D09
Vid mitt morgonbesök i pannrummet konstaterade jag nöjt att fyllnadsgraden var 100% :)

Sen när jag vaknade till lite så inser jag att jag står i en pöl med vatten ha ha

Pannan har släppt lite på trycket och släppt ut "lite" vatten.. Och givetvis har det blivit stopp i brunnen under 4m3 tanken ha ha

Ironin i det hela var att när jag skolade in sambon i vedpannan igår så nämnde jag vikten av att hålla rent på golvet just pga stopp i avloppet och svårigheten att göra rent där ha ha

Ops ;)


Men men, rejält fall till golvbrunnen och en extra golvbrunn om det skulle krisa gör att det får bli ett söndagsnöje att fixa felet :)
 
Det kliade i fingrarna att testa den nya utsugskåpan och diamantkoppen till vinkelslipen (Bosch GWS 15-125 CIE). Fungerade lite bättre än förväntat med en Festool CTL Midi. Trots kraftig maskin kändes den lite ansträngd. Förstår att rena saneringsfräsar har minst lika hög effekt. Väl igång fick jag dragit bort en kvadratmeter färg från källargolvet, resten tar jag till helgen.
 
Idag har de satt ramen till vägghängda toan och kladdat på tätskikt.
 
Fällt tre träd!

large.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Ehh, hur hög är den där liften? Man blir ju höjdrädd av att bara se på kortet :)
 
mexitegel skrev:
Ehh, hur hög är den där liften? Man blir ju höjdrädd av att bara se på kortet :)
Inte bara jag alltså som får svindel och ont i magen av bilden :p
 
Mikael_L
Oh shit, vilken häftig bild! :) (y)
 
Vansinnigt fräck bild!
 
Korvgubbe
Hoppas du utnyttjade tillfället och tog lite fler bilder över tomten/huset.
 
Blev inspirerad av blue.b´s fina bild ovan

. RIMG0059.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • DSC00610.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Totem och 3 till
  • Laddar…
Kan ju tillägga att bilderna inte har ett dugg att göra med vare sig mitt hus eller fastighet. Är strax över 100 m ner till backen om någon skulle vara nyfiken.
 
Thberg skrev:
Kan ju tillägga att bilderna inte har ett dugg att göra med vare sig mitt hus eller fastighet.
Men det är väl i varje fall dina skor man ser, eller?
 
Idag blir nischen runt toan klar.
 
Passar bra med en toa efter att ha varit uppe på dessa höjder (y)
 
  • Gilla
Totem och 1 till
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Men det är väl i varje fall dina skor man ser, eller?
Är nog faktiskt en kollegas i just det fallet. Så inte ens dojjorna kan jag ta åt mig äran för...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.