitt jobb :)

Men går helt enligt planerna förrutom att vi inte har klart med en BILLIG målare. Så har ni några kontakter så meddela gärna mig ;)

/Micke
 
Hejsan,

angående dagis och dagisplatser...

Det som diskuterades vid dagismötet var att det är anpassat för att det kan vara 22 personer där samtidigt. Just nu går där 32 barn + personal. Det vi kom fram till var att börja med att kolla hur ventilation och brand är "anpassat" eller snarare inte till hur lokalerna används och därefter ska vi ha ett nytt möte och då bestämma hur vi ska gå vidare.

Personalen framhöll vikten av att vi som föräldrar driver frågan då det lätt hamnar mellan stolar då de olika instanserna själva ska göra detta. Vi är inte prioriterade än så länge.

Jag skriver mer när jag får mer information.

/Anna Maria
 
Ser att skylten har kommit upp på plats nu iaf Thomas ::)

Fått några nya besked angående byggstarten?

/Micke
 
Hallå där Micke !

Jo vars nu sitter det en skylt där i allafall. Men bygget är nog inte i gång för än tidigast runt nyår. Vi räknar i allafall att vara inflyttade i Mars, men man vill ju att det ska vara nu typ.

/ Thomas
 
Ahhh ett litet tag till då thomas. Jovisst är väntan tråkig tills dom börjar med huset. Sen tycker jag personligen att det går med raketfart ::)

/Micke
 
Jo då, det kommer att bli bra när det kommer igång, det betvivlar jag inte. Ert husbygge verkar ju förlöpa med bra takt må jag säga. När räknar Ni med att flytta in?

/ Thomas
 
Thomas - Slutbesiktningen är sagt att bli vecka 47 och sen därefter skall vi försöka att masa oss in ;) Visst det har gått helt enligt planerna och inga förseningar heller :) Det är skönt att det flyter på nu för det har ju vart lite motgångar ett tag med att få tag på hantverkare. Men som sagt sedan bygget kom igång så har det gått som på räls.

/Micke
 
;)Hur går det, Micke????
Blir ni klara till slutbesiktningen???
 
Micke, om allt har funkat bra med era hantverkare får du gärna PM'a mig vilka de är osv. Vi ska bygga i Ekängen och behöver hantverkare.
 
;DDå har det äntligen blivit dags för byggstart, schaktning för grunden har påbörjats. Men sen dröjer ända tills v8-07 innan husleveransen sker. :-/
 
Då var det äntligen dags. Huset kommer vecka 4, så nu börjas det med grundläggningen och annat. Hade samråd på kommunen och det flöt på fint.

ÄNTLIGEN!!!!! :)
 
:'( :'( :'(måste ha varit rikktigt trött när jag skrev att huset skulle komma v8-07, V8-06 ska det vara, över ett-års väntan hade varit lite väl lååång väntan,Det är tillräckligt lång väntan ändå.
Kul Thomas att ni kommer igång ;)
 
Hallå alla!  :D
Erik och Eva här.
Skall bygga Vallsjö framåt våren på tomt 4:50.
Kul att läsa lite om vad som händer i området.

Hur har ni som redan anlagt tomt och dränering löst takvatten-frågan?
Tunna vid stuprännan, eller stenkista??

 
Hejsan, Erik och Eva, kul att "prata" med ny granne. Vi kommer att bygga på 4:53.

Hej Thomas, grattis till ert nya hus. Vi går förbi ibland nu när det byggs för fullt igen och Adrian tycker att allt är så spännande och kan titta hur länge som helst på grävskopor... Ni har verkligen fått ett fint hus.

Har nu idag pratat med kommunen om dagisplatser i Askeby och vi lär få vänta till augusti troligtvis innan Adrian kan börja där. 10 barn slutar då och än så länge är det inte 10 barn i kö till dagiset men inga lediga platser. De barn som nu har garantiplats på annat dagis kommer när plats finns att få förtur. Tycker dock att det räcker med ett år med skjuts till T1.

Vi kommer att bygga ett arkitektritat hus som kommer att tillverkas i Finland. Mauro har nu i dagarna skickat alla sina ritningar till hustillverkaren så nu väntar vi på besked på vad det kommer att kosta. Vår tanke är ett tvåvåningshus med kök i enkelplan i vinkel. Det är så att vi får den härliga utsikten mot åkern/skogen när vi sitter och äter middag. Vi har innan vi vände oss till Mauro varit i kontakt med flera hustillverkare och de flesta sa att riktigt som vi vill göra går inte. Mauro lyssnade och sedan ritade han upp ett hus som var precis som vi ville ha det. Allt tog 1 dag medan det hos hustillverkarna tog flera veckor att komma fram med ett svar.

/Anna Maria och Johan

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.