vectrex skrev:
Kört 106 skottkärror 0-18 grus. Har nog bara drygt en tredjedel kvar nu. 16,2 ton totalt![bild]
Ska printa ut den bilden och njuta lite. Jag kommer att beställa hem ett sånt lass efter sommaren, men de kommer att kunna tippa det PRECIS DÄR DET SKA VARA! Muahaha :)
(Har kärrat singelberg tidigare, inte kul...)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Har nu målat miljoner lister och foder sista gången. Lilla L:s rum är nu vackert gult, vårt sovrum och klädkammaren är inte fullt så rafflande vitt (hur sent har vi hoppat på "ljust och fräscht"-trenden? 10 eller 15 år kanske?).
Lillhallen ska få färg, golven ska få lack, ett par väggar ska få tapet och en miljoner lister och foder ska upp. Seeeen, inflyttning!
 
Börjar bli klar med rivning av uthus och bygge av trädäck :)

1374130093648.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1374130110263.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MathiasS skrev:
En sånhär kostar cirka 1250kr per dygn och du kör 70 ton per tio maskintimmar. Dvs, du hade varit klar på 2h ungefär. Fast då hade du ju inte fått någon motion förstås.(y)

[bild]
Sen ska man ju inte glömma att det är förbaskat roligt att köra maskiner;) bara det motiverar priset!
 
  • Gilla
MathiasS och 1 till
  • Laddar…
Byggt en bänk till tvättstugan i furu:) skall vitbetsa den ikväll så kan jag montera imorgon!
 
  • uploadfromtaptalk1374165987376.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Seccon och 2 till
  • Laddar…
Lackat golvet. Första lagret med lite pigment...
IMG_8128 (Resized - Small).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Y
Köpt delar till att göra ett specialfäste för att lyfta en takpelare.
Köpt och sågat rundstavar till rullgardinerna.
Lagar matlådor.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
ImageUploadedByByggahus.se1374166497.269528.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte ett smack, tog med familjen till farsans sommarstuga och badat, slappat och grillat :)
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Satt dit vindskiveplåt på norrgaveln och därmed avslutat den sidan. Imorgon ser jag fram emot en varm dag på södergaveln (som inte ens är påbörjad än)...
 
Har flytat källargolvet, imorgon blir det dags för klinker :)
 
D09
Hemma sent efter en kanondag i solen och ungarna somna direkt

=

Smet ner i kommande pannrum, röjde undan Osb , gips, pallar och övrig bröte ( varit byggrum till övriga ytor ) och fick monterat lite Osb skivor, tills skruven tog slut...

Imorgon kanske ungarna ska få uppleva hornbach :)

Nu duschen :)
 
  • Gilla
Crebel och 2 till
  • Laddar…
M
Målat lite fönster som jag kittade igår.

Skulle byta motorolja, men den j***a pluggen satt fast och skallen blev rund. Inte nog med det verkar det som om ett gäng pissmyror har byggt bo i gruset under bilen vilket jag märkte först efter att jag blivit stucken på nacken och ryggen! Jag kröp ju inte in på mage direkt, så jag var helt chanslös :mad:.... Aja, det blir att köra till GDS-macken och köpa ny plugg och försöka banka bort den gamla när "elden" slutat.... Fattar varför den kallas European Fire Ant på engelska.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Svetstång eller rörtång så ska du nog få ur den gamla pluggen!
 
Rivit vindskivorna på söder, skrapat takfoten på söder. Varmt...
 
M
Jag prövade med en rörtång, men orkade inte dra liggandes under bilen - sen blev jag ju avbruten av små röda saker som tyckte att jag skulle jobba någon annan stans :(

320px-Swedish_bahco_wrench_20050612.jpg
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.