Jag har ett konto hos Ahlsell som utnyttjas väldigt sällan och jag har ingen särskilt bra rabatt inom något produktområde. De få gånger jag handlat där har det varit små billiga grejer man vill ha på en gång/inte vill betala relativt hög frakt på från nån näthandlare. Dock brukar jag bara för skojs skull jämföra priser där ibland innan jag köper saker (Mest för att övertyga mig själv om att jag gör en bra affär genom att handla någon annan stans...).

Jag vet att dom städade upp i sitt system för något år sedan så att de värsta fantasipriserna före rabatt försvann. Men nu har dom dessutom börjat bli billiga på en del saker. Häromdan satt jag och letade bästa pris på en intellivent badrumsfläkt och konstaterade att Ahlsell (med min rabatt) var billigast - Till och med billigare än billighetspostorderföretagen i bygghemma-sfären.
Är det min rabatt som av någon konstig anledning helt plötsligt blivit bättre, eller är det fler som märkt av samma trend?

• Gilla
  • Wow
Fredandel och 5 till
  • Laddar…
C
useless useless skrev:
Är det min rabatt som av någon konstig anledning helt plötsligt blivit bättre, eller är det fler som märkt av samma trend?
Det enda jag märkt är enstaka udda undantag som att de t.ex. är billigast på rostfria gängstänger.

Just den fläkten är på kampanj just nu. Därav det billiga priset

Ja, det förklarar varför just den var så billig. Men min observation är ändå att priserna har blivit "konkurrenskraftiga" (även om dom oftast inte är allra billigast) från att tidigare i de allra flesta fall legat 30-100% över gängse nätpriser. Inte ens kampanjvaror brukade vara särskilt billiga tidigare.
Men det kanske är min rabatt som har blivit bättre?

Det låter ju fruktansvärt! Nu kommer ju i princip alla hantverkares barn svälta eftersom deras hantverkarföräldrar inte kan agera materialförsäljare längre, utan bara göra det de är utbildade till: att hantverka! Och det vi ju alla att det inte går att livnära sig på. 😆

Sorry...kunde inte låta bli. 😇

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Arg
MasMats och 69 till
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Det låter ju fruktansvärt! Nu kommer ju i princip alla hantverkares barn svälta eftersom deras hantverkarföräldrar inte kan agera materialförsäljare längre, utan bara göra det de är utbildade till: att hantverka! Och det vi ju alla att det inte går att livnära sig på. 😆

Sorry...kunde inte låta bli. 😇
Hantverkarna har ju kickback på Ahlsells priser så barnen klarar sig alldeles utmärkt med den merförsäljning som kampanj priserna sannolikt innebär..

Handlar en del på Ahlsell och har inte blivit klok på deras rabattsystem. Det skiljer jättemycket mellan olika produktgrupper som är anpassade till den verksamhet man driver. På jobbet har vi ett konto och jag brukar ibland jämn föra priserna mellan min inloggning och jobbets, det varierar en hel del vilken som är billigast beroende på vad man tar pris på. Det jag framförallt uppskattar är deras stora sortiment som man har svårt att hittar någon annan stans.

• Gilla
returen
  • Laddar…
Lantbrukare med ett jobb upptill som gör alla renoveringar på hus mm. Reparerar även de flesta maskiner själv så du gissar fel

• Gilla
  • Haha
returen och 10 till
  • Laddar…
H HASlarsson skrev:
Lantbrukare med ett jobb upptill som gör alla renoveringar på hus mm. Reparerar även de flesta maskiner själv så du gissar fel
Oj det hade visst kommit ett inlägg i mellan när jag skrev mitt.

• Gilla
peregertun och 2 till
  • Laddar…
A
H HASlarsson skrev:
Det var menat till Paxman.

• Gilla
HASlarsson
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Hantverkarna har ju kickback på Ahlsells priser så barnen klarar sig alldeles utmärkt med den merförsäljning som kampanj priserna sannolikt innebär..
Har aldrig fått ett öre i kickback , handlat i 10 år typ , måste ha sämsta avtalet 😃

• Gilla
kimpano och 1 till
  • Laddar…
A
H HASlarsson skrev:
Och dig hyser jag yttersta respekt för, jag vet hur jävla tufft ni lantbrukare har det, känner flera som helt enkelt gett upp pga politiken. Hatten av och hoppas du orkar vidare, ni lantbrukare är faktiskt våra viktigaste arbetare så som jag ser på saken.

• Gilla
  • Haha
Schlangen och 9 till
  • Laddar…
A aleann skrev:
Låt mig gissa, du är inte hantverkare va?

Arbetslöst slödder? Sjukpensionär med för mycket fritid? En know-it-all som inte har en aning om hur man ens byter däck är min gissning.

Är jag långt ifrån?
De flesta på detta forum är inte hantverkare, det är ju ett forum för oss som bygger och renoverar på fritiden

• Gilla
  • Haha
vcx och 16 till
  • Laddar…
A aleann skrev:

Arbetslöst slödder? Sjukpensionär med för mycket fritid? En know-it-all som inte har en aning om hur man ens byter däck är min gissning.

Är jag långt ifrån?
Öm punkt? 😆

• Gilla
  • Haha
Bendish och 22 till
  • Laddar…
A aleann skrev:

Är jag långt ifrån?
Förbannat onödig kommentar!

• Gilla
  • Haha
returen och 17 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.