A atomlab skrev:
Till och med grannens skåp spårade ut och vart en bokhylla istället. Alla hyllplan är kexade och sitter temporärt nu och kommer sedan presslimmas på plats. Kan skruva på långsidorna för att få ihop allt då det blir täckskivor där.
Hur prissätter man ett sånt där projekt?
 
Skrothandlare kom och hämtade kassaskåpet idag. Tackar för tips om att lägga ut på säljsidor.
Släpvagn full med verktyg och material parkerad bredvid ett hus, person syns i bakgrunden, gräsmark och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 11 till
  • Laddar…
K
Fick du nåt för den?
 
K Kakelugnen566 skrev:
Fick du nåt för den?
Jag fick 1,6kr/kg för blandskrot i Halmstad. Dock inte med hämtning
 
Flöjten5 Flöjten5 skrev:
Hur prissätter man ett sånt där projekt?
Med att jag får göra det jag myser att göra, glada grannar och gott humör? 😂 grannen är varken snål eller novis utan snarare mer införstådd över vad saker faktiskt kostar så det kommer bli bra för båda är jag övertygad om i slutändan.
 
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Plockat bort undergolvet och skottat bort sågspån toppat med kalk. Dammade sjukligt mycket.

Passade även på att förstärka väggen (yttervägg) med lite 63x100 så man kan sova gott.
 
  • Inre renovering, träreglar, isolering, byggavfall, rörigt, pågående arbete, verktyg, osammanhängande golv, konstruktionsskede.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Skrothandlare kom och hämtade kassaskåpet idag. Tackar för tips om att lägga ut på säljsidor.
[bild]
Perfekt lastfördelning med 400 kg skåp längst bak på släpet. Hua! 😱
 
  • Haha
  • Gilla
Violina och 5 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Perfekt lastfördelning med 400 kg skåp längst bak på släpet. Hua! 😱
Ja hur han lastade det lägger jag mig inte i, är bara nöjd att ha blivit av med skiten äntligen.
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
ClasseClas ClasseClas skrev:
Perfekt lastfördelning med 400 kg skåp längst bak på släpet. Hua! 😱
Det är så tungt att de håller fast det andra brötet. 🙄
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Ja hur han lastade det lägger jag mig inte i, är bara nöjd att ha blivit av med skiten äntligen.
Perfekt att du fick skåpet hämtat 🙂 Jag var bara tvungen att kommentera lastningen.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Börjat dragit ventilation på övre plan. Ska göra klart imorgon sen börja bygga högtalarlådor som ska fällas in i taket också. Förhoppningsvis kan vi börja plasta igen nästa helg.
 
  • Inomhusbyggarbetsplats med trästomme, isoleringsmaterial, stillasittande, solinstrålning och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Linuslin Linuslin skrev:
Börjat dragit ventilation på övre plan. Ska göra klart imorgon sen börja bygga högtalarlådor som ska fällas in i taket också. Förhoppningsvis kan vi börja plasta igen nästa helg.
Bra höjd! Kommer bli fantastiskt roligt att gipsa 😂
 
A atomlab skrev:
Bra höjd! Kommer bli fantastiskt roligt att gipsa 😂
Ca 3,5m så inte så alltför farligt 😊 skivhissen når 3,3 så.
 
Linuslin Linuslin skrev:
Ca 3,5m så inte så alltför farligt 😊 skivhissen når 3,3 så.
Byggde en förlängning till min hiss för att komma upp den sista biten. Det vart ordentligt vingligt därpå slutet.
 
  • Ett pågående konstruktionsarbete inomhus med synliga träbjälkar, isolering, rör och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats inomhus, gipsskivor, ställning, verktyg, eldragning, under konstruktion, belysning, oorganiserat, renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Dan_Johansson och 8 till
  • Laddar…
Nya vedboden klar för vintern. Byggd med spillvirke, lastpallar och takplåt. Målning varv 2 och knutar får bli nästa år.

Nu få in ett par kubik vedklampar som har legat och torkat i 1,5 år.
Träkonstruktion i skogen, labyrintmönster, hopfällbar stege på sidan, grön skogsbakgrund, stenar framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.