SC Aero skrev:
Byggt en simpel dammhuv till kap/girsågen i garaget :)
Jag ser den inte? :D
 
  • Gilla
KnockOnWood och 5 till
  • Laddar…
Pagno skrev:
Såhär vill hon inte heller ha det, men denna har jag bara gjort om 3 eller 4 gånger, den putsade jag helt slät, målade, repade bort färgen, klutade på grov puts, strök den slät, målade, repade bort färg...... till slut primade jag färgen kletade på kluttar med våtrumsspackel, lite grovt, det blev bäst, tycker inte jag....
[bild]

Någon som har samma problem?
:screwy:

Problemet kan vara jag som inte ser det hon vill ha...... gillar inte att säga det, men det finns en risk att informationsflödet i familjen inte ligger på samma våglängd..
Jag fixar mina ytskikt själv. Maken får hålla käften. Det tycker jag är snällt av mig.
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Jag ser den inte? :D
Och vart tittar min gode herre :surprised: :D (y)
 
Ibland skäms jag för att överhuvudtaget erkänna att jag är stressad. Ibland har man det inte så förspänt som man skulle kunna ha det. Kallt idag... "dags att elda på lite".
Upplyst display på en värmepanna som visar inomhus- och utomhustemperatur på 59,9°C respektive -22,5°C.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder





Klart.
Digital termostat med display som visar "Värme öka/minska" och symboler för att justera temperaturen i ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Klart avundsjuk och saknar värmepumpen i förra huset! Har lagt senaste två dagarna på trilskande pelletsbrännare som nu fått nytt liv med en ny elektronikbox. Några timmar gick också åt att lokalisera ispropp i ett fryst vattenrör i kattvinden. Tydligen var det dåligt att isolera taket i vår svinkalla tvättstuga för då fick inte röret tillräcklig värme...
Nästa steg är att försöka få ut varmvatten i golvvärmeslingorna i köket så att vi kan få mer än 16°, det blir så kallt att gå barfota på klinkern annars!
 
Eldar kakelugn för första gången denna "säsong" :) sprakar mysig och verkar inte ryka in..
 
  • Gilla
Allinug och 1 till
  • Laddar…
Jag måste vara bortskämd. Jag frös ihjäl på jobbet idag (nåja) och vi har bara -8 grader :S. Jag hade gått under med era temperaturer.....
 
Var -35 igår, man satte inte sin fot utanför dörren i onödan. Nu är det ju bara -29! Tur att bergvärmen funkar så fint! :)
 
Helt OT men jag cyklade som vanligt MTB en mil till jobbet. Lite kyligt (-20°) om kinderna dom första kilometrarna men sen gick det till sig. Sen körde jag ett gympass. Börjar som vanligt att jobba kl. 07:00 :)
 
  • Gilla
fgo och 1 till
  • Laddar…
harry73
Nu har vi också tvåsiffrigt
Digital termostat visar inomhustemperatur på 21,5 grader och utomhustemperatur på 1,5 grader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Årets höjdpunkt, eller bottennotering
(utegivaren sitter under takutsprånget och visar ca 1°C för hög temperatur)
Digital termometer visar inomhus- och utomhustemperatur med fuktighetsavläsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Väderappskärm som visar temperatur -19°C, tryck 1038 mbar och luftfuktighet 84% i Norrköping.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Norrköping
 
Täby imorse, på väg för att flytta hem dottern för tre veckor. Hoppas det är varmare när jag flyttar ut henne igen.
Bilens instrumentpanel som visar hastigheten 42 km/h och yttertemperatur på -20 grader Celsius.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Jag har eldat ganska mycket i braskaminen ett par dagar nu. ;)

Tände dagens första för en timme sen, annars brukar det typ bara bli en mysbrasa på kvällen som max.
 
Packar grejer hemma i lägenheten inför den annalkande flytten. -25 ute, + 18 inne med värmefläkten som extra värmekälla. Katterna längtar efter sommaren!
Två sfynxkatter vid en värmefläkt i en lägenhet full av flyttkartonger och heminredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bruka och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.