Mikael_L
Fortfarande inte målat husets baksida och garagets baksida med andra varvet färg.

Men idag letade jag fram färgburken, så vilken månad som helst nu ... ;)
 
  • Gilla
ekblom
  • Laddar…
Inte gjort ett skit idag, träffar ett nytt fruntimmer på Lidingö istället. :)
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Trevligt, är det garantibesiktning?
 
Hemmakatten
Tog fram gardintyget som ska fungera som sol/insynsskydd i sjöboden. Köptes för 3 år sedan. Kollade lite på hur man syr på rynkband, kom på att symaskinen inte är använd på åratal och säkert behöver smörjas. Hittade ingen symaskinsolja, la tillbaka gardintyget.
 
Nää, det är bara mysigt och helt underbart! :)
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Jag har inte rensat hängrännorna, funderar på att göra detta imorrn.
 
Inte hängt upp fler markiser, åkte på semester...
 
D09
Jag har inte fixat ev klegg som fastnat i vattenfiltret :)

Tog ungarna till sjön för att fiska

Gör jag inte om de närmsta 10 åren ha ha

Lillgrabben hade sönder spöt innan linan kom på..

Mina knutar funkade inte

Sen trasslade sig linan pga lillgrabben viftade med sitt spö när jag skulle knyta

Eller så fick släppa allt för att hålla fast lillgrabben som skulle hoppa i..

Bottennapp och utvält hink med mask och en vansinnig storasyster

Sen ville lillgrabben äta och gå hem.

Säkert bara hälften men fick mig en hjärnblödning och satt med stora systern och tittade på ett trassel av tråd som flöt brevid flötet...

"-nappar det inte?"

*tystnad*

Sen gick vi hem..

Varför känner man sig som Sunes familj... Eller "vi hade iallafall tur med vädret"
 
  • Gilla
Lutte och 3 till
  • Laddar…
Inte kommit igång med att tilläggsisolera och byta panel på verkstaden och huset. Roar mig å andra sidan åt att virkeshögarna stör grannarnas utsikt =)
 
Inte stålglättat golvet i svetsrummet som planerat. Stod och tittade på golvet en stund på morgonen med en kopp kaffe i handen och sa sen högt för mig själv, -nä! inte just nu!
 
Inte jobbat på köket. Det behöver grävas i källaren innan röris kommer hit i början av nästa vecka.
 
Mikael_L
Jag har inte målat lite på och satt upp de sista utvändiga smygbräderna, jag har inte heller fixat dörrfoder till badrummet idag, jag har inte ...

Ty jag behövde mest fixa till bakbromsen på bilen lite iom att besiktningen var måttligt imponerad över dess funktion. Jag började lite, hissade åtminstone upp bakdelen på domkraft och tog väck hjulet.
Men sen tog inspirationen helt slut samtidigt som jag inte hittade ett nödvändigt verktyg, så inte ens detta blev gjort idag. :surprised:
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Har absolut inte börjat riva fasaden inför tilläggsisoleringen ...börjar bli dax nu
 
Skulle så stort bygga på huset idag ...hamnade på stranden med bad o sol istället
 
Inget snickrande än så länge idag, blev en dag av teori och konstruktion istället, då toaletten beslutats flyttas "efter" att uppregling av toalettgolv genomförts. *nynnar irriterat*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.