Jag har skaffat YAP2200 som jag ska lägga under bandtäckningen, men ska jag sätta trekantsregel vid kortsidorna och överkant (pulpet-tak)?
Om man lägger pappen nu (med klisterkant) kan man få in fästbyglarna till bandtäckningen mellan papplagren om ca två veckor?
Om man lägger pappen nu (med klisterkant) kan man få in fästbyglarna till bandtäckningen mellan papplagren om ca två veckor?
Nej, du ska inte ha trekantslist. Standard är att man kör banden enda till kant och monterar dit en hängskiva. Detta innebär alltså att vindskivebrädan inte heller ska sticka upp över råsponten.
Klammern skruvas med 450mm cc direkt ner i pappen, de ska alltså inte in under pappvåderna.
Klammern skruvas med 450mm cc direkt ner i pappen, de ska alltså inte in under pappvåderna.
Det duger gott m YAP2000, YAP2200 är nästan dubbelt så dyr, skillnaden är att det är en väv i den dyrare
DD
DD
Glöm inte att spika dolt......
Det SKA spikas dolt på en täckning! Sen behöver man ju inte överdriva, taket förstörs inte av nån enstaka spik som inte e dold T.ex. vid en snednock osv. Sen behövs det inte enligt mitt tycke spikas lika mycket när man skall bandtäcka. Bara det täcks fort.....
Kan lägga till att jag inte har samma inställning till dold spikning som AMA
Har spikats synligt i alla tider å jag har då aldrig stött på nåra problem med det mer än att det kan bli märken i täckningen som föregående talare sa......
Har spikats synligt i alla tider å jag har då aldrig stött på nåra problem med det mer än att det kan bli märken i täckningen som föregående talare sa......
Liknande trådar
-
Luftspalt vid bandtäckning + ryggåstak
Tak & Vind -
Underlagspapp för bandtäckning
Tak & Vind -
Skrynklig underlagspapp vid bandtäckning
Tak & Vind -
Läggs inte ny underlagspapp vid byte av ytpapp om det gamla är 60 år gammalt?
Tak & Vind -
Vilken underlagspapp vid bandtäckning? Tak 8 graders lutning.
Tak & Vind