Om man heter camaro1969 och ska välja grill så är väl denna det enda alternativet?

Grill formad som en bilsmotor på ställning med hjul och gallerhylla undern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grill designad som en motor från en bil på gräsmatta, med verktyg på locket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller du kanske kör BB :cool:
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
najks skrev:
funderar mest över åtgången på en 5kg gasolflaska

om man är 2-3 pers och grillar i snitt 3 gånger per vecka (burgare, flintastek, grillspett, ryggbiff osv)

kan man räkna med att den klarar en säsong?
Tänkte du klara hela säsongen på en enda fyllning?
 
Jag grillar ofta, varje Lördag hela året, och nån lunch, grillar nog ganska ekonomiskt, Använder eftervärmen, har en Weber 320, byter tub 2ggr/år, tycker Weber 320/3200 känns stadiga, plasten gör den stadig och lätt.

Hade en billig Landman, jäkligt nöjd med denna, var många År sedan de ej var rostfria! Den jag hade var billig, ändå totalt rostfri, inkl flametamers och brännare, men lite skrammlig när man flyttade den.
 
Jag valde Weber Q320 som nu heter Q3200. Nöjd såhär 7-8 år senare. Lyset är riktigt trevligt och en av anledningarna till att det vart just Q modellen + att den inte har stekbord.

Har haft kompisar här som köper billiga "skit"grillar typ Landmann mm. och alla har de kommenterat/reagerat positivt på nått. om det är ett tryck för tändning eller om det är upplyst kött eller vad det varit så har denna slagit skitgrillarna på fingrarna.

Livet är för kort för att hålla på med undermåliga produkter...

camaro1969 skrev:
finns det nån bra grill, typ weber eller liknande som har stor grillyta men saknar kokplatta? jag hittar ingen...
Webers Q modeller
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Köpte till min far en Q3200, lite grejer har hänt, elektrisk tändning, istället för piezo, lite annan lampa, och handtag, låda under ett av klaffborden, men inte några större nyheter...
 
hsd
najks skrev:
funderar mest över åtgången på en 5kg gasolflaska

om man är 2-3 pers och grillar i snitt 3 gånger per vecka (burgare, flintastek, grillspett, ryggbiff osv)

kan man räkna med att den klarar en säsong?
Inte ens en 10kilos klarar det
 
richardtenggren
Finns ju P19 och P45 om man vill vara på den säkra sidan ;)
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Antar att följande avgör hur mycket gasol som går åt :

- Frekvens
- Tid per gång
- Effekt
- Grillens design

Vi grillade fläskfilé idag, premier för grillen denna säsongen och det fanns fortfarande kvar gas i P6:an som kördes hela förre säsongen(då vi grillade iallafall 1 gång i veckan).
 
Tokslut skrev:
Jag valde Weber Q320 som nu heter Q3200. Nöjd såhär 7-8 år senare. Lyset är riktigt trevligt och en av anledningarna till att det vart just Q modellen + att den inte har stekbord.

Har haft kompisar här som köper billiga "skit"grillar typ Landmann mm. och alla har de kommenterat/reagerat positivt på nått. om det är ett tryck för tändning eller om det är upplyst kött eller vad det varit så har denna slagit skitgrillarna på fingrarna.

Livet är för kort för att hålla på med undermåliga produkter...



Webers Q modeller
Q3000 saknar

- Handtagslampa
- Låda under vänstra bordet
- Tändaren som går på batteri(använder tydligen annan konstruktion som ändå är känd för att ge upp)
 
hsd
richardtenggren skrev:
Finns ju P19 och P45 om man vill vara på den säkra sidan ;)
Den storleken får inte förvaras i hemmet :rolleyes:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Något man också bör tänka på är hur enkelt grillen är att rengöra. Efter som det var första grillningen för oss idag så blev det förs rengöring(borde kanske gjort det innan man ställde undan den ;)). Men iallafall var det väldigt enkelt

- lyfta ur de emaljerade gjutjärns gallren och borsta av dem
- Skrapa ner kolet i behållaren i mitten, behövde inte ens ta av några tastebars eller brännarrör
- Tillbaka med gallren igen och sen är den redo

[video=youtube;a-4lg3pvYEA]https://www.youtube.com/watch?v=a-4lg3pvYEA[/video]
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Säger nästan tvärtom, föredrar piezotändaren, snyggare att tända med batteri dock..

Brukar ta grillen på försommaren, plocka ned och rengöra, brukar vara rejält grisig efter 60-80 grillningar..

Köper alu formen på Ica, nästan samma som Webers, men billigare...
 
Funkar det att köra röklåda etc till Weber Q3200 ?

är det några nackdelar öht med den grillen? folk verkar ju prisa den rejält!
 
Stefan N skrev:
Tänkte du klara hela säsongen på en enda fyllning?
nja tanken var att på ett ungefär få reda på hur ofta man behöver fylla säg en 5kg flaska?

om vi nu oftast är 2st som grillar, och grillar i snitt 3 gånger / vecka från Maj - September
 
nikasp
Jag som ägt en Q220 i fem år (första tre i lgh) köpte en Q3200 till torpet. Jag tycker att de är ganska fula men funkar kanon. 3200 är betydligt bättre med två separata slingor och betydligt bättre "flås" än lillen. Vi har köpt stekbord till stora och galler så man kan köra indirekt grillning i lilla om man har folie under (kanon till hel kyckling). I torpet är det ett måste att den ska vara flyttbar då vi rullar fram den 15-20 meter på gräsmatta från ladan när vi är där.

Edit: Enda nackdelen med den större är att de tagit bort en massa behändiga krokar på sidoborden där jag brukar hänga tång och stekspade när jag grillar. Nu måste man hänga flottiga verktyg på fronten och grylla ner den eller lägga dem någon annanstans.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.