Vespa Vespa skrev:
Jag verkar få tag på en CloudKey idag! Hoppas detta hjälper mig. Uppdateras programvaran automatiskt på denna?
Ja, eller du får nog klicka på knapparna för att uppdatera.
Tänk på att uppdatera både controllermjukvaran och firmware i cloudkey innan du börjar installera.
Det är två olika saker.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Min UDM gick också installera via telefonen, men den har väl ”som” cloudkeyn inbyggd. :)
Ja. Dream Machine har inbyggd controller.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
E EyEr0n skrev:
Ja, eller du får nog klicka på knapparna för att uppdatera.
Tänk på att uppdatera både controllermjukvaran och firmware i cloudkey innan du börjar installera.
Det är två olika saker.
Ok!
 
C
E EyEr0n skrev:
Appen pratar med CloudKey via blåtand i första skedet, sen via Wifi när allt är klart.
Aha, via blåtand, det har jag aldrig testat. Men i så fall är det ju dåligt av deras support att säga att det inte går.
 
I detta projektet får jag nog erkänna mig tagit vatten över huvudet :oops:
Det ligger helt enkelt över min kompetens!

Köpte en CloudKey gen1 idag och glad i hågen började jag koppla. Men på inget vis kan jag få det att fungera, hittar helt enkelt inte controllern. Inte via app, eller network.unify.com heller. Som innan kan jag accessa USG'n, nu via 192.168.1.10 så den inte krockar med min andra router.

Hur f_n skall jag komma åt controllern på CloudKey? Och hur uppdaterar jag den??
Är nog en Gen1 från -17 så den här nog inte heller Bluetooth (tror jag)
PUST!!!
 
MrJay
Köpte du en Gen 1 CloudKey!? Säljs de ens fortfarande? Oh boy..
 
MrJay MrJay skrev:
Köpte du en Gen 1 CloudKey!? Säljs de ens fortfarande? Oh boy..
Beggad på Facebook. Finns inga nya att köpa nu, alla slut...
 
C
Vespa Vespa skrev:
Beggad på Facebook.
Har du börjat med att fabriksåterställa den?
Som det är nu kan ju tidigare ägare gett den vilken IP-adress som helst.
 
MrJay
Vespa Vespa skrev:
Beggad på Facebook. Finns inga nya att köpa nu, alla slut...
CloudKey Gen2 Plus inkl. 1TB hårddisk och övervakningsmjukvara går loss på ca. 2000kr (200kr mer än vanliga utan hårddisk) och finns att köpa i princip överallt, kollade precis på Prisjakt. Gen1 hade jag gjort mig av med snarast om jag vore dig. Du kommer hamna i läge snart där du blir tvungen att byta ut den ändå då den inte stöds längre.
 
Eller en udm / udm pro beroende på om man har rack eller inte, samt om platsen för udm är lämplig för ap eller inte.
 
MrJay MrJay skrev:
CloudKey Gen2 Plus inkl. 1TB hårddisk och övervakningsmjukvara går loss på ca. 2000kr (200kr mer än vanliga utan hårddisk) och finns att köpa i princip överallt, kollade precis på Prisjakt. Gen1 hade jag gjort mig av med snarast om jag vore dig. Du kommer hamna i läge snart där du blir tvungen att byta ut den ändå då den inte stöds längre.
Om man inte har behov av 1TB hårddisk då? Eller inte tillför något annat man har behov av?
Om man inte ska ha övervakningskameror, massa gäster som ska ha olika gästlogin etc?
 
C cpalm skrev:
Har du börjat med att fabriksåterställa den?
Som det är nu kan ju tidigare ägare gett den vilken IP-adress som helst.
Ja den är i alla fall fabriksåterställd.
 
MrJay MrJay skrev:
CloudKey Gen2 Plus inkl. 1TB hårddisk och övervakningsmjukvara går loss på ca. 2000kr (200kr mer än vanliga utan hårddisk) och finns att köpa i princip överallt, kollade precis på Prisjakt. Gen1 hade jag gjort mig av med snarast om jag vore dig. Du kommer hamna i läge snart där du blir tvungen att byta ut den ändå då den inte stöds längre.
Hör vad du säger, men nu köpte jag denna i panik och trodde det skulle funka...
 
Nu hittar controller appen iallafall IP'n, och CloudKey blinkar blått.
På network.unify.ui.com hittas inget dock...
 
Vespa Vespa skrev:
Nu hittar controller appen iallafall IP'n, och CloudKey blinkar blått.
På network.unify.ui.com hittas inget dock...
Den skall lysa vitt.
Rätt adress är unifi.ui.com.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.