Hej alla,

Efter att ha varit en flitig läsare (och postare) på forumet sedan jag skaffade hus så har jag nu tänkt mig börja visa hur mitt eget badrumsprojekt kommer att gå.

Badrummet idag är 4,3kvm med badkar och är byggt på träbjälklag. Det är en plastmatta och sedan våtrumstapeter i modefärgen rosa (blommigt) anno 1986. Nu är tiden kommen att uppdatera detta badrum till 10-tals standard.

Det blir inget extravagant badrum, utan det blir ett vanligt enkelt badrum med nytt ytskikt och ny inredning (förutom toalettstolen som i princip var ny). Golvvärme (el) och handdukstork kommer att ersätta den gamla bimetall-radiatorn. I taket kommer det blir infällda downlights.

Det går sakta men säkert, jag är nybörjare men lagom händig, tanken är att allt ska göras "själv" (inga hantverkare). Till de senare etapperna kommer jag få hjälp av familj och vänner (Elektrikter är min styvbror). Hela badrummet kommer att renoveras enligt gällande regler (BBV10:1).

Jag kommer även posta information och hänvisanden till de moment jag gör, om någon i framtiden vill göra något liknande.

Jag börjar med en före-bild.
 
  • Badrum före.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag börjar direkt med några bilder på utrivningen. Det är ungefär vad jag "hunnit" under helgen. All VVS har pluggats och jag har skruvat bort blandare och toalettstol. Jag kommer kapa rören närmare inkommande när jag införskaffat 18mm kopplingar. Utöver detta slet jag ner lister och foder inför tapetrivningen som förhoppningsvis påbörjas snart.

Bilder:

Badrum 003 (Small).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrum 006 (Small).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrum 011 (Small).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat: