Vem ska ersätta skador pga fallande träd, trädägaren eller grannen som drabbas?

  • Trädägaren.

    8 Röster 57,1%
  • Grannen som drabbas.

    6 Röster 42,9%
  • Antal röster
    14
Jag bildgooglade bara fram den, tror det är en amerikansk villaförort. Finns många som ser ut ungefär sådär.
 
Byggis1976 skrev:
Troligtvis så pass sällan att varken premie eller de flestas ekonomi skulle förändras nämnvärt. Och i många fall, om man är en jusst granne så ersätter man redan idag - för det är rimligt!
Så varför då diskutera något som inte är ett problem?
 
Folk vågar ju köra bil fast de kan få betala om de orsakar en olycka. Tror inte folk slutar ha träd. :cool:
 
HakanS skrev:
Så varför då diskutera något som inte är ett problem?
Därför att för den drabbade, må vara en på tiotusen, är det ett problem. Skall vi sluta bota barncancer för att det ändå är så få som drabbas tycker du?
 
Mikael_L
Åhhh, mitt hjärta blöder, för cancerbarn och utbrända Lotta i hyresrätten ...


Eller luktar det inte lite fulretorik här ...? :D
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Byggis1976 skrev:
Därför att för den drabbade, må vara en på tiotusen, är det ett problem.
Jag tror knappast att en villa på tiotusen drabbas av fallande träd från grannen.
 
Byggis1976 skrev:
Skall vi sluta bota barncancer för att det ändå är så få som drabbas tycker du?
Om varje botat cancersjukt barn innebär att två andra barn inte kan få den vård de behöver, så ja.
 
Jättebra att ni tar upp barncancerfonden i tråden, vill att så många som bara möjligen ska skicka pengar till dem. Men vad har detta med tråden att göra? :)
Donera hemskt gärna pengar till barncancerfonden och andra förenimingar som tex CTRF men försök hålla er till tråden :)

Alltt gott,

Stefan, Moderator
 
  • Gilla
charta77 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.