Jag tror R7000 generationsmässigt är mer jämförbar med Asus RT-AC68U än 66:an, därav något högre throughput och nyare årsmodell. Prismässigt däremot brukar R7000 ligga under RT-AC66U när de reas ut.

Min ligger i ett överskåp ovanför städskåpet ganska centralt i huset. En 120 m^2 enplans tegelvilla med källare.

WiFi täckningen är helt OK, täcker hela tomten på ca 800 m^2, enda stället det kan vara lite skakigt är längst ned i hörnet på pannrummet i källaren som är så långt från routern man kan komma inomhus med ett gjutet bjälklag mellan som antagligen är fullt med armering. Väldigt sällan jag sitter där nere och surfar däremot.
 
LHelge skrev:
Jag tror R7000 generationsmässigt är mer jämförbar med Asus RT-AC68U än 66:an, därav något högre throughput och nyare årsmodell. Prismässigt däremot brukar R7000 ligga under RT-AC66U när de reas ut.

Min ligger i ett överskåp ovanför städskåpet ganska centralt i huset. En 120 m^2 enplans tegelvilla med källare.

WiFi täckningen är helt OK, täcker hela tomten på ca 800 m^2, enda stället det kan vara lite skakigt är längst ned i hörnet på pannrummet i källaren som är så långt från routern man kan komma inomhus med ett gjutet bjälklag mellan som antagligen är fullt med armering. Väldigt sällan jag sitter där nere och surfar däremot.
Någon bild ?
 
Min är monterad på en vägg i hallen, nära golvet. Kommer dock flyttas när dom kopplat in fibern då kommer den sitta innanför dörren ner till källaren. Orkar inte dra kabel längre och det kommer ej behövas ha den längre inne i huset med tanke på kapaciteten på routern.
 
Ni som har Netgear Nighthawk R7000, har denna någon form av barnkontroll/veckoschema där man kan välja tider som internet ska vara öppet per MAC adress ?
Vad brukar de kunna ligga på i pris när de reas ut ? Just nu verkar det gå hitta för 1100kr
 
BirgitS
mortimer skrev:
Ni som har Netgear Nighthawk R7000, har denna någon form av barnkontroll/veckoschema där man kan välja tider som internet ska vara öppet per MAC adress ?
Vad brukar de kunna ligga på i pris när de reas ut ? Just nu verkar det gå hitta för 1100kr
Enligt prisjakt har den varit nere på 990 två gånger under senaste året, men 1100 kr är ett bra pris och troligen bara tillfälligt eftersom Elgiganten är ensam om priset och sänkte med 379 kr i måndags.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2281571
 
mortimer skrev:
Ni som har Netgear Nighthawk R7000, har denna någon form av barnkontroll/veckoschema där man kan välja tider som internet ska vara öppet per MAC adress ?
Vad brukar de kunna ligga på i pris när de reas ut ? Just nu verkar det gå hitta för 1100kr
Ja, jag kör ddwrt på min och där går det:


https://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Access_Restrictions

Har inte provat funktionen och vet inte om det finns något motsvarande i original firmware.
 
Bra sätt att få barnen intresserade av nätverksteknik. Hur man byter MAC-adress för att ta sig förbi föräldrarnas filter tror jag ungarna lär sig redan på lågstadiet idag:)
 
  • Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
Ja det har den!
 
M
Nerre skrev:
Bra sätt att få barnen intresserade av nätverksteknik. Hur man byter MAC-adress för att ta sig förbi föräldrarnas filter tror jag ungarna lär sig redan på lågstadiet idag:)
Bättre att begränsa alla adresser och låsa upp sin egen så man inte blir utan vuxensurfet ;)
 
Skriver under på det som flera sagt.. separera på accesspunkterna för Wifi och din routerfunktion ut mot internet. Finns många fördelar. Rasar utrustningen är det bara en del av din setup som slutar fungera. Du kan bygga på accesspunkterna om de är ett separat system. m.m.
Ubiquiti hade jag kört.
 
Har en Asus RT AC66U till mitt fiber och den har inte hängt sig en gång.
Efter att kört med Telias thompson grejor samt de sedvanliga skräp D-link routers satsade jag nu några kronor på en ordentlig. Man kan givetvis köpa dyrare också, men beror ju lite på ens behov, jag kör inga servrar eller så och då duger denna bra.
Generellt tror jag du blir lycklig med allt som kostar 1000 kr eller mer :)
 
Excel
Ska själv få fiber och har investerat i en asus ac 3200. Jag är mycket nöjd. Går att sätta upp VPN om man vill köra krypterad trafik om man använder okänt wifi.
 
Excel skrev:
Ska själv få fiber och har investerat i en asus ac 3200. Jag är mycket nöjd. Går att sätta upp VPN om man vill köra krypterad trafik om man använder okänt wifi.
Eller för att se på svenska Play tjänster och Telia Play+ utomlands... :)
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
Kör med OpenVPN och byt certifikat för att få TLS 1.2 utåt. (nyare firmware kanske har uppdaterad nyckel dock)
 
Har kört med Ubiquiti Unifi AP AC Lite, i några månader och Ubiquiti EdgeRouterLITE i några dagar.
Betalade ca 2100kr totalt, https://www.senetic.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.