Jag har ett 4-bilsgarage som det faktiskt får plats 4 bilar i + några mopeder. Detta pga att vi har en hel lagård att stuva allt skräp i :D

Tycker det är helt underbart att alltid ha en varm bil (+17) på vintern samt kunna byta däck och skruva oavsett väderlek. Vill inte påstå att bilarna rostar fortare pga temperaturskillnad. Jag kör iofs med luftavfuktare när det blir snö och slask på bilarna. Torrt o fint o varmt!

Har 30 mellan hus o garage så när man kommer hem med matkassar o ungar så stannar vi vid huset, bär in alltihop och parkerar sedan bilen/arna. Inga konstigheter. Är man för lat för att öppna en garageport behöver man nog inget garage heller. Carport?
 
Gabbe 1 ,
Det var tamejfan det smartaste jag hört från nån husbyggare, att ha en saxlyft nedfällt i betongplattan i husets garage.
Det ska jag bygga in nu i mitt nästa husbygge. Tack för ideen!

Vad gäller övriga gnällspikar som inte inser att ett garage bygger man för att det ska bara finnas...sen om alla använder det för bilen eller förvara gräsklipparn o massa lådor me skrot så de må väl va...
Men att garage finns vidbyggt eller ihopbyggt med bostadshuset är en bekvämlighet som värdesätts hos dom flesta husägare eller åtminstone nästa ägare.
 
Stort garage med fristående hus ska det vara!
Jag har 120 m2 (halvfärdigt:|) garage och 86 m2 hus, och ändå kändes det som onödigt mycket hus att värma upp i vintras.
Blir nog ett litet oisolerat utbygge på garaget när det är färdigt, så man kan ställa undan lite bra-att-ha-saker...
 
haha helt rätt, större garage än husd^_^b
 
Att ha garaget större än huset verkar ju perfekt för alla som värderar bilen högre än sig själv. Fick jag ett garage skulle jag inte tacka nej, men det kommer ganska långt ner på vill ha-listan.

Erik
 
Avemo skrev:
Att ha garaget större än huset verkar ju perfekt för alla som värderar bilen högre än sig själv. Fick jag ett garage skulle jag inte tacka nej, men det kommer ganska långt ner på vill ha-listan.

Erik
Väldigt märkligt påstående.

Om man har möjlighet (ofta tid+pengar):

-Har man som intresse att sitta i soffan och kolla på film är det inga konstigheter med ett optimalt hembio-rum.

-Är det hifi man brinner för kan man försöka bygga upp ett helt rum för perfekt aukustik.

-Tycker man matlagning är grejen ser man till så köket är "top-notch".

-Rider man och har hästar kanske man också har ett stall där man också lägger största delen av sin lediga tid.

-Är båtlivet det man lever för skaffar man sig en kanonfin båt för sjukt mycket pengar.

-Är man biten av golflivet kan man lägga varenda krona man kan få över på utrustning/kläder, ståndsmässigt fordon för att inte behöva skämmas när man skall till sin country-club och om man har råd eventuellt golfsemestrar.

-Har man motorfordon som intresse vill man ha någonstans att ställa allt och ha utrustning och utrymme till att skruva på sakerna.

Alla intressen är fascinerande på sitt vis och jag tycker att det är mycket intressant att ta del av någons upplevelser och erfarenheter av sin hobby, Kul att höra hur sjukt mycket av folks liv som är uppbyggt kring just det intresset.

Listan kan nog bli hur lång som helst, men jag har lite annan syn på det. Jag skulle nog påstå att man satsar på sina egna intressen och det som är viktigt för en själv. Om man äter, sover, surfar lite annonser inne i huset och ägnar resten av sin lediga tid i garaget är det solklart vad man skall satsa på.
Jag kan avslöja att häst står ruskigt långt ner på min vill ha-lista.:D
 
  • Gilla
Flamman
  • Laddar…
Byggagarage skrev:
Väldigt märkligt påstående.
Jag kanske borde lära mig att använda smileys. Egentligen ser jag inte alls ner på dem som har bilhobby. En gång i tiden var jag själv mycket bilintresserad. Om du känner dig nödgad att försvara dig mot mitt svammel har jag möjligen svamlat alltför trovärdigt.

Erik
 
Avemo skrev:
Jag kanske borde lära mig att använda smileys. Egentligen ser jag inte alls ner på dem som har bilhobby. En gång i tiden var jag själv mycket bilintresserad. Om du känner dig nödgad att försvara dig mot mitt svammel har jag möjligen svamlat alltför trovärdigt.

Erik
Nja, försvar vet jag inte, stöter man på många inskränkta människor dagligen blir man inte förvånad över sådana påståenden.

Jag tyckte mer synd om dig och försökte vidga dina vyer. (Gud så fint.:rolleyes:)
 
Byggagarage skrev:
Nja, försvar vet jag inte, stöter man på många inskränkta människor dagligen blir man inte förvånad över sådana påståenden.

Jag tyckte mer synd om dig och försökte vidga dina vyer. (Gud så fint.:rolleyes:)
Tackar för omtanken. Skall du inte vidga dina egna vyer också genom att skaffa en häst? :D
 
  • Gilla
Flamman
  • Laddar…
Avemo skrev:
Tackar för omtanken. Skall du inte vidga dina egna vyer också genom att skaffa en häst? :D
Det är en tanke, men jag vet inte om det känns helt rätt... :D
 
Guzzi skrev:
Din avatar blev väldigt passande. Så skulle jag nog också se ut om jag skulle komma på tanken att ställa en sådan knasig fråga.
Nej, jag har heller inte bilen i garaget. Inte ens mopeden får plats där just nu. Men det vore väl oerhört fantasilöst och själsdödande att ställa in bilen i garaget? Där har man ju alla grejer. Och det skulle ju bli så trångt när man ställer in spånsugen, pelarborren och svetsen i köket. För att inte tala om kompressorn och metallkapen. Och upplaget av konstruktionsjärn och skivvagnen. Och var skulle man hålla till på kvällarna när det är en massa Melodifestival och Idol och skit på tv:n? Var skulle man umgås med sina vänner? Varför skulle man gå upp på morgonen om det inte finns några glädjeämnen i livet? Ett liv utan ett sådant utrymme är inget liv.

Jag rekommenderar dig att genast byta arbetsplats! Tycker det verkar som att du befinner dig i miljöer som hotar din utveckling när du får sådana tokiga tankar.
d^_^b
 
Jag har en verkstad i två plan, nere en gragedel skall sen vara grov snickeri med betonggolv en finsnickeridel med trägolv förnärvarande föråd, en övervåning för ännu mer finlir... just nu okuperad av barnen. Just nu bygger jag ut boningshuset och när det är klart skall det bli ett 3-plats garage med smörjgrop och en carport för bilarna!!

Klart man måste ha hobbis inte sitter man i nättröjan framför sporten.. :)
 
Redigerat:
och så håller vi oss i garget nu ;)
Stall och så vidare är en smula offtopic för denna tråd
 
mats_o skrev:
och så håller vi oss i garget nu ;)
Stall och så vidare är en smula offtopic för denna tråd
Har man en smula fantasi så är även ett stall ett potentiellt garage.:rolleyes:
 
  • Gilla
jlhp
  • Laddar…
Byggagarage skrev:
Har man en smula fantasi så är även ett stall ett potentiellt garage.:rolleyes:
Ja det får i alla fall plats hästkrafter...:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.