Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
jag säger att det kommer bli ramaskri i världen när de förstått att de blivit lurade. Mutationerna drabbar fullvaccade nu…

de enda som klarar sig är de som fått placebo, möjligtvis låg dos.

det kommer blir värre än någonsin nu när över 80 procent blir fullvaccade här inom nga veckor. De sprider mutationer nu som bara den, de sk vaccade.
Deltavarianten drabbar ovaccinerade nu, det är ju de som ligger på svenska sjukhus. Så det var nog lite feltänkt av dig.

Synd om alla som inte har vaccinerats alls då, de verkar ju drabbas väldigt hårt, både sjuka i covid och i vad du tror ska hända.

Ovaccinerade sprider deltavarianten bättre än vaccinerade eftersom de flesta vaccinerade inte blir smittade när de utsätts för viruset.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
det är du som får börja läsa på!
Visa en enda vetenskaplig rapport om att de har kunnat isolera viruset! Tack

detta är planerat i flera år för att minska jordens befolkning. De lär går över lik och lagar för att lura på folk injektionerna.
Tänk vilket ramaskri det blir när folk i allmänhet börjar begripa detta, de med normal iq kvot, att de är lurade. vi ser att covid existerar trots att över 60 procent injekterats och över 80 med en spruta.

Det kommer bli en hemsk tid vi går till mötes. De enda som klarar dig är de som fått koksalt/placebo.

jag säger som en tysk läkare och vetenskapsman sa; covid är ett intelligenstest
Viruset är kartlagt, det är därför man kunde göra vaccinerna.
Du själv kastar ur dig de ena ogrundade påståendena efter de andra utan att visa en enda trovärdig källa.

Det är rena fantasierna du kommer med.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
jag säger att det kommer bli ramaskri i världen när de förstått att de blivit lurade. Mutationerna drabbar fullvaccade nu…

de enda som klarar sig är de som fått placebo, möjligtvis låg dos.

det kommer blir värre än någonsin nu när över 80 procent blir fullvaccade här inom nga veckor. De sprider mutationer nu som bara den, de sk vaccade.

jag säger som en tysk läkare och vetenskapsman sa; covid är ett intelligenstest.
Detta är underhållning på hög nivå!
Du har gjort min dag! :crysmile::crysmile:

Knorren du har på slutet att du hänvisar till en okänd ”läkare och vetenskapsman” är obetalbar! :crysmile:

Du lyssnar ju uppenbarligen inte över huvudtaget på några läkare och vetenskapsmän. :crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Överdödligheten har varit lägre i Sverige 2020 än de flesta 20 föregående åren. Så det finns inga siffror i Sverige där man kan se någon pandemi. Det är väl din poäng antar jag. :)
Då får du nog läsa en gång till.Kan lägga in en till graf från samma data

Linjediagram visar antal dödsfall per vecka per 100 000 personer 80+ i Sverige, jämfört mellan genomsnittet 2015-2019 och år 2020.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men om du menar att vi har haft tidigare år med högre dödlighet p.g.a. utveckling inom sjukvård m.m. så har du ju rätt i det. Det dog fler folk förr. Men det betyder ju inte att det dött mer under 2020 än vad det hade gjort utan en pandemi. Huruvida överdödligheten är hög, kunde varit högre, lägre etc. Går ju att diskutera. Men att den är mätbar visar ju att den har existerat. Det är ju tur att det finns smart folk som ägnat sina liv åt att pandemier, överdödlighet etc. som samhället lyssnar på och inte foliehattarna.
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Nissens
Viktor.J Viktor.J skrev:
Då får du nog läsa en gång till.Kan lägga in en till graf från samma data

[bild]

Men om du menar att vi har haft tidigare år med högre dödlighet p.g.a. utveckling inom sjukvård m.m. så har du ju rätt i det. Det dog fler folk förr. Men det betyder ju inte att det dött mer under 2020 än vad det hade gjort utan en pandemi. Det är ju tur att det finns smart folk som ägnat sina liv åt att pandemier, överdödlighet etc. som samhället lyssnar på och inte foliehattarna.
Jag har lagt upp denna bilden tidigare. Den baseras på siffrorna på SCB:s hemsida som vem som helst kan kolla. Det är ingen dramatisk förändring 2020. 2019 var dessutom dödligheten ovanligt låg. Det handlar om hundradelar av procent de flesta åren.. de senaste 10 åren skiljer det inte mer än 0,05%, förutom 2019 som avviker relativt mycket med väldigt låg dödlighet.

Procentsiffran är alltså andelen döda av befolkningen per kalenderår.
 
  • Stapeldiagram som visar andelen döda i befolkningen per år från 2000 till 2020.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
det är du som får börja läsa på!
Visa en enda vetenskaplig rapport om att de har kunnat isolera viruset! Tack
Vilken är din skolning? Brukar du läsa många vetenskapliga rapporter? Har du publicerat några egna?
 
  • Gilla
  • Haha
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
några? Många dör, men de flesta inte ännu…det dröjer lite
Ja vi får vänta 2-3 år innan alla andra förstår att vi har rätt.
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag har lagt upp denna bilden tidigare. Den baseras på siffrorna på SCB:s hemsida som vem som helst kan kolla. Det är ingen dramatisk förändring 2020. 2019 var dessutom dödligheten ovanligt låg.

Procentsiffran är alltså andelen döda per kalenderår.
Jag tycker det är en skillnad. Även SCB som du har som källa till ditt diagram verkar tycka det. Inklippt från länken jag initialt skickade. Jag tror nog att SCB har statistiker som slår både dig och mig på fingrarna.

Text urklipp om överdödlighet i de nordiska länderna med statistik och jämförelser.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Ja vi får vänta 2-3 år innan alla andra förstår att vi har rätt.
Ja ta ni en paus och återkom om två år (y)
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Viktor.J Viktor.J skrev:
Jag tycker det är en skillnad. Även SCB som du har som källa till ditt diagram verkar tycka det. Inklippt från länken jag initialt skickade. Jag tror nog att SCB har statistiker som slår både dig och mig på fingrarna.

[bild]
Vet inte vad du menar, det är ju SCB:s statistik jag hänvisar till. Dödligheten avviker inte speciellt mycket 2020 i Sverige. 2019 var den ovanligt låg. Det är vad SCB säger, säger du något annat så tror jag mer på SCB.
 
Nissens
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Ja vi får vänta 2-3 år innan alla andra förstår att vi har rätt.
Nja, om ni väntar typ 100 år så har de flesta dött av något, men inte har ni rätt för det. :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Gimp och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Vet inte vad du menar, det är ju SCB:s statistik jag hänvisar till. Dödligheten avviker inte speciellt mycket 2020 i Sverige. 2019 var den ovanligt låg. Det är vad SCB säger, säger du något annat så tror jag mer på SCB.
Jag säger att vi har haft en överdödlighet, SCB också. Du tycker inte den "avviker speciellt mycket".
 
P
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
det är du som får börja läsa på!
Visa en enda vetenskaplig rapport om att de har kunnat isolera viruset! Tack
Google Scholar listar rätt många.
Första i listan ser rätt bra ut. (Det var den jag syftade på med att du bör läsa på lite i den här tråden för jag har refererat till den tdigare i inlägg #864; det lönar sig att läsa hela tråden).

Google Scholar har även artiklar om sekvensering av viruset. Det är nödvändigt att göra det för att kunna hitta mutationer. DNA-sekvensering görs med välkända tekniker sen mycket länge, så det är inte själva tekniken som är intressant i artiklarna utan annat, som hur virusets arvsmassa har ändrats när viruset har muterat.
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Varför är det viktigt att isolera viruset, vart vill du komma med det?
Det är väl en bra idé att isolera viruset så att det inte kan slippa ut och hålla på och infektera folk?
In i isoleringscell med det!
 
  • Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Viktor.J Viktor.J skrev:
Jag säger att vi har haft en överdödlighet, SCB också. Du tycker inte den "avviker speciellt mycket".
Nej, hundradelar av procent är inte mycket. De siffrorna jag visade är inte överdödlighet, de visar hur stor andel av befolkningen som avlidit varje år, och den sticker verkligen inte ut 2020. Däremot sticker 2019 ut lite med ovanligt låg dödlighet.

Även om det inte stämmer med vad du vill tro, så är det så verkligheten ser ut enligt SCB:s officiella statistik.
 
  • Gilla
skogaliten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.