J john.h skrev:
Kan du inte själv gå in och avregistrera komponenterna på mina sidor så länge du har tillgång och slippa 1500:- ? Men de kanske är så fula att de spärrar huvudenheten från appen på något sätt numera, vi slapp undan med ~3-400kr för att låsa upp komponenterna när vi köpte hus som hade larm installerat där vi tackade nej till fortsatt abonemang men behöll komponenterna.
Hur funkar det med att avregistrera? Försvinner dom inte ur appen då?
Vet inte om jag var oklar, jag får alltså behålla all hårdvara utan kostnad, lokal larmfunktion kommer fortsätta funka, men styrning i appen och larm i appen kommer försvinna - om jag inte betalar 1500:- i en engångskostnad.
 
Embee Markus Brodén skrev:
Hur funkar det med att avregistrera? Försvinner dom inte ur appen då?
Vet inte om jag var oklar, jag får alltså behålla all hårdvara utan kostnad, lokal larmfunktion kommer fortsätta funka, men styrning i appen och larm i appen kommer försvinna - om jag inte betalar 1500:- i en engångskostnad.
Du var inte otydlig, kanske inte är samma scenario som vi hade då komponenterna fortfarande stod registrerade på gamla ägaren av huset. Fick dock känslan av att gamla ägaren lika gärna kunnat gå in och avregistrera dessa på mina sidor men då han inte orkade engagera sig så fick vi gå genom Verisure istället. När detta var gjort var det bara att registrera allt på nytt med ett nytt konto och allt inkl. app fungerar. Ingen koppling till larmcentral.
 
  • Gilla
Embee
  • Laddar…
Står som många andra i begrepp att eventuellt ta över en verisureanläggning vid tillträde och bygger också just nu ett fritidshus. Vad har ni för rabatt på "andra anläggningen"/fritidshuset? Är det dyrare i glesbygd än i Stockholm?
 
Svägerskan skulle på allvar säga upp sitt, de skulle höja till runt 600kr i månaden, hon behöll det faktiskt när de gick ner till 149kr i månaden :surprised:
 
  • Gilla
  • Ledsen
Bengt65 och 2 till
  • Laddar…
C Coolpaxe skrev:
Står som många andra i begrepp att eventuellt ta över en verisureanläggning vid tillträde och bygger också just nu ett fritidshus. Vad har ni för rabatt på "andra anläggningen"/fritidshuset? Är det dyrare i glesbygd än i Stockholm?
Verisure har problem med att visa sina fakturor på webben men min andra anläggning kostar 229kr / månad och jag vill minnas att den egentligen skulle kosta 349kr
 
Kashew Kashew skrev:
Verisure har problem med att visa sina fakturor på webben men min andra anläggning kostar 229kr / månad och jag vill minnas att den egentligen skulle kosta 349kr
Toppen! Bra att veta ungefär vad det ligger på.
 
C Coolpaxe skrev:
Toppen! Bra att veta ungefär vad det ligger på.
Nu så, på senaste fakturan står följande:
Rabatten på fritidshuset: 150
Rabatten på huset: 300

Edit:
iom att det är per kvartal får jag splitta det på 3 vilket ger 100kr rabatt i månaden för huset och 50kr för fritidshuset. Vad besviken jag blir nu när jag tänker på det.
 
  • Gilla
Coolpaxe
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Spännande! Är det någon här som har erfarenhet av Safeland Connect Plus och vill berätta mer om det? Tänker då på om man har ett befintligt Verisurelarm som man säger upp.
Jag kontaktade Verisure och sa att jag ville friköpa larmet. Efter ett antal övertalningsförsök med sänkt pris och ett misslyckat besök av en installatör stod jag på mig och krävde friköp. Det gick. Fick ingen bekräftelse på detta, och ombads ringa till kundtjänst efter att avtalet löpt ut, så ska de fixa så appen fortsatt fungerar… känns sådär seriöst. 20 år som kund i två olika hus. De sa att man inte kommer att kunna köpa sms i appen efter att avtalet löpt ut ”för då skulle ju alla göra det”. Är helt beredd på att rubbet blir skrot, men hoppas ändå kunna få till en Safelandlösning på något sätt. Vi har relativt många komponenter så att köpa ett motsvarande larm modell Ajax kommer landa 24-tusen (listpris) och kräva egen montering. Betydligt enklare om larmet från Verisure fortsätter funka.

Vet inte heller vad som händer med Yale-låsen där vi idag har Verisure-moduler.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
2 2:a: villan skrev:
Jag kontaktade Verisure och sa att jag ville friköpa larmet. Efter ett antal övertalningsförsök med sänkt pris och ett misslyckat besök av en installatör stod jag på mig och krävde friköp. Det gick. Fick ingen bekräftelse på detta, och ombads ringa till kundtjänst efter att avtalet löpt ut, så ska de fixa så appen fortsatt fungerar… känns sådär seriöst. 20 år som kund i två olika hus. De sa att man inte kommer att kunna köpa sms i appen efter att avtalet löpt ut ”för då skulle ju alla göra det”. Är helt beredd på att rubbet blir skrot, men hoppas ändå kunna få till en Safelandlösning på något sätt. Vi har relativt många komponenter så att köpa ett motsvarande larm modell Ajax kommer landa 24-tusen (listpris) och kräva egen montering. Betydligt enklare om larmet från Verisure fortsätter funka.

Vet inte heller vad som händer med Yale-låsen där vi idag har Verisure-moduler.
Yale med Verisure funkar utan krav på larm/tjänst.
Haft så i många år.(y)
 
  • Gilla
Kashew och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Yale med Verisure funkar utan krav på larm/tjänst.
Haft så i många år.(y)
Kanon, tack!
 
2 2:a: villan skrev:
Jag kontaktade Verisure och sa att jag ville friköpa larmet. Efter ett antal övertalningsförsök med sänkt pris och ett misslyckat besök av en installatör stod jag på mig och krävde friköp. Det gick. Fick ingen bekräftelse på detta, och ombads ringa till kundtjänst efter att avtalet löpt ut, så ska de fixa så appen fortsatt fungerar… känns sådär seriöst. 20 år som kund i två olika hus. De sa att man inte kommer att kunna köpa sms i appen efter att avtalet löpt ut ”för då skulle ju alla göra det”. Är helt beredd på att rubbet blir skrot, men hoppas ändå kunna få till en Safelandlösning på något sätt. Vi har relativt många komponenter så att köpa ett motsvarande larm modell Ajax kommer landa 24-tusen (listpris) och kräva egen montering. Betydligt enklare om larmet från Verisure fortsätter funka.

Vet inte heller vad som händer med Yale-låsen där vi idag har Verisure-moduler.
Återkoppla gärna hur det gick. Vi funderar på samma lösning.
 
  • Gilla
Kashew och 1 till
  • Laddar…
Ringde Verisure idag och bad att få tala med Kundvårdsavdelningen. Sänkte då månadskostnaden från 629: till 369:-. Sa bara att jag tagit in pris från konkurrenter och funderade på att säga upp avtalet.
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Bowser
Själv fick jag sänkt från 595 till 99 i månaden i 6månader. Skulle säga upp avtalet men nu får det bli efter nyår istället.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
J Jockkel skrev:
Ringde Verisure idag och bad att få tala med Kundvårdsavdelningen. Sänkte då månadskostnaden från 629: till 369:-. Sa bara att jag tagit in pris från konkurrenter och funderade på att säga upp avtalet.
Hur lång tid har du haft larmet då? Haft mitt i ett år, betalar drygt 610 kr/mån för mitt baspaket med extra vibrationsdetektorer, extra kamera och extra rökdetektor..
 
H hakke13 skrev:
Hur lång tid har du haft larmet då? Haft mitt i ett år, betalar drygt 610 kr/mån för mitt baspaket med extra vibrationsdetektorer, extra kamera och extra rökdetektor..
Vi tog över det när vi flyttade in så cirka fem år!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.