najks skrev:
kan någon förklara varför insidan är klädd med alu-fole? värmehållande?

[länk]
Slippa rengöra? Nej ingen aning.

förövrigt hade jag kollat upp dessa billigare modeller noga, man har hört mycket om hur rangliga dem blir och att de rostar upp för inget. Såfall är det bättre att lägga till lite än att behöva köpa ny tidigare än önskat.

Ekonomiskt behöver inte vara billigaste möjliga.
 
snowjim skrev:
Slippa rengöra? Nej ingen aning.

förövrigt hade jag kollat upp dessa billigare modeller noga, man har hört mycket om hur rangliga dem blir och att de rostar upp för inget. Såfall är det bättre att lägga till lite än att behöva köpa ny tidigare än önskat.

Ekonomiskt behöver inte vara billigaste möjliga.
Sant.. men det finns ju de som ligger i prisklassen 1500 - 2500kr också

Landmann Triton 3.0 går på 3500kr, så lite bättre borde den ju vara..
 
Jag ska inte svära på det, men jag undrar om inte polaren köpte en Landmann på Granngården, och den pajade brännarna på efter nån säsong. :(
 
iSnobben skrev:
Jag har en komposit-10:a hängandes på originalfästet på min Genesis. Lite svårt att komma åt vredet men det funkar.
FredrikR skrev:
Jepps, vredet hamnar högt, men helt klart åtkomligt.
Ajaj, måste kolla det igen då. Trodde inte det var möjligt när jag kollade måtten på flaskorna vid grillköpet förra året..
 
FredrikR skrev:
Jag ska inte svära på det, men jag undrar om inte polaren köpte en Landmann på Granngården, och den pajade brännarna på efter nån säsong. :(
garanti?

vet du modell? :)
 
Garantin hade gått ut, så den kvar kanske över 1 eller om de nu var 2år.
Vill minnas att det var nå gnöl om att garantin inte täckte brännarna, vet att han tröttnade och beställde en Genesis han med då. :)

Ska kolla hur mitt minne är, återkommer!
 
Har kollat på lite olika Landmann nu, samt folks recensioner..

överlag positivt, men en del klagar över rostproblem, både med brännare / insida..

Om nu Landmann går bort - vad kan man skaffa istället kring 3500kr-klass?
 
hsd
Min gamla landmann höll i 5-6 år sen var brännarna slut, visst de finns som resdervdel men de kostar så det blev en ny grill för samma pris
 
najks skrev:
Har kollat på lite olika Landmann nu, samt folks recensioner..

överlag positivt, men en del klagar över rostproblem, både med brännare / insida..

Om nu Landmann går bort - vad kan man skaffa istället kring 3500kr-klass?
Risken är väl tyvärr att det inte blir mycket bättre än Landmann för den summan. :(
Webers minst dyra börjar runt 5000:-
 
FredrikR skrev:
Risken är väl tyvärr att det inte blir mycket bättre än Landmann för den summan. :(
Webers minst dyra börjar runt 5000:-
är det den där pyttemodellen som ser ut som ett rymdskepp? med avställningsyta på bägge sidor?
 
För 5000 kr så kan man välja Q3200 eller Spirit E-210. Det var just det fallet jag stod inför förra sommaren när jag köpte. Vilken som passar en är högst personligt och våda modellerna är allmänt ganska omtyckta. Q3200 har möjligen något bättre kvalité även om ställningen är av plast.
 
  • Gilla
Byggtoken
  • Laddar…
najks skrev:
kan någon förklara varför insidan är klädd med alu-fole? värmehållande?

[länk]
Ser ut som att han vill få högre värme där inne och täpper därför igen ventilationshålen.
 
Föredrar plast karossen, lättare och mindre skramlig, vissa har ej rostfria brännare, så detta är viktigt att kolla..

Gillar/älskar led lampan i handtaget på Weber, helst när man grillar hela året..

Jag köpte till gasolflaskehållaren på min 320, denna står på sidan av grillen, ej under, det senare snyggare dock, men även nya 3200 har gasolfästet under grillen.

Jag hade en billig Landman, 1500kr, men större än webern, och jäkligt nöjd med denna, men vart ändå en Weber, många kronor endast för märket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.