Jag tyckte det var kul när han sa att de behandlade alla sina kunder så :D
 
Såg Plus och man kan säga att det bekräftade alla mina fördomar mot den här typen av produkt.
 
När jag var gravid frågade jag en bekant som är försäkringsmäklare. Han sa att olika försäkringsbolag har petat in undantag för lite olika sjukdomar/skador så ur den aspekten gäller det nästan att inte ha en sådan otur att man råkar ut för just det som den egna försäkringen har undantag för. Han tyckte att man kan välja det bolag där man har övriga försäkringar OM man har dessa i ett av de stora svenska bolagen (Trygg Hansa, If, Länsförsäkringar etc.). Han avrådde från att teckna försäkring i något av de bolag som agerar agent åt mer eller mindre pålitliga/opålitliga utländska bolag.
Slutligen så rekommenderade han starkt att vi skulle teckna en försäkring redan under graviditeten. De hade själva gjort det då de väntade barn, vilket de var glada över när barnet föddes i vecka 29 vilket utöver eventuella långsiktiga hälsoeffekter för barnet även betydde vistelse på neonatal i flera månader – hej då normal inkomst – tack för ersättning försäkringsbolaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.