Slipat, målat och målat igen i hallen förutom det så har jag hunnit med att tvätta, laga mat, städa, åkt snowracer med barnen och handlat, allt medans sambon roade sig på jobbet...
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Hängt första radiatorn :)

Nyinstallerad vit radiator i ett rum med schackrutigt golv och rustika möbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bara 18 kvar..
Lite färg så blir det bra det här! :D
 
Planerat bygge av hallmöbel baserad på IKEA:s kökstommar i Sketchup.
3D-skiss av en hallmöbel designad med IKEA kökstommar i Sketchup-programmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-modell av en hallmöbel designad i SketchUp, baserad på IKEA kökstommar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Needas och 1 till
  • Laddar…
iSnobben iSnobben skrev:
Planerat bygge av hallmöbel baserad på IKEA:s kökstommar i Sketchup.
[bild] [bild]
Varje gång vi skaffar mer förvaringsplats så kollar vi först om det är görbart med Metod skåp & luckor.
Vardagsrum med TV på väggmonterad Metod skåp & ett barnprogram på skärmen
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit förvaringsmöbel med skåp och luckor under ett fönster omgiven av orkidéer och dekorationsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 7 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Varje gång vi skaffar mer förvaringsplats så kollar vi först om det är görbart med Metod skåp & luckor.
[bild] [bild]
Samma här.
 
Även högtalarstativet i bilden är ett Ikea hack!
Bordsben Adils och fotplatta i stål till en lampa ifrån Zlamp.
:)
 
Börjat sätta glespanel i hallen.

Renovering av hall med oskyddad takkonstruktion och nyinstallerade gleslister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag har kanske inte gjort allt just idag, men... Budgetrenoveringen av badrummet är i stort sett klar förutom lite inredningsdetaljer. Målat våtrumsmattorna och bytt ut kabinen mot ett badkar.

Utfallet blev :
Målarfärg med tillbehör: 1000:-
Bastupanel till taket: 400:-
Badkar: 150:- på blocket
Blandare: 450:- på utförsäljning på Bauhaus
Ny bottenventil till karet: 125:-
Lite rördelar: 250:-
Diverse: 125:-
Totalt: 2500:-

Före- och efterbilder (Jag har inte lika mycket vidvinkel som mäklaren hade på sin bild...)
:
Vad använde du för typ av färg till våtrumsmattan?
 
Beckers Våtrumstäck. Jag Googlade runt lite innan och folk verkar ha fått bra resultat med lite olika färger, men den var den enda där tillverkaren hade anvisningar för målning på våtrumsmatta. Det viktigaste är, som vanlig, underarbetet.
Dessutom var det 20% rabatt på den på K-rauta när jag skulle köpa en lämplig färg...

En sak jag upptäckte... Sprejar man en massa T-sprit med blomspruta och skrubbar väggarna i ett litet rum så blir man full...
 
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Beckers Våtrumstäck. Jag Googlade runt lite innan och folk verkar ha fått bra resultat med lite olika färger, men den var den enda där tillverkaren hade anvisningar för målning på våtrumsmatta. Det viktigaste är, som vanlig, underarbetet.
Dessutom var det 20% rabatt på den på K-rauta när jag skulle köpa en lämplig färg...

En sak jag upptäckte... Sprejar man en massa T-sprit med blomspruta och skrubbar väggarna i ett litet rum så blir man full...
Körde du med fin sandpapper först förmodar jag. Sen blommsprutan :)
 
Först tvättade jag noga (gick två flaskor skumrengöringsmedel). Sen gröpte jag ur alla silikonlagningar och spacklade alla gamla och nya hål med våtrumsspackel. Sen drog jag av hela ytan med en fin slipsvamp och våttorkade allt igen. Därefter tejpade jag alla rör, skarven mot taket, elementet, etc. Sist blev det T-spriten och en trasa.
 
A
Installerade en k7 fläkt i duschrummet intill bastun gjorde jag igår.. Utan tveksan den bästa fläkten
 
Resten av glesen på plats.

Renoverad takkonstruktion med nya träreglar och kablar, och en vägg som ska tas bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Då väggen till höger kommer att försvinna bytte jag original balkskorna mot en modernare variant. Verkade mest som att balken mot trappan hölls upp av yttersta glespanelen.

Nyinstallerade balkskor fäster träbalk vid en trappvägg bredvid rörinstallationer i en byggnadskonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nya på plats.

Takbjälkar förstärkta med nya metallskor och glespanel, synlig elinstallation och en del av en trappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Värsta biten är tillskuren och bara två kvar...

En nästan färdigrenoverad trappa med nya mörka stegmattor och två orenoverade trästeg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
iSnobben och 2 till
  • Laddar…
Ikväll har jag installerat det nya bredbandet (Fiber) håller nu på att testköra trådlöst för att se hur täckningen är i huset.
Är den dålig får jag väl överväga o köpa access punkter o sätta i huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.