KristinaRT
Krattat ihop 15 liter maskätna äpplen från gräsmattan för att kunna klippa den. Klippt gräsmattan och fortsatt tömma poolen, och börja packa in/ner alla pooltillbehör.

Har dessutom börjat fundera på hur jag ska lösa vinterisoleringen av växthuset, citronträdet går nästan i taket som ligger på 3,5 m.... Någon som har några bra förslag???
 
Jämnat ut en jordhög som ska gräsbesås
Planterat en röd fläder (den ätbara sorten)
Klippt bort alla björnbär som ändå ingen äter
Snyggat till lavendeln inför vintern
Rensat lite sly längst bak i trädgården
 
Håller på med ett odlingsområde.
150 kvm n2 duk, 40 ton grus 0-18, 2 växthus med odlings ramar runt hela området i svartlaserad flambjörk!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Pagno skrev:
Håller på med ett odlingsområde.
150 kvm n2 duk, 40 ton grus 0-18, 2 växthus med odlings ramar runt hela området i svartlaserad flambjörk!
Eeeey! Nu får du lägga upp bilder på detta!


Med vänlig hälsning, fremax
 
fremax skrev:
Eeeey! Nu får du lägga upp bilder på detta!


Med vänlig hälsning, fremax
Japp, lägger upp bilderna snart!
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lagt de sista tomatplantorna på komposten och flyttat in chili, paprika, citron och fikus.
 
Farfalle skrev:
Lagt de sista tomatplantorna på komposten och flyttat in chili, paprikar, citron och fikus.
Är dina tomater redan klara? Mina ser inte mycket ut för världen..men de har fortfarande frukt som inte är klar (står ute, inget växthus). Undrar om de hinner med..

Sen har jag ett par inne oxå, de har massa blad och frukt..undrar om jag köper en växtlampa..kommer jag kunna skörda i vinter tro? :D
 
Köpt tulpanlökar som ska petas ner i den nygrävda gropen runt fläderbusken. Får väl bygga nåt rådjursstaket också.
 
Snigla skrev:
Är dina tomater redan klara? Mina ser inte mycket ut för världen..men de har fortfarande frukt som inte är klar (står ute, inget växthus). Undrar om de hinner med..

Sen har jag ett par inne oxå, de har massa blad och frukt..undrar om jag köper en växtlampa..kommer jag kunna skörda i vinter tro? :D
Det bästa med tomater är ju att de kommer mogna oavsett om de sitter på plantan eller ej. Plockade de sista få gröna och de som skiftat halvt och lagt dem åt sidan inomhus. Om någon vecka är de gröna förmodligen ätklara.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
P
Beskurit äppleträden. Några grenar i en gammal syren följde med på köpet.
 
p.lundgren skrev:
Beskurit äppleträden. Några grenar i en gammal syren följde med på köpet.
Förra helgen ansade jag bort cirka 1/3 av vattenskotten som vi har stora mängder av, antagligen pga för kraftig beskärning av tidigare ägare. Har läst att man helst ska beskära / ansa under JAS-månaderna och inte alla vattenskott på en gång för då kommer det bara komma nya nästa år. Rimligt? Man känner sig rätt vilse :)
 
Hämtat körsbärsträdet som vi hade beställt. Kom hem försent för att plantera, får göra det imorgon.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänkte klippa gräset, men kände att det inte var någon idé. 😂
 
  • Gilla
b3astie och 2 till
  • Laddar…
Har byggt klart förrådet samt väggprydnader för detta, räfstat gräsmattan, rensat i växthuset (bara chili kvar där nu). Satt belysning i trädäcket vid huvudentrén. Nästa steg är belysning uplight på två träd, köra hem och fylla vedförrådet samt måla resten av vindbrädorna och takfot. Börjar på måndag pga jobb hela helgen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.