raveper skrev:
Riktig kopia. [länk]
Jag tycker borren verkar fina....;)


raveper skrev:
Jag tror inte man får sälja kopior på tradera även fast man skriver att det är en kopia.
Problemet är väl benämningen....hade han bara skrivit Borrskruvdragare och (Makitakopia) inom parentes och haft ett pris därefter så hade man kanske inte tänkt på det.....
Jag fattar dock inte hur folk orkar med att importera o kränga skit för att tjäna några hundralappar.....
 
Redigerat:
Man skulle vilja veta vart han fick tag på den från första början.
 
raveper skrev:
Riktig kopia. [länk]
Och var är skärmdumpen??? Så vi andra kan se vad som avsågs efter det att annonsen har försvunnit.......
 
  • Gilla
ikeo och 1 till
  • Laddar…
Man kan ju undra om det är en medveten strategi eller resultat av en phishingattack i syfte att komma över konton.
Kanske tom sålda konto?

Det kan ju finnas folk som "arbetar" på konton över tid, säljer smågrejer för att ordna bra status och sen säljer kontot vidare till bedragare.
Vi har ju sett att många av bedragarkontona med verktyg och maskiner vid något tillfälle gör en tvär vändning och börjar sälja åtråvärda verktyg, mot att tidigare bara sålt billigare grejer.
Just det beteendet är en varningningsflagga för mig.
Oftast så är jag själv in i risk för priset på varorna går rätt snabbt över vad jag tycker risken är värd.
Det finns få klipp på elmaskiner idag tyvärr.
 
Redigerat:
Stefan N skrev:
En del verkar som det är säkert kort sen bara faller allt, denna säljaren hade vart registrerad i ett och halvt år och 79 positiva och inga negativa sen hände nåt. [länk]
Stackaren som köpte macbook, med största säkerhet är 11000kr borta för gott :(
 
noone70 skrev:
Stackaren som köpte macbook, med största säkerhet är 11000kr borta för gott :(
Vet inte om jag är snål o gammalmodig eller båda delar.... men jag hade aldrig i H-vete betalt 11k till nån jävla "Kikfot" på Tradera....hade hellre lagt 13k i butik...hmmm...jag är nog inte snål, bara gammalmodig....:confused:
 
Fast för 13k får man ingen 15" väl? Det fick ju iofs inte han heller....
 
  • Gilla
Göran.W
  • Laddar…
Stefan N skrev:
Fast för 13k får man ingen 15" väl? Det fick ju iofs inte han heller....
Har faktiskt ingen aning om vad dom kostar.....men du har säkert rätt........i båda påståenden:rolleyes:
 
Remne skrev:
Vet inte om jag är snål o gammalmodig eller båda delar.... men jag hade aldrig i H-vete betalt 11k till nån jävla "Kikfot" på Tradera....hade hellre lagt 13k i butik...hmmm...jag är nog inte snål, bara gammalmodig....:confused:
Nu är det ju så att en del har rätt begränsat med pengar och då kan de tusenlapparna som skiljer i pris vara avgörande. Vilket, om så är fallet, gör det hela ännu värre för den som blivit blåst...
 
noone70 skrev:
Nu är det ju så att en del har rätt begränsat med pengar och då kan de tusenlapparna som skiljer i pris vara avgörande. Vilket, om så är fallet, gör det hela ännu värre för den som blivit blåst...
Fast andemening här var nog att det var ett pris som var för bra för att vara sant, å då bör man dra öronen åt sig. Å andra sidan är det en auktion på tradera och då är det ju inte säljaren som sätter priset å man vet inte i förväg var det kommer landa. Oavsett vilket är det riktigt surt för den som blir blåst. För om det inte hade svidit behövde köparen nog inte handla på tradera.... ;)
 
Sätter man in 11tusen på någons konto utan att blinka får man ju skylla sig själv lite.
 
raveper skrev:
Sätter man in 11tusen på någons konto utan att blinka får man ju skylla sig själv lite.
Tror inte köparen i det här fallet gjorde det. Det är ju inte en säljare som precis har reggat sig och direkt börjar sälja dyra nya teknikprylar.
Utan det är en säljare som funnits ett tag, fått bra betyg, inga extrema förändringar i auktionsutbudet.
 
Göran.W
Datorn kostar 23 000 kr ny.
11 000 är nog billigt om man nu fått det.
Ska man sätta in så mycket pengar finns det säkra betalningslösningar att ta till eller så kollar man upp säljaren och ser åtminstone till att man får tag i honom så man kan känna och klämma lite.
Känns det inte bra så hoppar man helt enkelt av.
Personligen hade jag aldrig köpt något så dyrt om jag inte kunnat hämta det.
 
peternicklas
Det man skulle reagerat för är att från att ha sålt fårskinn på 500:- så helt plötsligt så kommer det en Mac på 11000, en Samsung Note för 4000 samt en Canon för 10000:- samt ett Bose system för 7900:-. Det har blivit alldeles för enkelt att blåsa folk på Tradera. Köper inget där längre utan håller mig till Ebay där deras garanti skyddar köparen, något som Tradera helt saknar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.