Äntligen kommit mig för att bygga ett tak utanför verkstaden. Virket är en blandning av nytt och gammalt, takplåtarna återvunna från grannens gamla balkonger. Ska eventuellt till ett par snedsträvor också, kanske i smide? :thinking:
Pågående bygge av tak med blandat nytt och återanvänt virke och takplåt, i en trädgård med växthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person monterar återvunnen takplåt på byggnad, syn från ovan med borr och måttband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt och återanvänt virke bygger ett överbyggt tak utanför en verkstad, med återvunna takplåtar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kommer bli bra på så många sätt :D
 
  • Gilla
PNO och 4 till
  • Laddar…
Vardagsrum med whiskyflaskor på väggmonterade hyllor, TV påslagen och trappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skruvade upp Whiskyn. :)
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Korvgubbe
Tur att du valde skruv så det blev ordentligt draget, för spik(nykter) hade ju inte passat... ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Äntligen kommit mig för att bygga ett tak utanför verkstaden. Virket är en blandning av nytt och gammalt, takplåtarna återvunna från grannens gamla balkonger. Ska eventuellt till ett par snedsträvor också, kanske i smide? :thinking:
[bild][bild][bild]

Kommer bli bra på så många sätt :D
Snedsträvor behövs inte, när takplåten kom på plats blev konstruktionen väldigt stabil.
Men hängrännor behövs. Tycker en tidigare husägare gjort jobbet ordentligt, egnagjorda jorbävningssäkra rännkrokar med inbyggt fall, så jag återanvänder dessa.
Egnagjorda metallrännkrokar med inbyggt fall upplagda på ett verkstadsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
VidarH och 2 till
  • Laddar…
Nicro Nicro skrev:
[bild]

Skruvade upp Whiskyn. :)
Mycket gott där! (y)
 
  • Gilla
Nicro
  • Laddar…
Klädkrokar av klarlackad björkplywood monterade på vägg med dold infästning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Senaste alstret är några klädkrokar.... Eller senaste och senaste. snarare varit 90% klara alldeles för länge. Klarlackad björkplywood med dold infästning.
 
  • Gilla
mkristensson och 4 till
  • Laddar…
P
Här kommer lite nyare bilder på mitt kapstationsbygge! Tror ja äntligen e klar.. :thinking::rolleyes:
 
  • Ett nybyggt kapstation med en kap- och gersåg, anslutna slangar och en vit arbetsbänk i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd kapstation med geringssåg och förlängda arbetsbänkar i ett snickeri.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd kapstation i verkstad med såg, dammutsug och förvaringsutrymmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett färdigt kapstationsbygge med en monterad kap- och geringssåg, fäst på en vit station med förvaringsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Theo 1967 och 20 till
  • Laddar…
Stiligt bygge (y)
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Skruvat på cykeln. Men fastnar på hur fasen jag ska få bort den här..käften på min 12" bacho är för liten. Närbild av ett cykelvevparti med en fastnat pedalarm och veven som behöver mekanisk assistans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Frustrator Frustrator skrev:
Skruvat på cykeln. Men fastnar på hur fasen jag ska få bort den här..käften på min 12" bacho är för liten.[bild]
Skruva loss ditt skruvstäd från bänken, använd käftarna som nyckel och skruva hela städet. Bökigt men funkar.
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
S
Daniel_N Daniel_N skrev:
Skruva loss ditt skruvstäd från bänken, använd käftarna som nyckel och skruva hela städet. Bökigt men funkar.
eller lägg cykeln på skruvstädet? :thinking:
 
S fiar4387 skrev:
eller lägg cykeln på skruvstädet? :thinking:
Med tanke på att det ofta sitter en vägg bakom bänken som skruvstädet brukar sitta i så kan det vara svårt, men om man får plats så är det bara att köra. Kanske räcker det att lossa lite och sen kan man ta med händerna.
 
Rörtång???

//Ronnie
 
Frustrator Frustrator skrev:
Skruvat på cykeln. Men fastnar på hur fasen jag ska få bort den här..käften på min 12" bacho är för liten.[bild]
Jag vill säga tving, aldrig provat själv men du har ju två parallella armar iaf.
Undrar just hur ett läderband och en muttersmack/skruvdragare skulle fungera, man kanske får en ny historia att dra på akuten :D
 
Huggmejsel och hammare fungerar också. Men har du ingen rörtång så är det här ett bra tillfälle att skaffa en. ;)
 
  • Gilla
konjgf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.