D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Bjuder på lite utsikt från fjällstugan

I övrigt så har jag trillat ner från taket på vedboden till ungarnas stora förtjusning

Borde lärt mig från när jag åkte med snön ner från garagetaket för några år sedan..

Men på den tiden hade man inga ungar som skvallrade till regeringen :x
 
  • Gilla
Johan- och 2 till
  • Laddar…
Jag förstår fortfarande inte var du får all snön ifrån D09!
Här hos mig är det nu barmark, inget vitt inom synhåll.

Bor du i Alperna?

Jag bor ca 90 möh (meter över havet), hur högt bor du egentligen?
 
D09
Det är något skumt över området, speciellt över toppen där vi bor
Det kan vara barmark utanför området men ju längre in man kör desto mer snö

Funderar på om det är som en stor gryta med topp i mitten

Höjden ligger nog runt 110 så det skiljer ju inte så mycket ( klart, stiger havet 109 meter så skiljer det sig desto mer )
 
svart är bra! Ingen syre i vatten och ingen pågående röstskada. Larmklockor ringer först när vattnet är röstfärgat :)
gaia
 
Mikael_L
bittle skrev:
Lyssnar på vinden som försöker knycka grejer på altanen. Egon var ju just här; vi behövde inte Ole också!
Om det var igår så borde "han" väl heta Rickard eller Dick ? ...


Eller har jag missuppfattat hur namngivningen går till?
 
Mikael_L skrev:
Om det var igår så borde "han" väl heta Rickard eller Dick ? ...


Eller har jag missuppfattat hur namngivningen går till?
Nej, det verkar stämma
Skulle ett oväder utvecklas kraftigt över Sverige utan att vare sig den danska eller norska vädertjänsten utfärdat något namn, så namnges det av SMHI genom att helt enkelt välja något av ovädersdagens namn enligt almanackan.
http://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/vem-namnger-stormar-1.18957

Men det var väl norrbaggarna som var först med dopet denna gång.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
D09 skrev:
Stämmer fint :)

Vad landade din kostnad på?
10495 efter 3000 kr i rot.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Mikael_L
KnockOnWood skrev:
Nej, det verkar stämma

[länk]

Men det var väl norrbaggarna som var först med dopet denna gång.
Inte heller denna dag blev en bortkastad dag, för jag lärde mig något idag också. :cool:
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Inte heller denna blev en bortkastad dag, för jag lärde mig något idag också. :cool:
Då kanske vi skall börja kalla dig Bert ;)
 
Idag har jag nästan rensat ur hela datarummet / kontoret på grejor.
Det ska läggas in nytt golv och tapetseras samt att nätverket ska dras om så fort jag hinner.
 
Mikael_L skrev:
Om det var igår så borde "han" väl heta Rickard eller Dick ? ...


Eller har jag missuppfattat hur namngivningen går till?
Som jag uppfattade det när jag läste det -någonstans- (Du vet, källa: Internet), så drog det in från Norgehållet och de hade döpt den till Ole men det var ingen officiell storm i Sverige :)
 
Klev ut till chevapickupen och tänkte byta bromsklotsar och bromsskivor fram, meeen!?, näe! Väntar till det blir varmare ute och fortsätter kakla istället...
 
Fick lov att avbryta kaklingen pga feber och skallevärk. Hann iaf klart med hörnan, rycker snörena imorgon. En kakelsättare säger nog att det ser ut som crap! ..men det duger åt mig.
5.jpg

Hittade rätt misshandlade galvade plåtar från rivningen av ett gammalt tak.
2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Med tanke på att offerten på plisseplåt och taklucka från plåtslagaren fick mig att fråga om den var ställd i Ungerska forint eller SEK? ..så fick det bli ett litet dagsprojekt a la budget. Vanlig snickarhammare, gammal falstång, polygrip och en slö plåtsax. En plåtslagare skulle säga att åsynen av den gör honom djupt deprimerad, men det är bara sotaren och kajorna som kommer se den 11m upp ...den duger i krig.
6.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3.jpg
4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20 min 3D-CAD
5 timmar knäcka och banka plåt
15 min lacka
Byter tjänster och en bekant kommer med mobilkran och lyfter upp eländet åt mig.

Lekte vidare en stund med att göra ett skorstensskydd till verkstaden, alltid retar det någon vilket roar lite. Skorstenen ska putsas om till våren.
1.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Bjuder på lite utsikt från fjällstugan

I övrigt så har jag trillat ner från taket på vedboden till ungarnas stora förtjusning

Borde lärt mig från när jag åkte med snön ner från garagetaket för några år sedan..

Men på den tiden hade man inga ungar som skvallrade till regeringen :x
Fy f-n, ...ja du!? Provade själv att ramla ner från verkstadstaket och landa på en fyrtumsspik som satt i en bräda, vilken i sin tur penetrerade underarmen rätt obehindrat. Jag hoppas du klarade dig utan några skador.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.