Tjena Thomas!

Den enda fakturan jag har fått hittills är på 7200 kr för bygglovet. Jag återkommer med mer info om jag får mer fakturor ;)

/Micke
 
Jaha.....då var grunden klar och man väntar på att stommen till huset skall levereras vecka 35 :)

Jobbar på att få klar en websida också.... den kommer att finnas på www.villasafir.net och skall förhoppningsvis vara klar till slutet av denna veckan.. dvs fredagen den 5:e

/micke
 
;)Hejsan.
Vi är oxå på gång att bygga ute i Askeby, vi kommer att bygga en-planare ifrån Borohus- Blekinge 154. :D
 
Trevligt, att det växer till sig i området. Själva börjar vi inte bygga förrän i höst/vinter.

/ Thomas
 
Som ovanstående postare skrev.... välkommen :)

Fick en faktura från vår kära kommun idag....

Utstakning.... 4 hörn KOSTNAD!! 5160 kr

Löjligt.... jag skulle göra det för endast 500 kr per hörn ::)

Samt skall tilläggas att ni bör rälna med planavgiften som jag absolut inte har fått någon som helst info från kommunen om den var på runt 29 000kr. Så det "dök sammanlagt upp extrakostnader från kommunen på 34 000 kr. Vill mest tala om detta för eventuella kommande byggare.

/Micke
 
Ooops, ja ibland undrar man vad man får för skatten egentligen. Dom kunde ju ha ringt och frågat om du kunde vara hantlangare Micke.

Då vet man vad man själv har att vänta sig, snygg hemsida föresten Micke / Thomas
 
>:(Det är ju BRA att kommunen informerar innan vilka avgifter som tillkommer.Enligt pappren på tomten som vi fått tillkommer endast inkoppling av VA+El.Blir man förvånad :-/NOT.
Vi kommer inte i heller igång förräns i vinter någongång, går fortfarande och väntar på en nybyggnadskarta som är beställd sedan ett par veckor tillbax.
 
:-[Måste nog ge kommunen en liten ursäkt iallafall,efter ett noggrant läsande utav kommunala papper så hittade jag på tomtbekräftelsen att man kan ringa Bygglovs-avd rörande kostnader för planavgifter + div andra avgifter :-X
 
jaha... det är så det funkar man får ringa för att få veta dolda kostnader.... Det är ju dumt att skriva ut dom? :-X

Nu skall det iaf inte vara några mer saker från kommunen :) 1 vecka till till stommen kommer :)

/Micke
 
Ahhh tidig morgon...... lite trött. Men vad gör det leverans av stommen idag!! Spännande!!

Dags att åka iväg så man är med från början.

/Micke
 
Efter 2 dagars slit så har ni i princip hela stommen kommit på plats!! Det blev definitivt bättre än vad vi hade trott när det kom på plats i verkligheten.

Vi har till och med börjat måla lite.... svårt att motstå när moder natur för en gång skull visar sin glada sida och ger oss strålande väder. Så nu har jag tagit ut 2 dagars semester till för att måla.

/Micke
 
Tjena Micke !

Fantastiskt kul, det ska bli kul att se det färdiga resultatet.

/ Thomas
 
Skall ta tag i hemsidan senare i helgen och lägga upp lite bilder..

När kommer ni igång med ert byggande Thomas? Vilken tomt är det ni har?

/Micke
 
Hej !

Inte långt från er, vi har hörntomten, som kommer att kallas ekerothsv. 1 när det är klart. Så det är bara ett hus emellan. Beräknad inflyttning mars-06. Jag gissar att vi drar igång med grunden tidigare.

/ Thomas
 
Ahhh trevligt! Samma tomt som vi hade bokad först.... dock blev vårt förstaval ledigt iaf... dock skall jag väl medge att ni får det lättare med tomten eftersom det nästan inte är någon lutning alls där :)

Bilderna på hemsidan blir försenade... tjejen fick med sig digital kameran hem så det blir inga uppdateringar förrens i slutet av veckan som kommer :(


/Micke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.