Felsöker golvvärmesystemet med hjälp av instruktioner jag fått från uponor, då samtliga styrdonen lagt av. Fem av sex styrdon har resistans på ca 150-160 ohm, medans den sjätte mäter ca >195 ohm så den ska bytas. Men så ser jag komiskt att lampan på reglercentralen (C-56) inte lyser vilket förklarar felet.
Min fråga är: Finns det nåt sätt att felsöka själva reglercentralen, och är det nån mening med det? Finns det delar i den som man kan byta?? Eller ska jag bara beställa en ny? Byter man den själv, det ser inte krångligt ut?
Supporten öppnar måndag, därav frågan i forumet.
Min fråga är: Finns det nåt sätt att felsöka själva reglercentralen, och är det nån mening med det? Finns det delar i den som man kan byta?? Eller ska jag bara beställa en ny? Byter man den själv, det ser inte krångligt ut?
Supporten öppnar måndag, därav frågan i forumet.
Produkter som diskuteras: "Spänningsmätt"
Spänningsmätare
Spänningsmätare, även kända som spänningsprovare, är verktyg som används för att fastställa om en elektrisk krets är "live", det vill säga om den har spänning. De kan användas för att testa allt från hushållsuttag till
Läs mer
Ersättaren från Uponor heter Uponor Smatrix Wave Pulse och tyvärr är gamla rumstermostater inte kompatibla men om jag förstår det rätt så är styrdonen det och borde gå att koppla in (24v NC). Överväger du andra tillverkare så måste du hitta styrdon med adaptrar till din fördelare men fortsatt att det finns behöverman inte köra Uponor
Produkter som diskuteras i tråden