Apropå magneter, fick testa detta förbindningssystem i dag. Riktigt smart.
 
  • Gilla
K_arlstrom och 6 till
  • Laddar…
Är det någon som vet vad det här märkverktyget kallas och var man kan få tag på det?

Digitalt märkverktyg med LCD-skärm och skjutmått fäst på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sök på höjdritsmått så hittar du ett antal inköpsställen.

EDIT: height gauge på engelska så blir det antagligen trevligare priser även om de fortfarande är ganska dyra om det ska vara lite kvalitet.

EDIT2: blyertspennan ingår oftast inte, den får du tejpa dit själv. ;)
 
jac jac skrev:
Sök på höjdritsmått så hittar du ett antal inköpsställen.

EDIT: height gauge på engelska så blir det antagligen trevligare priser även om de fortfarande är ganska dyra om det ska vara lite kvalitet.

EDIT2: blyertspennan ingår oftast inte, den får du tejpa dit själv. ;)
Stort tack!
Synd med pennan men kanske kan få tag på en på samma ställe som höjdritsmåttet. ;)
 
  • Haha
Bichonen
  • Laddar…
Mitt höjdritsmått har mekanisk nonieskala och jag tycker faktiskt det är bättre för då behöver jag inte komma ihåg att stänga av det efter användning och att köpa batterier.
Fast om man har litet dålig syn är digitala mätverktyg ett fantastiskt handikaphjälpmedel så man kan arbeta i verkstan ändå.
 
H heimlaga skrev:
Mitt höjdritsmått har mekanisk nonieskala och jag tycker faktiskt det är bättre för då behöver jag inte komma ihåg att stänga av det efter användning och att köpa batterier.
Fast om man har litet dålig syn är digitala mätverktyg ett fantastiskt handikaphjälpmedel så man kan arbeta i verkstan ändå.
höjdritsmåttet på bilden stänger av sig själv.
 
H heimlaga skrev:
Fast om man har litet dålig syn är digitala mätverktyg ett fantastiskt handikaphjälpmedel så man kan arbeta i verkstan ändå.
Det stämmer bra det, jag har själv upptäckt att är man en bit över 40 så behövs dessa verkligen och det blir alltmer angeläget för varje år som går.
 
jac jac skrev:
Det stämmer bra det, jag har själv upptäckt att är man en bit över 40 så behövs dessa verkligen och det blir alltmer angeläget för varje år som går.
Blev ajtokorrugering där?
Jag tror jac menade att han upptäck att man behöver en bit över 40 av de där..
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.