ullberg ullberg skrev:
Jag tänker mig att @DennisCA tänkte "modulära" fräsar med lös bas, annars finns det väl många, tror min OF 1400 tar 1/2" fräsar med rätt hylsa...

/U
Ja jag glömde att inte alla vet vad jag menar utan att jag behöver säga det.... Börjar bli som min chef.
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Visst är det en Makita. Nya tag idag med nytt arbetssätt. Går mycket snabbare om man spårar med sänksågen först. Makita sänksåg monterad på en träskiva med spår för effektivare arbete i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
De Stilj De Stilj skrev:
Vad använder du när du tvättar klingorna?
Jag använder denna, har inga specialmedel så jag provade runt med vad jag har hemma, och detta var det som funkade bäst.
Flaska med etikett "Paint & Glue Remover" använd för att ta bort färg och lim hemma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
mexitegel mexitegel skrev:
Funderar faktiskt att he mig själv sådana i julklapp. Ska ha dig i åtanke då :) (y)
Blev det några nya i julklapp?
;)
 
Fått upp lite panel i blivande snickarboden. Det är 165x26mm furugolv. Väggarna blir ruskigt stabila och framförallt kommer jag kunna skruva upp tunga saker var som helst.

Delvis panelklädd vägg i en blivande snickarbod med furugolvspaneler och synliga elinstallationer i arbetsfas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 13 till
  • Laddar…
Microkatten
Att sätta golv på väggar har jag också gjort, blir fantastiskt. Inte nog med att det blir en stabil ljuddämpande vägg som tål att hängas på och bankas på, om gravitationen någon gång skulle ändra riktning 90 grader så är golvet redan förberett. :p
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Ja det där blir ju ruskigt fint! Imponerad av hur snabbt du bygger.

Var själv inne ett tag på det här med golvbrädor som väggpanel, både för utseendets skull och för att kunna dra en skruv där det passar en själv.
Snubblade över något som kallas för "hyvelavlägg" om jag minns rätt; dvs utgallrade golvbrädor från ett hyvleri (Varbergs trä) där brädorna kunde vara krokiga och skruvade men i vissa fall bara ha skönhetsfel, ibland bara på baksidan. Riktigt bra pris på dem. För att få det att hända något valde jag till slut OSB med spånskiva utanför.

Snyggt jobbat, Vectrex. Keep up the good work!
Gott nytt!
//Ronnie
 
  • Gilla
vectrex och 1 till
  • Laddar…
Hus från 1980...plastdörposter, en till borttagen
Tröskeln där en plastdörrpost tagits bort, exponerat parkettgolv övergår till klinker, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy genom en öppen dörr in i ett sovrum med en säng, grått överkast och ljusa väggar från ett hus byggt 1980.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy genom en öppen dörr mot ett vardagsrum med julgran och parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av ett rum med en öppen dörr och en borttagen plastdörrpost, inredning och renoveringsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy genom en dörröppning utan dörr till ett vardagsrum med julgran, soffa och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering pågår i hem, dörrpost utan dörr och stege i förgrunden, synlig säng i nästa rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av hem med en borttagen plastdörpost som skiljer parkettgolv och kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppställning av en renovering med en borttagen plastdörrpost från ett 1980-talshus, verktyg och stege syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering av rum med dörrpost borttagen och en stege framför öppningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tröskeln där en plastdörrpost tagits bort, exponerat parkettgolv övergår till klinker, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy genom en öppen dörr in i ett sovrum med en säng, grått överkast och ljusa väggar från ett hus byggt 1980.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy genom en öppen dörr mot ett vardagsrum med julgran och parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av ett rum med en öppen dörr och en borttagen plastdörrpost, inredning och renoveringsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy genom en dörröppning utan dörr till ett vardagsrum med julgran, soffa och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering pågår i hem, dörrpost utan dörr och stege i förgrunden, synlig säng i nästa rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av hem med en borttagen plastdörpost som skiljer parkettgolv och kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppställning av en renovering med en borttagen plastdörrpost från ett 1980-talshus, verktyg och stege syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering av rum med dörrpost borttagen och en stege framför öppningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chiippe och 1 till
  • Laddar…
Jösses, blev tokigt det där...
 
  • Haha
  • Gilla
Chiippe och 1 till
  • Laddar…
Ett badrum under renovering med vita kakelväggar, gråa golvplattor och diverse byggmaterial och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
J!M och 6 till
  • Laddar…
Fan jag får nog sätta whiskystop på mig själv, ser femdubbelt:surprised:
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Fan jag får nog sätta whiskystop på mig själv, ser femdubbelt:surprised:
Jösses, det är jag som ska ha nämnt stopp.
Telefonen skenade, man får väl skylla på den....
För inte kan det väl vara whiskyn...
 
Jag och dottern spenderade stora delar av dagen igår i verkstaden och det blev ett himla krånglande med 3D-skrivaren (byte av filament), gav till slut upp och byggde klart hållaren till CNC-laptopen som jag hållt på med ett tag.

Trähyllan monterad på väggen, tänkt att hålla en laptop för CNC-användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hållare i trä för en bärbar dator monterad på en verkstadsvägg, med en Dell laptop öppen på hållaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sirlongfellow och 11 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Ja det där blir ju ruskigt fint! Imponerad av hur snabbt du bygger.

Var själv inne ett tag på det här med golvbrädor som väggpanel, både för utseendets skull och för att kunna dra en skruv där det passar en själv.
Snubblade över något som kallas för "hyvelavlägg" om jag minns rätt; dvs utgallrade golvbrädor från ett hyvleri (Varbergs trä) där brädorna kunde vara krokiga och skruvade men i vissa fall bara ha skönhetsfel, ibland bara på baksidan. Riktigt bra pris på dem. För att få det att hända något valde jag till slut OSB med spånskiva utanför.

Snyggt jobbat, Vectrex. Keep up the good work!
Gott nytt!
//Ronnie
Tack Ronnie!

Vet inte om jag känner mig så snabb egentligen men jag är ganska effektiv de timmar jag faktiskt är ”ledig”. Att se målet vid horisonten gör att jag kämpar vidare.

Gott nytt år!
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Städat min moppeverkstad och fått upp vinterns projekt på lyften.
Nu ska det byggas elcykel!

Organiserad verkstad med cykelram på röd lyft och verktygstavla i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.