S salkin85 skrev:
Hur ser vattenmätaren ut, har du konstant förbrukning på den läcker det troligen ?
Vad har vattenmätaren i detta sammanhang att göra? En läcka i badrummet är ingen rymdfysik för att förstå att avloppsröret har en spricka och sippar ut vatten.
 
A Artrub skrev:
Vad har vattenmätaren i detta sammanhang att göra?
Om den rör sig, snurrskivan alltså, när den inte borde är det en ganska tydlig indikation på att man har en läcka på tappvattnet någonstans.

A Artrub skrev:
En läcka i badrummet är ingen rymdfysik för att förstå att avloppsröret har en spricka och sippar ut vatten.
Det är en möjlig orsak men absolut inte den enda tänkbara.

I detta fall var orsaken tydligen:

MollDad MollDad skrev:
ett bubbelbad som har droppat från undersida blandare (dolt) i säkert 6 mån
Och när detta läckte borde det synts på vattenmätaren.

Välkommen hit!
 
  • Gilla
dank
  • Laddar…
A Artrub skrev:
Vad har vattenmätaren i detta sammanhang att göra? En läcka i badrummet är ingen rymdfysik för att förstå att avloppsröret har en spricka och sippar ut vatten.
Varför svarar du utan att veta vad du svarar på? Det är ju redan konstaterat att läckan var vid en blandare, inte avloppet.
 
A Artrub skrev:
Vad har vattenmätaren i detta sammanhang att göra? En läcka i badrummet är ingen rymdfysik för att förstå att avloppsröret har en spricka och sippar ut vatten.
Tänkte mer på om det var läckage på en trycksatt vattenledning, då ser man där om hjulet snurrar trots alla kranar är av.
Det är ingen rymdfysik att förstå att läckageskador kan bero på fler saker än trasiga avloppsledningar.
 
K kacklarn skrev:
gud va trött man blir på hemmafixarna som sitter och skriver i vissa trådar.
Det mest troliga är följande:
*Bakfall på tätskiktet (därav vattnet tränger upp genom fogarna.
* Plattsläpp pga ej full täckning på plattor/för torrt bruk när sättning gjordes. Vattenansamlingen gör då att det släpper från plattan. ev små små rörelser och plattorna släpper.
Tack för all återkoppling!
Baserat på vad jag själv kan se verkar detta vara mest trolig orsak.

Har ni några tips på vad jag kan göra med lösa klinkers? Foga om?
 
MollDad MollDad skrev:
Tack för all återkoppling!
Baserat på vad jag själv kan se verkar detta vara mest trolig orsak.

Har ni några tips på vad jag kan göra med lösa klinkers? Foga om?
Är det hela rapporten? Inget utlåtande? Lite bilder med kommentarer om att golvet sviktar och att en fördjupande undersökning kan göras?
 
Japp, hela rapporten och de lyckades inte flytta på badkaret. Tog mig 30 sek att flytta på det och identifiera läckan. Ringde dem typ 10 min efter de var här och frågade om de vill komma tillbaka men de satt och åt så kunde inte. Bad mig ta några bilder på brunnen
 
MollDad MollDad skrev:
Japp, hela rapporten och de lyckades inte flytta på badkaret. Tog mig 30 sek att flytta på det och identifiera läckan. Ringde dem typ 10 min efter de var här och frågade om de vill komma tillbaka men de satt och åt så kunde inte. Bad mig ta några bilder på brunnen
Dåligt, pruta på priset innan fakturan kommer. Och nästa gång, beställ ingen besiktningsman ;)
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Dåligt, pruta på priset innan fakturan kommer. Och nästa gång, beställ ingen besiktningsman ;)
Ingen faktura, var försäkringsbolaget som skickade dem
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.