Har ett burspråk av modell bifogad bild, dock lägre bröstning, med en stenskiva som fönsterbänk. Dessutom läggs golvvärme in i huset, varför det inte blir någon riktig värmekälla här för att förhindra kallras. Finns det något bra sätt att värma stenskivan, så att det rent av blir ett behagligt ställe att sitta? Kan något av följande fungera?
  • dra värmeslingan några extra svängar i utrymmet under skivan
  • sätta in ett litet element under skivan
  • klistra elvärme på undersidan av skivan
Speciellt sista lösningen tycker jag låter bra (i mina öron). Någon risk att man spräcker stenen (nån form av marmor)?

dc7d6e57529e7caf8cba05d9c13a7921.jpg

Klistrar EL-värme under med styrning av termostat verkar bra, om det blir blommor där så gillar dom inte att få för varmt om fötterna, torkar ur

Q qvrk skrev:
Har ett burspråk av modell bifogad bild, dock lägre bröstning, med en stenskiva som fönsterbänk. Dessutom läggs golvvärme in i huset, varför det inte blir någon riktig värmekälla här för att förhindra kallras. Finns det något bra sätt att värma stenskivan, så att det rent av blir ett behagligt ställe att sitta? Kan något av följande fungera?
  • dra värmeslingan några extra svängar i utrymmet under skivan
  • sätta in ett litet element under skivan
  • klistra elvärme på undersidan av skivan
Speciellt sista lösningen tycker jag låter bra (i mina öron). Någon risk att man spräcker stenen (nån form av marmor)?

[bild]
Hej.
Jag har en liknande fundering för en enstaka fönsterbänk. Fick du till ngn lösning? Hälsn Jörgen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.