Tjena Micke !

Jo det stämmer att det inte lutar så värst mycket. Kan vara bra. Ska bli kul att se bilderna. / Thomas
 
Tog sin lilla tid men nu är hemsidan iaf uppdaterad med bilder.... Dagboken tar ett tag till innan den kommer bli uppdaterad.

Ha det bra!

/Micke
 
Hej Micke, det blir ju kanon snyggt. Bra jobbat med all målning, det är ju en del.

/ Thomas
 
Tackar Thomas!

Jo visst är det en hel del målning och en del som återstår med skylift också :( Men det har gått väldigt bra iaf och speciellt med tanke att vi hade tänkt att måla nästa sommar :)

Blir skoj att se ert hus växa upp på plats sen :)

/Micke
 
Dolphins - Vilken tomt är det ni bygger på?

/Micke
 
Hej Micke,
Vi kommer att bygga på nya området, tomt 48, samma länga som ni fast i andra änden. Kul att se att ni har kommit så långt alla redan
Vi väntar på bygglov fortfarande,allt har blivit lite försent pga alla semestrar. :-/
Men vi hoppas på att det löser sig ganska snart så vi kommer igång med grunden.
 
Dolphins - Ahhhh då vet jag vart det är :)

Hur ser familje situationen ut?? Några barn måntro? En hel del barn som bor i vårt kvarter hittills iaf :p

Dock har det vart svårt med dagis platser men vi får se vad vi hittar till tove.

Lycka till med bygglovet!

/Micke
 
Tack, det kan behövas.
För tillfället är vi 3st, vi har en grabb på 20 månader + att det kommer ett barn till i feb-06. ;D
 
Ang dagisplatser så får väl kommunen se till att bygga dagiset som är planerat längst ner på gatan på vår sida, nu borde väl det finnas under lag för det.
Ca 30 nya hus när det är färdigbyggt och troligen till stor del barnfamiljer.
Så man får väl hoppas att dom har en plan på det. ???
 
Som sagt är det många barn som vill gå på dagiset i Askeby, men just nu finns det visst inga planer på att bygga ett till. Vi hoppas att vår son får plats till hösten nästa år då 10 st flyttar 6-års. Vi hade hoppats att våra barn skulle få ett år tillsammans på dagiset, men så blir det inte.

Vi har dock föräldramöte i nästa vecka så vi får väl då se och höra vad som är på gång och förhoppningsvis veta hur kommunen har tänkt lösa det här problemet.

Vi bor redan i Askeby, men kommer även vi att bygga på de nya tomterna (nr 53).

/Anna Maria
 
Mmmmm dagis biten är helt klart ett problem....

Vi fick ett litet "snabbt" besked att dom trodde att det inte skulle gå att få in Tove på något av de dagis vi har önskat... vi hade en lista på dagis i Askeby, Bankekind, Örtomta, Vårdsberg och Tannefors som önskemål och dom verkar ha problem att få plats på något av dessa. helt sjukt i min mening. Vi ringde till och med när det var 7 månader kvar tills vår inflyttning och frågade om dagisplats men fick beskedet att tidigast 4 månader innan inflyttning fick vi anmäla oss... Riktigt illa då att dom inte heller kan lösa en plats när man väl anmäler sig. Man vill ju inte åka 2,5 mil för att lämna barn på dagis (enkel resa).

Det var ju en dam från kommunen som ringde till oss en dag och frågade huruvida vi hade några barn och så för dom behövde underlag för antagligen kanske dagiset?

Skoj att höra att ni skall bygga nytt hus Anna Maria!! Har ni bestämt er för vad det kommer att bli för hus?

/Micke

MVH

/Micke
 
Kul att läsa om folk som har kommit lite längre med sina planer och kan sätta igång.

Själv så läser jag mest, var dock i Mörrum i helgen och kollade ett Anebyhus , trodde det var klart men det var mest ytterväggarna som var klara.
Skall bli ett hus med 15 kvm bad relax rum.
Skall bli intressant att se.

Annars just nu så är jag rätt insnöad på Villavarms hus och deras lösningar för golvvärme o ventilation.

Vore kul med lite synpunkter.

M.v.h
 
Hejsan Aquaman!

Jag var faktiskt och sneglade på Villa Varm också.... det som gjorde att jag backade ur var nog mest min egen osäkerhet eftersom han inte kunde ge/få fram några priser på vad det skulle kosta och all upphandling av hantverkare skulle jag få jobba med själv. Som första gångs byggare kände jag att jag saknade rutinen och erfarenheten.

Lycka till!

/Micke
 
Hej Micke !

Var ett tag sedan jag pratade med dem , och så långt som till priser kom vi inte.

Det där med att vara egen byggledare bör nog gå vägen med de underlag som man får.
Men lite osäkert känns det förstås , men man bör ju tjäna en slant på det samtidigt.
 
Aquaman - Visst lär det gå att tjäna en och annan slant det är jag helt övertygad om..

Får passa på att önska lycka till ni har en spännande period framöver.

/Micke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.