Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
M mickef skrev:
Jag tror att det är enkelt. Om man är orolig för vaccinet, oavsett varför, så tar man inte risken att utsätta sig för den, hur liten den än är. Man agerar kanske inte rationellt men är övertygad att man kan slinka sjukdomen. Har man dessutom haft Covid-19 innan vaccinet var tillgängligt och upplevt det som en lättare förkylning stärks man kanske i sin tro att risken med sjukdomen är överdriven, i varje fall för sin egen del. Lik förbannat kommer man att behandlas som osolidarisk, lågt begåvad och förmodligen konspiratorisk Trumpanhängare.
Eller ultrakommunist/hillbilly delux , välj själv ;(
 
Fairlane
M mickef skrev:
Lik förbannat kommer man att behandlas som osolidarisk, lågt begåvad och förmodligen konspiratorisk Trumpanhängare.
Ja, men det är väl för att man är det?

Innan du blir irriterad över det uttalandet tänkt då på att du själv tycker att det är ok att uttrycka sig provokativt och skriva saker som inte stämmer...
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ja, men det är väl för att man är det?

Innan du blir irriterad över det uttalandet tänkt då på att du själv tycker att det är ok att uttrycka sig provokativt och skriva saker som inte stämmer...
Inte nödvändigtvis.
 
Fairlane
M mickef skrev:
Inte nödvändigtvis.
Jodå, kinespesten och 5g-konspirationer. Överdrifter, felaktigheter och provokationer, är väl bra?
 
Fairlane Fairlane skrev:
Jodå, kinespesten och 5g-konspirationer. Överdrifter, felaktigheter och provokationer, är väl bra?
Anklagar du mig eller antivaxxare i allmänhet för detta?
 
Nissens
M mickef skrev:
Jag tror att det är enkelt. Om man är orolig för vaccinet, oavsett varför, så tar man inte risken att utsätta sig för den, hur liten den än är. Man agerar kanske inte rationellt men är övertygad att man kan slinka sjukdomen. Har man dessutom haft Covid-19 innan vaccinet var tillgängligt och upplevt det som en lättare förkylning stärks man kanske i sin tro att risken med sjukdomen är överdriven, i varje fall för sin egen del. Lik förbannat kommer man att behandlas som osolidarisk, lågt begåvad och förmodligen konspiratorisk Trumpanhängare.
Ja, det är ju inte olagligt att agera irrationellt och därmed bli en del av problemet för samhället. Men det är obegåvat och man borde få ta konsekvenserna av sitt val. Men det ville man inte heller…
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, det är ju inte olagligt att agera irrationellt och därmed bli en del av problemet för samhället. Men det är obegåvat och man borde få ta konsekvenserna av sitt val. Men det ville man inte heller…
Gäller det alla obegåvade eller bara de som du anser vara samhällsproblematiska och hur anser du att de ska bestraffas?
 
Fairlane
M mickef skrev:
Anklagar du mig eller antivaxxare i allmänhet för detta?
Överdrifter, felaktigheter och provokationer är väl något du står för?
Du väljer ju själv medvetet att skriva fel för att provocera, kanske är det roligt vad vet jag. Det blir dock lite otydligt när du samtidigt flera gånger visat på bristande kunskaper.
Att ha bristande kunskaper är inte konstigt, det har vi nog de flesta i tråden, jag inkluderat, men det gör ju att åtminstone jag försöker undvika att skriva felaktigheter medvetet. Undantaget är nu då jag hoppades att du skulle se hur meningslöst det är med medvetna fel och provokationer.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Överdrifter, felaktigheter och provokationer är väl något du står för?
Du väljer ju själv medvetet att skriva fel för att provocera, kanske är det roligt vad vet jag. Det blir dock lite otydligt när du samtidigt flera gånger visat på bristande kunskaper.
Att ha bristande kunskaper är inte konstigt, det har vi nog de flesta i tråden, jag inkluderat, men det gör ju att åtminstone jag försöker undvika att skriva felaktigheter medvetet. Undantaget är nu då jag hoppades att du skulle se hur meningslöst det är med medvetna fel och provokationer.
Blir du sårad, kränkt eller missledd om jag skriver pest ist för epidemi?
Du har en uppfattning om mig som inte jag känner igen mig i.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Blir du sårad, kränkt eller missledd om jag skriver pest ist för epidemi?
Du har en uppfattning om mig som inte jag känner igen mig i.
Du har ju själv skrivit att du skriver för att retas.
Att skriva pest om något som inte är pest är väl just en överdrift och/eller en felaktighet.

Om du hade ställt frågan till mig så hade jag svarat ingetdera utan det får mig bara att tycka att du är gravt felaktig eller löjlig.

Vad vill du att folk ska få för intryck av dig?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du har ju själv skrivit att du skriver för att retas.
Att skriva pest om något som inte är pest är väl just en överdrift och/eller en felaktighet.

Om du hade ställt frågan till mig så hade jag svarat ingetdera utan det får mig bara att tycka att du är gravt felaktig eller löjlig.

Vad vill du att folk ska få för intryck av dig?
Det var därför jag inte ställde frågan till dig.
 
J
M mickef skrev:
Det var därför jag inte ställde frågan till dig.
Fråga mig :heart:
 
J Jocke Best skrev:
Fråga mig :heart:
Varför skulle jag fråga dig? Du svarar ju ändå, i tid och otid.
 
Fairlane
M mickef skrev:
Blir du sårad, kränkt eller missledd om jag skriver pest ist för epidemi?
Du har en uppfattning om mig som inte jag känner igen mig i.
Inte ett dugg. Birgits svar stämmer rätt väl för mig. Med tanke på vad jag läst från dig där du blivit förvånad över att vaccinet inte innehåller avdödat virus och en massa liknande så blir man ju lite osäker om du tror att det finns en koppling till pest när du skriver som du gör. Tydligen inte denna gång, men jag förstår inte varför du medvetet skriver en massa saker som inte stämmer. Du avgör iofs själv hur du vill framstå, även om du inte känner igen dig själv i den bilden.
 
  • Gilla
BirgitS och 5 till
  • Laddar…
J
M mickef skrev:
Varför skulle jag fråga dig? Du svarar ju ändå, i tid och otid.
Skillnaden är att jag har något att säga. Du representerar ju bara de lågbegåvade, enligt egen uppgift. Jag lägger ingen värdering i det.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.