Bo.Siltberg skrev:
Finns det rövkuddar? Rasade ned från en stege för precis en vecka sedan och satte mig på ett betonggolv...men är snart återställd!

För trådens ämne hände detta vid bygge av ett litet vedskjul hos grannen, med golv i betong...
Ca 250 m[SUP]3[/SUP] tycker han är lagom :)

[bild]
Jag må vara Norrlänning i grunden - Men fanken bara i Värmland bygger någon ett vedförråd på 250 m[SUP]3![/SUP]
 
Fint vedförråd:D
 
ullberg skrev:
[länk]
NejNej, riktiga män använder riktiga verktyg för att lösa problemet!
jeu-4-coussins-gonflables-winbag-p-image-9570-grande.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Justerbart! (y)
 
slacker skrev:
NejNej, riktiga män använder riktiga verktyg för att lösa problemet!
RIktiga män behöver inga rumpkuddar.... ;)
 
D09
Bo.Siltberg skrev:
Finns det rövkuddar? Rasade ned från en stege för precis en vecka sedan och satte mig på ett betonggolv...men är snart återställd!

För trådens ämne hände detta vid bygge av ett litet vedskjul hos grannen, med golv i betong...
Ca 250 m[SUP]3[/SUP] tycker han är lagom :)

[bild]
Glöm inte att anmäla till ev olycksfallförsäkring :)
 
Korvgubbe
Om 250 kubik är "lagom" kanske det är läge att fundera över en tilläggsisolering... :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Mikael_L
Bo.Siltberg skrev:
Finns det rövkuddar? Rasade ned från en stege för precis en vecka sedan och satte mig på ett betonggolv...men är snart återställd!

För trådens ämne hände detta vid bygge av ett litet vedskjul hos grannen, med golv i betong...
Ca 250 m[SUP]3[/SUP] tycker han är lagom :)

[bild]
250 m[SUP]3[/SUP], hmmm ...
Om jag byggde det och fyllde det så skulle veden räcka i minst 100 år, troligen 200 år. :eek:
Första vintern, då det dessutom var nyhetens behag, lyckades jag elda en dryg kubikmeter, men mindre än två kubik.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
250 m[SUP]3[/SUP], hmmm ...
Om jag byggde det och fyllde det så skulle veden räcka i minst 100 år, troligen 200 år. :eek:
Första vintern, då det dessutom var nyhetens behag, lyckades jag elda en dryg kubikmeter, men mindre än två kubik.
Jag köpte 8kbm, för 3 år sedan och det är inte slut än! :surprised:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Jag har flyttat hela pellets pallar på gräsmattan runt huset. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Min granne är mycket ordentlig i alla avseenden - förutom storleken som tillåter lång torktid är det är förmodligen Sveriges mest stabila vedskjul vi bygger. Gudrun och hennes likar gör sig inget besvär här. Han tycker också att minst 28 °C inomhus är lagom. :)
 
  • Gilla
MTech och 1 till
  • Laddar…
Bjuder på en bild på köksfönstret som kom in idag!
Dålig bild men kulturfönster från Tanumsfönster är en fröjd för ögat:) uploadfromtaptalk1379701728028.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Hämtat lite ved, sista hos grannen...

Nu har jag bara 2 fällda träd kvar på tomten som ska dras fram o slaktas till vedpannekäk
 
Spacklar och slipar gips. Giraffen är den bästa investeringen på länge!
 
Monterat en lampa i gästrummet, köpt och monterat ihop en bäddsoffa, bytt en takpanna och rengjort hängrännor, nu ska ja gräva mig ner i en ostbåge påse modell stor och kolla på film ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.