A
Jag kan inte leva normalt, befinner mig i fysiskt stress varje dag, kan inte gå ut på egen trädgård, pga hänsynslösa grannar som gapar, spelar musik på högsta volym på deras trädgård, några meter från mig, på 200 dB i timmar varje dag, ofta på nätterna eller gapar full hals, håller på med motorcykel tidigt på morgonen, kl.4-7. Deras barn beter sig på likadant sätt varje dag gapande full hals, musik på trädgården på högsta volym på trädgården, deras ungar springer även igenom häcken till min trädgård efter sina bollar hela tiden, häcken och nerverna är helt förstörda. I all stress när de spelade musik och gapade i timmar, så föll jag ner från trappan hemma och skadade knän för en månad sen. Våra tomtar är bredvid. Det pågår 2 året i rad. När jag säger ifrån, deras barn gapar ännu mer och föräldrar gapar likadant. Jag hotade dem med polisen, för en månad sen, då slutade de spela musiken alla dagar, endast gapar i timmar full hals och stör då och då på nätterna med motorcyklar , musik och likn. deras roligheter. Sommaren, hälsa och livet är förpestade med sådana grannar. Barnen 10 och 17 år gamla verkar ha inga spärrar och inget hänsyn till omgivningen och uppmuntras till detta beteende, är utan tillsyn alla dagar och härjar eller kanske har adhd diagnoser, men ensamma hemma på dagarna. Hur kan man eliminera problemet utan att behöva flytta hemifrån?
 
  • Ledsen
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Flytta, för din skull.
 
  • Gilla
Ericplumber och 14 till
  • Laddar…
A
Johnny Viking Johnny Viking skrev:
Flytta, Ja, man måste sälja hus och hitta ngt annat först. Grannarna är satanister och naziälskare, så kanske måste sälja mitt hus till ngn arabfamilj, sen när nazigrannarna flyttar ut själv, då får jag nog flytta tillbaka.😀
 
  • Haha
faf
  • Laddar…
Låter som att du bör ha ringt polisen för länge sedan. Kanske en orosanmälan kan vara bra också.
 
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
A
S Shylst skrev:
Låter som att du bör ha ringt polisen för länge sedan. Kanske en orosanmälan kan vara bra också.
Har funderat, men det kan sluta dåligt, om de kommer slår mig ner.
 
F
S Shylst skrev:
Låter som att du bör ha ringt polisen för länge sedan. Kanske en orosanmälan kan vara bra också.
Sen kanske man spontant kan fundera på vem av de båda grannarna som i första hand är berättigad att ringa polisen. 🧐
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
F
Med tanke på din totala överdrivna beskrivning så är det fullständigt omöjligt att ta dig på allvar.

200 dB
Satanister
Nazister
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 13 till
  • Laddar…
Högljudda grannar är svåra att göra något åt. Flytta eller hoppas att de flyttar. Om de skriker för att de grälar blir det kanske separation snart och flytt efter det. Annars får du ge dig till tåls tills åtminstone barnen flyttar hemifrån och det blir två personer färre som skriker.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Får du lov att sätta upp ett högt plank på insidan av häcken enligt kommunen så gör det. Då ränner inte ungarna igenom. Spika upp det med långa spikar så de inte kan bolla på planket.

På insidan sätter du upp plattor som dämpar ljudet. Och sätter upp en fontän som sorlar och skvalar så hörs det mindre från grannen.
 
  • Gilla
Kaja123 och 1 till
  • Laddar…
N
F fsn skrev:
Med tanke på din totala överdrivna beskrivning så är det fullständigt omöjligt att ta dig på allvar.

200 dB
Satanister
Nazister
Nazister?
 
N Nalleman64 skrev:
Nazister?
Läs citatet i inlägg #3.
 
K Kane skrev:
Läs citatet i inlägg #3.
Var det verkligen TS egna ord ?
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
N
K Kane skrev:
Läs citatet i inlägg #3.
Jag förstår! Inget TS skrivit alltså.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Var det verkligen TS egna ord ?
Med misslyckad citering av inlägget innan.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
F
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Var det verkligen TS egna ord ?
Jo, jag tror det men skrivet i citeringen.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.