Mikael_L
Chrissofsweden skrev:
Före:
[bild]

Efter:
[bild]

Nu återstår bara ett lite nya uttag på insidan och en GSM-styrt fjärrströmbrytare till motorvärmaren.
OK, från en lampa som lyser, till en lampa som inte lyser... Starkt jobbat ... :p

Men kabeln blev inmålad och lite mer osynlig åtminstone ... (y)


edit; bytt ser jag nu, för dosan har ju försvunnit.
Har du satt röd EKK?
 
När du skriver sådär blir jag orolig :) Ja, jag har bytt till EKK hela vägen in. Öppnade upp och bytet var ett väldigt enkelt ingrepp.
 
Vad har du gjort på ditt hus idag? var frågan på tråden...
Inte ett smack! Får nycklarna till vårt nya hem på måndag, då blir det åka av! Jobba på dagtid och bygga hemma resten av dygnet :cool:
 
  • Gilla
Ramnemark och 4 till
  • Laddar…
Välkommen till "fritid - vad är det?"- träsket Ahlin! 👍🏼
 
Tack och bock :)
 
Farstukvist under renovering med upplyft pelare och avlägsnat golv samt ny panel på huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lyft farstukvisten och rivit ut stommen till golvet, även rivit och satt ny panel, målat en första vända. Imorgon åker stommen tillbaka med nytt golv och ny trapp
 
  • Gilla
Bobo1991 och 5 till
  • Laddar…
Ääääääääntligen målat klart huset och fått upp nya rännor/stuprör. Innan jag började måla om så var jag ateist; nu är jag djupt troende och jag vet att Gud är en sadistisk j*vel...
 
  • Gilla
MrTim och 1 till
  • Laddar…
Oljat in altanen, är så trött på skiten så orkar inte ta en bild ;-)
Målat taket i biorummet en andra gång. Snart är det dags att få krypa in i sin lilla man-cave igen. Nu kan hösten gärna få komma så jag kan glömma utsidan ett tag.
 
Premiäreldat i nya pannan efter att äntligen lyckats få den tät, har väl i princip demonterat hela pannan för att komma åt alla läckande kopplingar 😪

En nyinstallerad Ariterm Biomatic panna i ett verkstadsutrymme med synliga rör och ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan kunde jag även konstatera totalhaveri på cirkulationspumpen som stått oanvänd sedan jag köpte pannan, men lyckligtvis hittade jag en nästan likadan på Blocket för en femhundring 😊
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Så det är dags att börja elda nu, där uppe i norr?

Här nere i södern får vi stoppa händerna i fickorna för att inte slå på värmepumpen på kyl-läge :)
 
KnockOnWood skrev:
Så det är dags att börja elda nu, där uppe i norr?

Här nere i södern får vi stoppa händerna i fickorna för att inte slå på värmepumpen på kyl-läge :)
Vi kunde inte hålla oss...
 
Jag vet inte var i Västerbotten scim bor, men jag har för mig att det var i ume-trakten. Här 10 mil söder om Umeå är det kring 15 dagtid och några plusgrader nattetid, så det börjar dra ihop sig till eldningssäsong 😕
 
KnockOnWood skrev:
Så det är dags att börja elda nu, där uppe i norr?

Här nere i södern får vi stoppa händerna i fickorna för att inte slå på värmepumpen på kyl-läge :)
Hehe, har väl haft dryga 20 grader inomhus utan värme den här veckan men ifjol var jag tvungen att starta pannan i mitten av augusti, så det gäller att vara redo 🙈
 
Mikael_L
Chrissofsweden skrev:
När du skriver sådär blir jag orolig :) Ja, jag har bytt till EKK hela vägen in. Öppnade upp och bytet var ett väldigt enkelt ingrepp.
Nejdå, bli inte orolig.

Jag ville bara försöka skämta till det litet med att på före-bilden lyser lampan och är släckt på efter-bilden. Dvs att det du lyckats med idag var att släcka en lampa. ;)
Men ironi går ju ofta fram lite smått dåligt i forum-form, sorry.
 
Jumos skrev:
Jag vet inte var i Västerbotten scim bor, men jag har för mig att det var i ume-trakten. Här 10 mil söder om Umeå är det kring 15 dagtid och några plusgrader nattetid, så det börjar dra ihop sig till eldningssäsong 😕
Jag bor 1,5 mil nordväst om Umeå, och vi har väl inte riktigt haft så kallt ännu, sällan under 10 nattetid. Hursomhelst är det bra att veta att man har en fungerande panna när kylan väl kommer 😊
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.