Status
Tråden går ej att kommentera.
Nyfniken Nyfniken skrev:
Nej. Valsedlar är samhällsinformation, inte reklam.
Inga sedlar fick jag iallafall
 
Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Det var
Eller så ville han se att du faktiskt tagit valsedlar eftersom säkert 5% missförstått proceduren.

Du ska nog inte läsa in för mycket i en blick.
 
  • Gilla
SaltisKarin och 16 till
  • Laddar…
I min lokal var det en plats att plocka valsedlar och fyra röstbås. När jag kom fram var alla röstbås fulla. Men å andra sidan var nog alla kuvert struliga. Så det berodde nog på det.
 
Trodde du var en prioriterad medborgare Anders? Borde dom inte införa en typ av fasttrack för sånna som dig?
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 9 till
  • Laddar…
richardtenggren
Man får ju ha förståelse för att folk skäms för att rösta rött :crysmile::geek:
 
  • Gilla
  • Haha
BlackDragon och 10 till
  • Laddar…
V VRZ skrev:
Trodde du var en prioriterad medborgare Anders? Borde dom inte införa en typ av fasttrack för sånna som dig?
Faktikst, alla som betalar 66 procent marginalskatt borde få förtur
 
  • Gilla
  • Älska
Fågelvägen och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag hade inte fått några valsedlar och jag var inte ensam. Sjukt lång kö.

Kan det vara för jag har ej reklam tack?
Populasen i Vasastan ska köa så att de får lida lite för demokratin. Det är stärkande för medelklassen. Här ute på landet sågs ingen kö till, vallokalen var nästan spöklik.
 
  • Gilla
  • Haha
YuGi och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
4 gröna bås här och ett ställe att plocka valsedlar. Vad jag såg var det max två gröna bås upptagna, oftast bara ett. Att plocka på sig rätt valsedlar tar lite tid, även om man vet vad man ska rösta på, så flaskhalsen var helt klart där. Om en person stannar och funderar lite eller inte hittar rätt valsedel så är det stopp. Riktigt korkat.

Det tog 45 minuter att rösta för mig. Det hade inte hjälpt om jag haft med mig valsedlarna, jag fastnade i kö utanför.

Idén är inte helt dum, men det behövs fler platser att hämta valsedlar så inte hälften av de gröna båsen (eller mer) står tomma hela tiden.
 
  • Gilla
Tinker och 2 till
  • Laddar…
Kom just tillbaka för 10 minuter sedan efter att familjen gjort sin medborgerliga plikt. Bara en centerpartist utanför vallokalen och bara ett valsedelbås inne men ingen direkt kö. Allt gick lugnt till och ingen hade stulit några valsedlar.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Man röstar 19:30. Då är det ingen kö.
 
  • Gilla
-MH- och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
  • Haha
  • Älska
Fadai och 5 till
  • Laddar…
Satirisk tecknad bild av ett grisaktigt varelse som sitter vid ett bord och äter sitt eget ben med texten "Tack för det fina valfläsket".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Snailman och 7 till
  • Laddar…
A
Liten ort med några hundra invånare, två bås för valsedlar och fyra gröna. Det som tar mest tid är att alla ska hälsa och prata med alla. Förbjud folk, allt är människornas fel. Typiskt nationalmiljösossemoderater.
 
  • Haha
  • Gilla
-MH- och 15 till
  • Laddar…
Inga nämnvärda köer där jag röstade och där fanns två valsedelsbås och tre valbås. Men upplevde som någon annan här i tråden att det var svårt att få i valsedeln i kuvertet, som om den fastnade lite när den skulle stoppas i.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Man får ju ha förståelse för att folk skäms för att rösta rött :crysmile::geek:
Det måste vara mycket värre för de som röstade rött eller grönt i de två senaste riksdagsvalen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.